Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"db02ab41-439b-442f-a65c-bbc0c55726ff","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A német tudósító szerint általában véve elnyomóbb légkört tapasztalni Magyarországon, mint a kommunista diktatúra utolsó éveiben.","shortLead":"A német tudósító szerint általában véve elnyomóbb légkört tapasztalni Magyarországon, mint a kommunista diktatúra...","id":"20250228_Deutsche-Welle-Orban-elszabadult-nem-turi-tovabb-a-biralatokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db02ab41-439b-442f-a65c-bbc0c55726ff.jpg","index":0,"item":"407f86d2-381c-45a7-8342-0c0fbf12677c","keywords":null,"link":"/360/20250228_Deutsche-Welle-Orban-elszabadult-nem-turi-tovabb-a-biralatokat","timestamp":"2025. február. 28. 07:30","title":"Deutsche Welle: Orbán elszabadult, nem tűri tovább a bírálatokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8333e3c8-4a42-4433-a144-820baa319849","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az extravagáns német tuningcég a sci-fi villanyautó esetben sem fogta vissza magát.","shortLead":"Az extravagáns német tuningcég a sci-fi villanyautó esetben sem fogta vissza magát.","id":"20250227_Mansory-Tesla-Cybertruck","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8333e3c8-4a42-4433-a144-820baa319849.jpg","index":0,"item":"5f9b0922-7e7e-489f-b242-82c7483819d7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250227_Mansory-Tesla-Cybertruck","timestamp":"2025. február. 27. 20:20","title":"Eljött a pillanat, hogy a Mansory a Tesla Cybertruckot sem kímélte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1930f1e3-2e5d-44f6-9b7e-891b50aac8bb","c_author":"Murányi Gábor","category":"360","description":"„Végre is az ember akkor nyúl a mézhez, amikor vágyik rá. Teljesen a Jókai magándolga az, amelyhez senkinek semmi köze” – írta Mikszáth Kálmán a kétszáz éve született Jókai Mór kései házasságáról. Ma sem tudni, érdekből vagy szerelemből ment-e hozzá egy húszéves színinövendék a nála 54 esztendővel idősebb, tekintélyes íróhoz. A frigyből országos botrány kerekedett, de még súlyosabb megaláztatás várt később az özvegyre, Nagy Bellára, akit zsidó származása miatt is támadtak.","shortLead":"„Végre is az ember akkor nyúl a mézhez, amikor vágyik rá. Teljesen a Jókai magándolga az, amelyhez senkinek semmi köze”...","id":"20250301_hvg-magandolgok-kozerkolcstelensegek-jokai-mor-nagy-bella-botrany-ragalmak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1930f1e3-2e5d-44f6-9b7e-891b50aac8bb.jpg","index":0,"item":"323d9924-4ccf-4d38-a910-a3a0305be7df","keywords":null,"link":"/360/20250301_hvg-magandolgok-kozerkolcstelensegek-jokai-mor-nagy-bella-botrany-ragalmak","timestamp":"2025. március. 01. 15:30","title":"„Sexuális erotománia folytán beállt aggkori elmegyengeség” miatt vették volna gyámság alá a szerelmes Jókai Mórt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2231364c-67c7-4629-8f4d-e51031703eef","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Jobban kell védeni az embereket.”","shortLead":"„Jobban kell védeni az embereket.”","id":"20250228_gyurcsany-mvm-gaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2231364c-67c7-4629-8f4d-e51031703eef.jpg","index":0,"item":"d6174c7b-bc12-41e1-a434-c23b8bffa9ba","keywords":null,"link":"/itthon/20250228_gyurcsany-mvm-gaz","timestamp":"2025. február. 28. 13:50","title":"Gyurcsányéknál kikapcsolták a gázt, ő ebből gyorsan levezette a saját baloldaliságát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b51c27f4-0b7b-45bf-a99a-f62119460672","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A küldetést tavaszra tűzte ki Jeff Bezos űripari cége.","shortLead":"A küldetést tavaszra tűzte ki Jeff Bezos űripari cége.","id":"20250227_katy-perry-blue-origin-noi-urmisszio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b51c27f4-0b7b-45bf-a99a-f62119460672.jpg","index":0,"item":"fe14053b-7387-4a8d-b68d-db92f58aba72","keywords":null,"link":"/elet/20250227_katy-perry-blue-origin-noi-urmisszio","timestamp":"2025. február. 27. 19:51","title":"Katy Perry csupa nőkből álló legénységgel utazik az űrbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"626574bf-cfc3-4733-9b2f-74e98715c846","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kutatók szerint évekbe is telhet annak a hibának a javítása, ami csaknem valamennyi Apple eszközt érint.","shortLead":"A kutatók szerint évekbe is telhet annak a hibának a javítása, ami csaknem valamennyi Apple eszközt érint.","id":"20250228_apple-find-my-lokator-halozat-hiba-hackerek-nyomkovetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/626574bf-cfc3-4733-9b2f-74e98715c846.jpg","index":0,"item":"af3c8505-e25c-428f-b1cd-049ee28c3b6a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250228_apple-find-my-lokator-halozat-hiba-hackerek-nyomkovetes","timestamp":"2025. február. 