Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"56805d3d-dc3c-4520-bed7-165060fced64","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"2023-hoz képest csökkent ugyan, de így is 39 milliárddal gazdagodott a felcsúti cégtulajdonos.","shortLead":"2023-hoz képest csökkent ugyan, de így is 39 milliárddal gazdagodott a felcsúti cégtulajdonos.","id":"20250603_meszaros-lorinc-v-hid-dobbenetes-nyereseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56805d3d-dc3c-4520-bed7-165060fced64.jpg","index":0,"item":"e746c57e-24fc-46d7-8061-489cc58683ac","keywords":null,"link":"/kkv/20250603_meszaros-lorinc-v-hid-dobbenetes-nyereseg","timestamp":"2025. június. 03. 12:35","title":"Mészáros Lőrinc vasútépítő cége is döbbenetes nyereséget produkált","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0de0480-afb5-4926-bdbf-c799e5227ae6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Törölné az Edge böngészőt? Esetleg a Microsoft Áruházat? Most már megteheti, köszönhetően egy EU-s jogszabálynak – és ez még nem minden, mert bosszantó dolgok is eltűnnek a Windowsból.","shortLead":"Törölné az Edge böngészőt? Esetleg a Microsoft Áruházat? Most már megteheti, köszönhetően egy EU-s jogszabálynak – és...","id":"20250603_microsoft-windows-dma-valtoztatasok-aruhaz-torlese-edge-bongeszo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0de0480-afb5-4926-bdbf-c799e5227ae6.jpg","index":0,"item":"4ae17337-4626-4fe1-a986-dc4ebdd5914e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250603_microsoft-windows-dma-valtoztatasok-aruhaz-torlese-edge-bongeszo","timestamp":"2025. június. 03. 14:03","title":"Végre: felhagy az emberek nyaggatásával a Microsoft, új korszak jön a Windowsban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b371084-d778-425a-b4fe-ca67dc1b5de1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Stabilabb a forint, nagy a választék, érdemes kifelé kacsintgatni. ","shortLead":"Stabilabb a forint, nagy a választék, érdemes kifelé kacsintgatni. ","id":"20250604_magyar-vevok-ismet-kulfoldon-keresnek-autokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b371084-d778-425a-b4fe-ca67dc1b5de1.jpg","index":0,"item":"be8db10d-36c4-4f07-97a3-d5cb6584934a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250604_magyar-vevok-ismet-kulfoldon-keresnek-autokat","timestamp":"2025. június. 04. 09:45","title":"Visszatért a régi recept: megint külföldön keresgélnek sokan használt autót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8dc6269b-d10b-40da-a21a-0c2b2776f86a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az államnak most is szüksége lenne a pénzre, de a külföldi befektetési lehetőségek sokkal jobban fialnak.","shortLead":"Az államnak most is szüksége lenne a pénzre, de a külföldi befektetési lehetőségek sokkal jobban fialnak.","id":"20250603_Mar-a-lakossag-is-inkabb-kulfoldre-menti-a-penzet-az-allampapirok-helyett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dc6269b-d10b-40da-a21a-0c2b2776f86a.jpg","index":0,"item":"1de691dd-a3b9-4a03-aa38-19cc0ee96fda","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250603_Mar-a-lakossag-is-inkabb-kulfoldre-menti-a-penzet-az-allampapirok-helyett","timestamp":"2025. június. 03. 09:46","title":"Már a lakosság is inkább külföldre menekíti a pénzét az állampapírok helyett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3f2ea44-f74f-4949-8e6d-4642dca894cc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nem tud lépést tartani a kereslettel egy helyi pékség Törökországban, miután egy ötezeréves recept alapján készítenek kenyeret. Az egykori összetevők rokonfajtáit használják, és az már csak kellemes ráadás, hogy fölöttébb szárazságtűrő növényekről van szó.","shortLead":"Nem tud lépést tartani a kereslettel egy helyi pékség Törökországban, miután egy ötezeréves recept alapján készítenek...","id":"20250604_regeszeti-lelet-5000-eves-kenyer-recept-kolluoba-hoyuk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3f2ea44-f74f-4949-8e6d-4642dca894cc.jpg","index":0,"item":"a2bc8390-8fe6-43c5-b7ee-3348c5b12722","keywords":null,"link":"/tudomany/20250604_regeszeti-lelet-5000-eves-kenyer-recept-kolluoba-hoyuk","timestamp":"2025. június. 04. 08:03","title":"Elővettek egy 5000 éves kenyérreceptet, és az emberek nem tudnak betelni vele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"665cd80e-a8b3-40aa-b6be-6371d23042b7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Tíz kilométert ment így. ","shortLead":"Tíz kilométert ment így. ","id":"20250603_szembe-savb-ment-fel-az-M30-ra-a-kamionos-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/665cd80e-a8b3-40aa-b6be-6371d23042b7.jpg","index":0,"item":"c5fb0151-4d86-4e8b-accb-fd1d548b3f87","keywords":null,"link":"/cegauto/20250603_szembe-savb-ment-fel-az-M30-ra-a-kamionos-video","timestamp":"2025. június. 