Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"12d2bc22-2922-4f08-9dba-40a7a734faff","c_author":"Somfai Dávid","category":"itthon","description":"A Fidesz frakcióvezetője többek közt a köztársasági elnöktől érkezett „javaslatokkal” magyarázta a törvénytervezet szavazásának elhalasztását. A Sándor-palota megkeresésünkre adott válasza alapján azonban „nem egyedi eset”, hogy észrevételeket küldenek egy készülő jogszabályhoz.","shortLead":"A Fidesz frakcióvezetője többek közt a köztársasági elnöktől érkezett „javaslatokkal” magyarázta a törvénytervezet...","id":"20250605_A-koztarsasagi-elnok-csupan-eszreveteleket-jelzett-az-elhallgattatasi-torvennyel-kapcsolatban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12d2bc22-2922-4f08-9dba-40a7a734faff.jpg","index":0,"item":"027d9de1-4e64-42ae-a22c-f5b0fb7bdb80","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_A-koztarsasagi-elnok-csupan-eszreveteleket-jelzett-az-elhallgattatasi-torvennyel-kapcsolatban","timestamp":"2025. június. 05. 17:23","title":"A köztársasági elnök „csupán észrevételeket jelzett” az elhallgattatási törvénnyel kapcsolatban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"472c251a-9d75-4d3f-9707-7649d0e6f54e","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"Thomas Mann korának egyik, vagy a legnagyobb hatású írója volt. Settembrini, Naphta, Cippola, Leverkühn, József, Aschenbach és Kröger – kis- és nagyregényei alakjainak elhíresült mondatai mélyen beépültek a világ szellemi életébe. Súlyos konfliktusok kísérték végig az életét. Magyarországon volt olyan is, hogy átkozták, de kiadták, és olyan is, hogy magasztalták, de nem adták ki.","shortLead":"Thomas Mann korának egyik, vagy a legnagyobb hatású írója volt. Settembrini, Naphta, Cippola, Leverkühn, József...","id":"20250606_Thomas-Mann-1875-1955-150-eve-szuletett-nacizmus-masodik-vilaghaboru-jozsef-attila","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/472c251a-9d75-4d3f-9707-7649d0e6f54e.jpg","index":0,"item":"15b947c2-b909-4023-a60a-9aa510612b2b","keywords":null,"link":"/360/20250606_Thomas-Mann-1875-1955-150-eve-szuletett-nacizmus-masodik-vilaghaboru-jozsef-attila","timestamp":"2025. június. 06. 18:07","title":"Egy gyilkosság állította örökre a demokrácia mellé – 150 éve született Thomas Mann, aki utolsó németországi fellépésével is vihart kavart","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"281dadb9-088a-44f9-a378-53c608e1aa0a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Látványos fotó készült anno a romok között álló kék Transporterről. ","shortLead":"Látványos fotó készült anno a romok között álló kék Transporterről. ","id":"20250605_Felujitja-a-Volkswagen-az-50-eves-kisbuszt-ami-tulelte-a-kaliforniai-nagy-tuzveszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/281dadb9-088a-44f9-a378-53c608e1aa0a.jpg","index":0,"item":"326a8185-f731-45e2-bd48-48059382e119","keywords":null,"link":"/cegauto/20250605_Felujitja-a-Volkswagen-az-50-eves-kisbuszt-ami-tulelte-a-kaliforniai-nagy-tuzveszt","timestamp":"2025. június. 05. 15:10","title":"Felújítja a Volkswagen az öregecske kisbuszt, ami valahogy túlélte a nagy kaliforniai tűzvészt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6bebf455-d600-4b5c-930a-194241a93559","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A magyar iparral kapcsolatban már annak is örülhetünk, hogy áprilisban „csak” 2,3 százalékkal volt alacsonyabb az egy évvel korábbihoz képest. Márciushoz képest ugyanakkor még nőni is tudott, de ez nem a kormány kedvenc ágazatainak köszönhető, és kérdés, nem csak egyszeri alkalom-e.","shortLead":"A magyar iparral kapcsolatban már annak is örülhetünk, hogy áprilisban „csak” 2,3 százalékkal volt alacsonyabb...","id":"20250606_ipari-termeles-statisztika-ksh-gazdasag-tovabbra-is-lejtmenetben-az-ipar-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6bebf455-d600-4b5c-930a-194241a93559.jpg","index":0,"item":"e2c72847-fbd0-4d06-8b96-8505512487dc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250606_ipari-termeles-statisztika-ksh-gazdasag-tovabbra-is-lejtmenetben-az-ipar-ebx","timestamp":"2025. június. 06. 