28. 14:03","title":"Hatalmas hibát találtak az Apple rendszerében, szinte bárkit követni tudnak a hackerek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48506c9d-4046-4983-a41e-034b6f1a449c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az amerikai repterek több mint 90 százalékán nincs elég légiirányító.","shortLead":"Az amerikai repterek több mint 90 százalékán nincs elég légiirányító.","id":"20250227_elon-musk-nyugdijas-legiiranyitok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48506c9d-4046-4983-a41e-034b6f1a449c.jpg","index":0,"item":"654afd17-64bb-4328-be1b-119b9554dd55","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250227_elon-musk-nyugdijas-legiiranyitok","timestamp":"2025. február. 27. 21:22","title":"Elon Musk a nyugdíjas légiirányítóknak könyörög, hogy menjenek vissza dolgozni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"31621274-b6f4-4099-9295-1adb7e2ccda6","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök az elmúlt hetek feszült üzengetése után megérkezett Washingtonba. ","shortLead":"Az ukrán elnök az elmúlt hetek feszült üzengetése után megérkezett Washingtonba. ","id":"20250228_donald-trump-volodimir-zelenszkij-feher-haz-targyalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/31621274-b6f4-4099-9295-1adb7e2ccda6.jpg","index":0,"item":"5e3db692-102f-48e3-99d2-940becb8bb17","keywords":null,"link":"/vilag/20250228_donald-trump-volodimir-zelenszkij-feher-haz-targyalas","timestamp":"2025. február. 28. 18:05","title":"Trump a Fehér Házba érkező Zelenszkijnek: „Hogy ki van öltözve!”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A német autóipari csoport bemutatta mestertervét a következő tíz évre.
Az évtized végére 50 százalékra emelik az elektromos meghajtású járművek arányát a Volkswagen csoportnál (VW) a német társaság kedden bemutatott stratégiája szerint. A vállalatcsoport a New Auto című tervében kiemelte, hogy 2030-ra "alapvetően átalakul a mobilitás világa", így az elektromos meghajtású, hálózatba kötött és sofőr nélküli közlekedési eszköz lesz a meghatározó. Ezért a VW is átalakul, autógyártó cégből a világpiac első számú "szoftvervezérelt mobilitási szolgáltatója" lesz.
Mint írták, az árbevétel és a nyereség forrása fokozatosan eltolódik, a belső égésű autókról (ICE) előbb az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV), majd a szoftverek és szolgáltatások felé, és ezt a folyamatot felgyorsítja az autonóm vezetés technológiájának fejlődése. A cég számításai szerint az ICE-piac a következő tíz évben több mint 20 százalékkal csökken, ugyanakkor az elektromos autók értékesítése gyorsan nő majd, és az elektromos meghajtás lesz a vezető technológia.
További fontos fejlemény, hogy a szoftverek révén keletkező bevétel 2030-ra 1,2 ezer milliárd euróra emelkedik, így a belső égésű és az elektromos hajtású kocsik mellett a teljes mobilitási piac mintegy egyharmadát teszi ki.
A Volkswagen azt tervezi, hogy 2021-2025-ös időszakban 73 milliárd euró értékben hajtanak végre fejlesztéseket az új technológiák, főleg az elektromos meghajtás és a digitalizáció területén. Átalakítják a kínálatot is, az ICE-piacon kevesebb modellel és kevesebb motorváltozattal lesznek jelen, és 2025-re 20 százalékra, 2030-ra pedig 50 százalékra emelik az elektromos hajtású gyártmányok arányát az értékesítésben.
Ehhez a gyártást is átalakítják. Fokozatosan kivezetik a különböző platformokat – alaplemezek, amelyekre az egyes modellek épülnek –, így például megszűnik a moduláris keresztmotoros platform (MQB) és a moduláris elektromos platform (MEB), és kifejlesztenek egy "egységes architektúrát a teljes termékportfólió számára". Kiemelték, hogy 2026-tól valamennyi elektromos modellt egyetlen új platformra, az SSP (Scalable Systems Platform) elnevezésű padlólemezre építik majd. Mint írták, így megjelenik az VW járműveinek új nemzedéke, amely "teljesen elektromos, teljesen digitális és nagymértékben skálázható lesz".
Fejlesztik az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorok gyártását és a töltőállomás-rendszert is. Európában hat üzemet építenek, és 18 ezer töltőpontot telepítenek. Kínában 17 ezer, az Egyesült Államokban és Kanadában 10 ezer nagy teljesítményű (HPC) töltőoszlopot helyeznek ki.
A szoftverfejlesztésben a VW arra törekszik, hogy a CARIAD nevű vállalatuk munkájával kialakuljon egy "egységes operációs rendszer a konszernhez tartozó valamennyi márka járműveinek". Számításaik szerint 2030-ban már világszerte 40 millió autó használja majd a rendszert, amelynek egyik fontos jellegzetessége az lesz, hogy "az ügyfél teljes egészében az autóra hagyhatja a vezetést".
A VW az autóipar legnagyobb szereplője, a csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.