03. 07:42","title":"Hiába a rengeteg tábla, mégis forgalommal szemben hajtott a kamionos – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe04ee46-ef51-440e-9239-0bfb98fe339d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Eddig úgy volt, hogy már jövő héten szavazhat a parlament az átláthatóságinak nevezett törvényről, most Kocsis Máté frakcióvezető azt mondja, csúszik a döntés, mert még dolgoznak a szövegen. Ősz előtt nem is terveznek szavazni róla. Ezzel az idei 1 százalékos szja-felajánlások valószínűleg az eredeti szándék szerinti kedvezményezettekhez megérkezhetnek.","shortLead":"Eddig úgy volt, hogy már jövő héten szavazhat a parlament az átláthatóságinak nevezett törvényről, most Kocsis Máté...","id":"20250604_Kocsi-Mate-az-atlathatosagi-torveny-vitaja-meg-mindig-zajlik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe04ee46-ef51-440e-9239-0bfb98fe339d.jpg","index":0,"item":"7590728c-8aa0-4569-ad00-a031396e116d","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_Kocsi-Mate-az-atlathatosagi-torveny-vitaja-meg-mindig-zajlik","timestamp":"2025. június. 04. 13:33","title":"Megijedtek a megfélemlítési törvénytől? A Fidesz szavazás helyett még dolgozik a szövegen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"744e66d9-f085-484c-98d9-43f2d5808767","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A vegyészként dolgozó Drake Anthony régóta készít lézerrendszereket, legújabb eszköze azonban az összes eddigit felülmúlja.","shortLead":"A vegyészként dolgozó Drake Anthony régóta készít lézerrendszereket, legújabb eszköze azonban az összes eddigit...","id":"20250603_styropyro-drake-anthony-lezerfegyver-youtube-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/744e66d9-f085-484c-98d9-43f2d5808767.jpg","index":0,"item":"3d4551a6-2a4b-41b1-ae0d-5ff2ddbe4814","keywords":null,"link":"/tudomany/20250603_styropyro-drake-anthony-lezerfegyver-youtube-video","timestamp":"2025. június. 03. 15:03","title":"Olyan erős lézerfegyvert épített egy YouTube-videós, hogy az már illegális – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megérkezett Európába a Mustang Mach-E legsportosabb új változata, melyet a zord téli időjárású Lengyelországban fogtunk vallatóra. Mire jó 860 Nm és mennyire igaz az 500 kilométeres hatótáv? Jövünk a válaszokkal!
A nyári kánikulában az akkori csúcsmodellt, egy nagy aksis és összkerekes példányt fogtunk vallatóra, mostanra pedig megérkezett a kontinensre a hasonló hajtásláncból 136 lóerővel és 280 Nm-rel többet kihozó szupersportos GT verzió, amelyet a Varsó környéki télies utakon fogtunk vallatóra.
László Ferenc
Sportruházat
Míg az Egyesült Államokban GT és GT Performance Edition kivitel is létezik a Mustang Mach-E-ből, mifelénk csak egyetlen GT változatban forgalmazzák a típust, melynek hajtáslánca viszont a GT Performance Edition produkcióját adja elő.
A normál Mach-E-hez képest néhány kisebb-nagyobb változtatást fedezhetünk fel. Ilyen például a fekete hűtőmaszk, melynek ezúttal sincs valódi hűtési funkciója, és ilyen a kicsit sportosabbra faragott első lökhárító.
László Ferenc
A hátsó lökhárító változatlan, azonban alatta egy visszafogott kis diffúzorszerű megoldásra lehetünk figyelmesek, és ugyebár a magasra nyíló hátsó ajtón a vágtázó lovat váltó GT logó mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Árulkodó jel továbbá a Grabber Blue (tesztautónk színe) és a Cyber Orange fényezés, mely csak a GT-hez rendelhető, és ezúttal a kerékjárati ívek nem feketék, hanem a karosszéria színében pompáznak. Ellentétben a tetővel, mely esetünkben fekete. Látványosak továbbá a 19 helyett 20 colos és 2 centivel szélesebb kerekek, valamint kicsit jobban odafigyelve profilból látszik, hogy 1 centiméterrel leültették a futóművet.
László Ferenc
Az utastérben a Ford Performance sportülések jelentik a legfőbb változást, melyek minden korábbinál jobban fognak, miközben akár hosszú távon is kényelmes bennük helyet foglalni. Apró figyelmesség, de nagyon jól mutat a bőrborítású középkonzolon lévő GT díszítés, a pedálok pedig nem fényesek, hanem feketék.
Az alapfelszereltség részét képezi a kis hangerőn is szép mélyhangokkal masszírozó 10 hangszórós B&O hifi és az elektromos mozgatású csomagtérajtó, felárat csak a metál fényezésekért (250-365 ezer forint), illetve a hatalmas fix panorámatetőért (400 ezer forint) kérnek el.
A dupla kijelzős infotainment rendszerről, a Tesláénál jobb minőségérzetről, a tágas utastérről és a dupla csomagtartóról korábban már többször is írtunk, e tekintetben jelen esetben sincs változás.