10:24","title":"Végre jött egy minimális jó hír a magyar iparról, de az elemző szerint a jövőkép még mindig csúnyán néz ki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"001cc521-a06d-4d17-9635-27a8f17fd631","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A flotta több tucat gépe nem repülhet hajtóműproblémák miatt, pótlásuk miatt a Wizz Air nyeresége messze elmaradt a várttól. A pocsék üzleti eredmények közzétételére megzuhant a cég árfolyama.","shortLead":"A flotta több tucat gépe nem repülhet hajtóműproblémák miatt, pótlásuk miatt a Wizz Air nyeresége messze elmaradt...","id":"20250605_A-Wizz-Air-arfolyama-beleallt-a-foldbe-a-sok-hajtomuproblema-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/001cc521-a06d-4d17-9635-27a8f17fd631.jpg","index":0,"item":"e8a50238-07c5-4bc0-b21e-10c4026f9495","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250605_A-Wizz-Air-arfolyama-beleallt-a-foldbe-a-sok-hajtomuproblema-miatt","timestamp":"2025. június. 05. 14:31","title":"A Wizz Air árfolyama beleállt a földbe a sok hajtóműprobléma miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8d130a0-473f-469b-8e48-2ed90e4128c6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A főpolgármester szerint Magyarország nem egyenlő a kormányával, Budapest meg végképp nem.","shortLead":"A főpolgármester szerint Magyarország nem egyenlő a kormányával, Budapest meg végképp nem.","id":"20250606_Hiaba-a-kormanyzati-tiltas-Karacsony-Gergely-kiteszi-a-Pride-zaszlot-a-budapesti-varoshazara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8d130a0-473f-469b-8e48-2ed90e4128c6.jpg","index":0,"item":"9d9d85d5-27d3-4be0-803b-3eb745637d6e","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Hiaba-a-kormanyzati-tiltas-Karacsony-Gergely-kiteszi-a-Pride-zaszlot-a-budapesti-varoshazara","timestamp":"2025. június. 06. 09:49","title":"Karácsony Gergely kiteszi a Pride-zászlót a budapesti városházára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e670c76-7daa-4ec0-96d6-5d984cfa9a3a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A kormányzati elvonások miatt hirdetett a főváros rövid tiltakozó akciót péntekre: leálltak a BKK-járatok, szüneteltek egyes szolgáltatások. Tudósítóink ott voltak a legforgalmasabb csomópontokban.","shortLead":"A kormányzati elvonások miatt hirdetett a főváros rövid tiltakozó akciót péntekre: leálltak a BKK-járatok, szüneteltek...","id":"20250606_BKK-leallas-Budapest-Karacsony-metro-villamos-Deak-ter-Szell-Kalman-ter-Nyugati-palyaudvar-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e670c76-7daa-4ec0-96d6-5d984cfa9a3a.jpg","index":0,"item":"ac2b61a8-da65-422d-9823-456a91f411d6","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_BKK-leallas-Budapest-Karacsony-metro-villamos-Deak-ter-Szell-Kalman-ter-Nyugati-palyaudvar-ebx","timestamp":"2025. június. 06. 11:54","title":"„Ennyit ki kell bírni” – megállította a kormány Budapestet, így zajlott a nagy BKK-stop","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d198ba42-46d7-4832-bea0-e68ba98f0ac7","c_author":"Illényi Balázs","category":"360","description":"Még nem elitkulturális tevékenység az olvasás Magyarországon, de már nem vagyunk messze ettől – állítja Gombos Péter, a Magyar Olvasástársaság alelnöke. Manapság sokszor hároméves korig eldől, hogy valakiből olvasó lesz-e vagy sem, mit tehetnek a szülők? Jó hír, hogy még a nem olvasó fiatalok is könnyen rákapathatók a könyvekre. Vajon hogyan? ","shortLead":"Még nem elitkulturális tevékenység az olvasás Magyarországon, de már nem vagyunk messze ettől – állítja Gombos Péter...","id":"20250606_hvg-nincs-mese-kell-mese-gombos-peter-olvasaskutato-olvasas-kutyuzes-melyolvasas-gyerekek-fiatalok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d198ba42-46d7-4832-bea0-e68ba98f0ac7.jpg","index":0,"item":"a93f1e1a-b87e-45c9-a3cd-0b4426f00663","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-nincs-mese-kell-mese-gombos-peter-olvasaskutato-olvasas-kutyuzes-melyolvasas-gyerekek-fiatalok","timestamp":"2025. június. 06. 20:05","title":"Ha a magyarok szövegértési képessége elérné a finnországit, nagyon nagy mértékben nőne a GDP-nk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hamisítatlan GT életérzést keresünk és nem lenne baj, ha a technika nem feltétlenül nyakalná az üzemanyagot? Akkor jó helyen járunk, a 4-es BMW remekül vegyíti egymással a remek vezetési élményt és a hatékony működést, akár nyitott tető mellett is.
