szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Bugatti EB 110 GT nem csak egy gyönyörű szuper autó, de segített visszahozni a márkát a feledésből. Most egy rendkívül ritka példánya vár eladásra.

Az 1994-es EB 110 GT a Copley Motorcars weboldalán várja az érdeklődőket. A kocsi különlegessége, hogy az egyetlen prototípus, amelyet típushoz gyártottak. A középmotoros kupéról azt érdemes tudni, hogy Bugatti Blue színben készült és ebben is egy négyturbós motor van, igaz még nem a későbbi Veyron féle, 8.0 literes óriás, hanem egy 3.5 literes összlökettérfogatú egység.

A 6 fokozatú kézi sebességválóval ellátott járműen mind a négy kerekék hajtott, 553 lóerős teljesítménnyel.  Az EB 110 GT 3,4 másodperc alatt képes nulláról közel százas tempóra érni és a végsebessége elérte 341 km/h-t, ami akkoriban a világ leggyorsabb utcai járművévé tette.

Az Artioli Bugatti csak 139 példát gyártott az EB 110 GT szuperautóból mielőtt a karrierje a 90-es évek közepén véget ért. Ezek közül ez volt az egyetlen prototípus. Az autó vonzerejét növeli, hogy teljesen felújították és mindössze 1097 kilométer van számlálójában.

A Bugatti történetének azért igazán érdekes darabja, mert a bezárt Bugatti márkát Romano Artioli olasz üzletember élesztette újjá még a Volkswagen előtt. Akkor az olaszországi Modenában zajlott a gyártás, és ez volt az egyetlen sorozatgyártású modell mielőtt 1998-ban megvásárolta volna a céget a Volkswagen-csoport.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!