László Ferenc
László Ferenc
Féktelenül
A dupla villanymotor összteljesítménye az eddigi csúcsmodellben 351 lóerő volt, ami helyett ezúttal nem kevesebb, mint 487 lóerőt kapunk, ráadásul emellé 580 helyett 860 Nm társul. Viszonyításképp, a Mustang Mach 1 5 literes V8-as szívó benzinmotorja 460 lóerőt és 529 Nm-t tud.
Mindez 3,5-3,7 másodperc körüli 0-100-as katapultálást tesz lehetővé, vagyis sokkal komolyabbat, mint az egyébként lomhának egyáltalán nem mondható, 0-ról 100-ra 5,8 másodperc alatt felgyorsuló normál Mach-E AWD esetében. Más kérdés, hogy remek téligumik ide vagy oda, a zord lengyel időjárás mellett a gyakorlatban nem igazán jött át a GT elvileg jelentős fölénye.
László Ferenc
A rugalmasság javulását azonban még a nem ideális útviszonyok mellett is megtapasztalhattuk, az 580 helyett 860 Nm-nek köszönhetően az előzések villámgyorsan és biztonságosan abszolválhatók.
Ha akarjuk, bármikor könnyen táncba hozható az alapvetően hátsókerék-hajtásúra hangolt GT, a versenypályás használatra pedig ott az eddigi Suttogó, Aktív és Féktelen üzemmódok mellé érkezett Féktelen Plus mód. A végsebesség 180 helyett kereken 200 km/h.
Az alapáron járó adaptív Magneride futómű megpróbálkozik a lehetetlennel, vagyis a hatalmas tömeg palástolásával, de ez csak részlegesen sikerül neki. A fekvőrendőrökön meglepő könnyedséggel haladhatunk át, amúgy viszont elég pattogós, kicsit furcsa a produkció, nem a régi Mustang életérzést kapjuk, mint ahogy fékezés terén sem.
A megnövelt méretű Brembo fékek erejével nincs gond, azonban az energia-visszanyerés miatt szinte lehetetlen eltalálni a megfelelő pedálerőt.
László Ferenc
Az alul lévő akkumulátor miatt a tömegközéppont igen alacsonyan található, azonban a 2267 kilogrammos tömeg minden, csak nem az élvezetes sportautózás barátja. Viszonyításképp, a Mach 1 1786 kilogrammot nyom a mérlegen, vagyis közel fél tonnával kevesebbet, de a közvetlen riválisnak tekinthető Tesla Model Y Performance 2004 kilogrammos értéke is sokkal barátibb.
Az európai WLTP szerinti hatótáv kereken 500 kilométer, ami csak 40-nel marad el a 351 lóerős kivitel hasonló adatától, a valós használattal sokkal közelebbi kapcsolatban lévő amerikai EPA érték viszont csak 378 kilométer. Ehhez képest amikor beültünk a tesztautóba, annak kijelzője 285 kilométeres hatótávot jelzett előre 100 százalékos töltöttség mellett.
László Ferenc
A télies körülmények és a dinamikus haladás következményeként 260 kilométerre is csökkenhet a hatótáv, de visszafogottabb vezetési stílus mellett akár 380 kilométer is benne lehet a pakliban. A nettó 88 kWh kapacitású akkumulátor ezzel a hajtáslánccal hidegben ennyit tud, se nem többet, se nem kevesebbet.
A gyors elektromos töltőkben nem igazán bővelkedő Lengyelországban magát a töltést nem tudtuk kipróbálni. AC fronton 11 kW jelenti a plafont, ha pedig 150 kW-os DC töltőt sodor felénk az élet, akkor akár 45 perc alatt megoldható egy gyorstöltés.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+: jól eltalált formaterv, igen erős hajtás, sportos hangulat, tágas utastér, dupla csomagtartó.
–: nagy tömeg és fogyasztás, csak 11 kW-os AC-töltés, átlagos méretű hátsó csomagtér, nem olcsó.
A Ford Mustang Mach-E GT azoknak készült, akik az utolsó lóerőket és Nm-eket is ki szeretnék sajtolni az elektromos Mustangból, és akik számára a lehengerlő gyorsulás többet számít, mint a hatótáv.
A lényegében alapáron fullextrás GT magyarországi listaára 30,6 millió forint. A 460 lóerős és 250 km/h végsebességű Tesla Model Y Performance 27,4 millió forinton nyit, felextrázva pedig 31,6 millió forintos áron kelleti magát.
Mustang Mach-E-nk legolcsóbban 21,3 millió forintért lehet, ennyibe kerül ugyanis a 269 lóerős, 440 kilométeres hatótávú alapmodell. A nagyobb akkumulátorral szerelt összkerekes kivitelért alaphangon 27,3 millió forintot kérnek el, Tech+ csomaggal pedig 28,2 millió forintos áron jegyzik ezt a modellt.
Vagyis kicsit sarkítva a dolgokat, a GT felára mintegy 2,4 millió forint, és ezen a szinten ennyit simán megérhet a pluszban kapott 136 lóerő és 280 Nm.