A 3-as BMW kupé és kabrió kivitelei komoly múltra tekintenek vissza, 2013-ban azonban e tekintetben új fejezet nyitottak Münchenben. Ekkor ugyanis megérkezett az első 4-es sorozatú BMW, az F32-es széria, mely a 3-as sorozattól kicsit eltávolodva vitte tovább a kupé és kabrió értékeket.
És most azt vázoljuk, hogy mit várhatunk 2021 végén egy "ördögtől való" dízel 4-es kupétól, illetve egy nyitható tetejű M440i-től.
László Ferenc
László Ferenc
BMW 430d xDrive Coupé
Ha esztétikailag és érzelmileg relatíve gyorsan túl tudunk lendülni a méretes hűtőrácson, akkor egy gyönyörű vonalvezetésű, hagyományos kupé értékrendet képviselő GT modellt pillanthatunk meg magunk előtt. Ráadásul nem is akármilyen színben: a Sanremo zöld fényezés minden fényviszony mellett remekül áll a 4-es BMW-nek, az érte elkért 327 600 forintos felár minden egyes fillére jól elköltött pénz.
És ha már színek, a Tacora vörös bőrbelsőt is érdemes bevállalni, ez az 523 500 forintos tétel ugyancsak kiválóan harmonizál a 4-es kupé szellemiségével. Az utasteret maximálisan átlengi a sportosan elegáns életérzés, bárhova tekintünk, akárhova nyúlunk, mindenhol remek minőségű anyagokkal találkozhatunk.
László Ferenc
László Ferenc
A sportkormány szokás szerint igen vaskos, mögötte digitális műszeregység figyel és természetesen a méretes érintőkijelző sem hiányzik középről. A klímavezérlés hagyományos nyomógombos felületet kapott, így a hőmérséklet állítgatása nem vonja el a figyelmünket a kanyarvadászatról.
Merthogy a 4-es kupé leginkább a kanyarokban érzi otthon magát, no nem mintha az egyenesfutásával baj lenne. Az 1855 kilogrammos tömeg nem csekély, és eleve nem egy kis autó ez a BMW, de a bajor mérnökök zseniális módon megoldották, hogy a csúcstechnika elhitesse velünk: eggyel kisebb és könnyebb kocsiban ülünk.
László Ferenc
László Ferenc
A kormányzás szuperpontos, a felfüggesztésen sem patika minőségű, sem rázós úton nem lehet fogást találni, a nyolcfokozatú ZF automataváltó pedig nemcsak finoman, hanem egyben gyorsan teszi a dolgát. Túl szép, hogy igaz legyen? Lehet, mindenesetre a vezetési élménybe még az összkerék-hajtás sem rondít bele, unalmas sínautó közlekedés helyett finoman hátulról toló hajtást kapunk.
Rendben, de a típusjelzésben lévő "d" karakter dízelmotorra utal, akkor legalább a gázolajos egység belepiszkít a sportkupés életérzésbe? És nem, erről sincs szó. A 3 literes biturbó motor olyan finom 6 hengeres orgánummal rendelkezik, hogy egy laikus képtelen megmondani, hogy benzines vagy dízelautóban foglal helyet. Nincs méltatlan traktorhang, nincs rangon aluli rezonancia.
László Ferenc
László Ferenc
A 286 lóerőhöz ugyan egészen 4000-ig kell forgatni a főtengelyt, a 650 Nm-es csúcsnyomaték viszont már 1500-tól lehívható. Nyomatékból egyébként az M4 Competitionben sincs több, ami azért sok mindent elárul a 430d rugalmasságáról. A 0-100 laza 5,1 másodperc alatt megvan, az elektronikusan korlátozott végsebesség 250 km/h.
A 48 V-os lágyhibrid rendszer mindössze 11 lóerős, de olyan fejlett, hogy akár autópálya tempó közelében is vitorlázhatunk pihenő benzinmotor mellett. A hatékonyság olyan szinten ki van maxolva, hogy nem lehetetlen 5-össel kezdődő fogyasztási értéket produkálni, a 6-7 liter pedig különösebb odafigyelés nélkül hozható.
A BMW 430d xDrive Coupé 19 millió forinton nyit, a jól felszerelt tesztautót 24,7 millió forinton jegyzik. A 16 millió forinttól induló 420d-t a 4 hengeres mivolta miatt nem biztos, hogy jó szívvel ajánlanánk, a 22,4 millió forintos alapárú M440d xDrive 340 lóereje viszont csábítóan hangzik.
László Ferenc
László Ferenc
BMW M440i xDrive Cabrio
A 4-es kupét könnyűnek, légies jelenségnek még nagy jó indulattal sem lehet nevezni, és ugyebár a kupékból készített kabriók általában még sokkal nehezebbek szoktak lenni. Ezzel a BMW-nél is teljes mértékben tisztában vannak, így a károk minimalizálásra érdekében kemény- helyett vászontetőt álmodtak az új 4-es kabrióra.
Ez a korábbiaknál jobb szigetelési jellemzők mellett 40 százalékkal alacsonyabb tömeggel kecsegtet, de jelen tesztautónk még így is 1965 kilogrammot nyom a mérlegen. Viszonyításképp, ugyanezen M440i kivitel kupé verziója 1815 kilogrammos.
László Ferenc
László Ferenc
Cserébe viszont abszolút stílusos módon gondoskodhatunk szervezetünk D-vitamin igényének kielégítéséről. A vászontető 50 km/h-s tempó alatt 18 másodperc alatt lenyitható, és ugyanezt a kocsi mellett állva a távirányító segítségével is lebonyolíthatjuk. A szélzaj 100 km/h-ig egészen vállalható, és ha már vége az igazi őszi kabriós szezonnak, akkor jó szolgálatot tehet a nyakunkra meleg levegőt fújó léggallér.
Nyitott tető mellett kereken 300 liternyi hely van a puttonyban, ami az előd 220 literéhez képest komoly előrelépés, viszont az aktuális kupé testvérmodellbe sokkal több, 440 liternyi cókmók pakolható be. Zárt tető esetén 385 literes a csomagtér, szemben az előző generáció 370 literes értékével.
László Ferenc
László Ferenc
Ha a 430d-ben a vajpuhán járó 6 hengeres motor visszafogott orgánumú lokomotív vehemenciáját szeretjük, akkor az M440i-ben ülve az ugyancsak 6 hengeres szimpla turbós egység pörgössége és sportos hangvétele miatt ejthetünk öröm ihlette könnycseppeket. A 3 literes motorral nagyot lép a bajor vas, állóhelyzetből 4,9 másodperc alatt lő ki 100-ra, ami ugyan elmarad a kupé 4,5 másodperces értékétől, de ezt maximum csak a stopperórára pillantva lehet észrevenni.
A 11 lóerős villanymotorral megspékelt lágyhibrid hajtás ez esetben is igen hatékony, olyannyira, hogy a 374 lóerő és az 500 Nm ellenére simán hozható akár 10 liter körüli átlagfogyasztás is. Sport módba kapcsolva és a gázpedált tiporva persze megnő az étvágy, de ilyenkor sem kell pazarlóan magas fogyasztásra számítani.
László Ferenc
László Ferenc
Az M440i Cabrio csak összkerék-hajtással készül, amit ezúttal is sikerült izgalmasra hangolni, viszont megjegyzendő, hogy az M440i Coupé akár hátsókerekes változatban is elérhető. Ha esetleg kevésnek találjuk a boogiet, akkor még mindig ott az M4 Competition M xDrive Cabrio, melynek 510 lóerejét minimum 33,9 millió forintból lehet megúszni.
Az M440i xDrive Cabrio magyarországi indulóára 24 millió forint, ami 1,6 millió forintos felárat jelent a kupé kivitelhez képest – a tesztautó 27,2 millió forintba kerül. A 18,9 millió forintos 430i Cabrio 258 lóereje és hátsókerék-hajtása is sok mindenre elég lehet, ez esetben viszont 6 helyett már csak 4 hengert kapunk. Amennyiben esetleg dízelhajtással kombinálnánk a nyitott tetős élvezeteket, a 184 lovas 420d Cabrio 17,3 millió forint ellenében állítható be a garázsunkba.
Most már azok is lecsaphatnak a bajor széria szupersportos modelljeire, akiket eddig esetleg a hátsókerék-hajtás vagy a fixen zárt tető riasztott el a vásárlástól.
Ha kell, meglepően keveset fogyaszt, és ha kell, olyat lehet vele élményautózni, hogy nemcsak a sofőr, hanem mindhárom utasa is elismerően csettint. Gut gemacht, ahogy a német mondaná.