Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"652e5f8d-5784-47cd-b9ea-d317d844229e","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Stephen Walt harvardi professzor szerint az amerikai elnök politikáját két ösztön vezérli, és ennek megvannak a következményei. A Die Zeitnek adott interjúban Walt elmagyarázza azt is, miért hiszi, hogy Putyin nem akar újabb háborút.","shortLead":"Stephen Walt harvardi professzor szerint az amerikai elnök politikáját két ösztön vezérli, és ennek megvannak...","id":"20250402_die-zeit-stephen-walt-trump-neandervolgyi-realista","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/652e5f8d-5784-47cd-b9ea-d317d844229e.jpg","index":0,"item":"3cabc64f-50b4-46d4-b728-b0ec7039a0d5","keywords":null,"link":"/360/20250402_die-zeit-stephen-walt-trump-neandervolgyi-realista","timestamp":"2025. április. 02. 14:24","title":"„Trump egy Neander-völgyi realista”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c912d96e-56fe-4ac2-b14d-79be398d55e6","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Április 16-án a mozikban is megnézhetjük a Nándorfehérvár ostromát bemutató látványos végjátékot.","shortLead":"Április 16-án a mozikban is megnézhetjük a Nándorfehérvár ostromát bemutató látványos végjátékot.","id":"20250401_Moziban-is-lathato-lesz-a-Hunyadi-zaroepizodja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c912d96e-56fe-4ac2-b14d-79be398d55e6.jpg","index":0,"item":"d8fc69d5-8ab2-499c-aec3-b0e16f0c7096","keywords":null,"link":"/kultura/20250401_Moziban-is-lathato-lesz-a-Hunyadi-zaroepizodja","timestamp":"2025. április. 01. 15:13","title":"Moziban is látható lesz a Hunyadi elképesztő látványt ígérő záróepizódja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21c9505a-9f1f-4465-b427-a7cef5860114","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Két év próbára bocsátották.","shortLead":"Két év próbára bocsátották.","id":"20250402_birosag-itelet-probara-bocsatas-gyermekotthon-bombariado","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21c9505a-9f1f-4465-b427-a7cef5860114.jpg","index":0,"item":"df97315d-65c7-49ff-b362-fc72d60e8e12","keywords":null,"link":"/itthon/20250402_birosag-itelet-probara-bocsatas-gyermekotthon-bombariado","timestamp":"2025. április. 02. 10:04","title":"Bűnösnek találta a bíróság a 16 éves lányt, aki bombariadóval ijesztett rá két gyermekotthonra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e129ab84-3664-4d66-afa9-51980882f0f7","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Június 11-én a Budapest Parkban ad koncertet a skót rockzenekar.","shortLead":"Június 11-én a Budapest Parkban ad koncertet a skót rockzenekar.","id":"20250401_Budapestre-jon-a-a-Biffy-Clyro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e129ab84-3664-4d66-afa9-51980882f0f7.jpg","index":0,"item":"4bf4d775-5537-44ca-9ffd-acb7afe6c68f","keywords":null,"link":"/kultura/20250401_Budapestre-jon-a-a-Biffy-Clyro","timestamp":"2025. április. 01. 10:37","title":"Budapestre jön a a Biffy Clyro","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a8c450e-485a-4e34-9b80-3829b33d7ccc","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A független országgyűlési képviselő szerint egyre többen értik meg, hogy nincs hova hátrálni, ezért jövő keddre újabb demonstrációt tervez.","shortLead":"A független országgyűlési képviselő szerint egyre többen értik meg, hogy nincs hova hátrálni, ezért jövő keddre újabb...","id":"20250402_Hadhazy-Akos-uzent-a-zebras-hidfoglalas-utan-orban-viktor-tuntetes-gyulekezesi-torveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a8c450e-485a-4e34-9b80-3829b33d7ccc.jpg","index":0,"item":"84993313-d533-4ee7-a2ca-857a37c39aa7","keywords":null,"link":"/itthon/20250402_Hadhazy-Akos-uzent-a-zebras-hidfoglalas-utan-orban-viktor-tuntetes-gyulekezesi-torveny","timestamp":"2025. április. 02. 10:05","title":"Hadházy Ákos üzent a zebrás hídfoglalás után: Ha ez nem volt elég Orbánnak, jövő kedden legyünk még többen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7f021214-e986-4d0f-90af-8be0070b9cd6","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A baleseti statisztika egy dolog, de gyakorlatilag eltörpül egy másik tényező mellett, ha a kerékpározás és az autózás hatásait hasonlítjuk össze. ","shortLead":"A baleseti statisztika egy dolog, de gyakorlatilag eltörpül egy másik tényező mellett, ha a kerékpározás és az autózás...","id":"20250402_biciklizes-hatasa-egeszsegre-kockazata-veszelyei","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7f021214-e986-4d0f-90af-8be0070b9cd6.jpg","index":0,"item":"6fec3dcd-8c11-46d7-96de-9c8fdbee1c32","keywords":null,"link":"/elet/20250402_biciklizes-hatasa-egeszsegre-kockazata-veszelyei","timestamp":"2025. április. 02. 05:01","title":"Veszélyesebb biciklizni, mint autózni? Meg fog lepődni a válaszon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b20a8a5e-67ac-47a5-96c1-64bedc691b13","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Három új nagykövetjelölt kinevezését támogatta zárt ülésén a külügyi bizottság, így kerül majd Irakba a nemzetbiztonsági átvilágításon korábban megbukott Zaid Naffa testvére, Grúziába pedig az a volt helyettes államtitkár, aki kapcsolatban állt az állami lélegeztetőgép-bizniszen később milliárdokat kereső maláj üzletemberrel.","shortLead":"Három új nagykövetjelölt kinevezését támogatta zárt ülésén a külügyi bizottság, így kerül majd Irakba...","id":"20250402_Nagykovetjeloltek-Oszama-Naffa-lelegeztetogep-biznisz-malaj-szelhamos-kulugyes-gruzia-malajzia-irak-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b20a8a5e-67ac-47a5-96c1-64bedc691b13.jpg","index":0,"item":"05738f13-3552-4823-8551-ef2e730a3113","keywords":null,"link":"/itthon/20250402_Nagykovetjeloltek-Oszama-Naffa-lelegeztetogep-biznisz-malaj-szelhamos-kulugyes-gruzia-malajzia-irak-ebx","timestamp":"2025. április. 02. 05:24","title":"Zöld utat kapott Zaid Naffa testvére és a lélegeztetőgép-biznisz maláj szélhámosával tárgyaló külügyes nagyköveti megbízatása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8ea0f057-5554-4056-8d6e-e875e79dea30","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Continental egy egészen újszerű megoldással állt elő: az Ac2ated Sound kijelző maga válik hangszóróvá. A rendszer akár 90 százalékkal kevesebb helyet foglal, nem mellesleg akár 40 kilogrammal is könnyebb lehet a hagyományos autóipari hangrendszereknél.","shortLead":"A Continental egy egészen újszerű megoldással állt elő: az Ac2ated Sound kijelző maga válik hangszóróvá. A rendszer...","id":"20250401_continental-ac2ated-sound-hangrendszer-kijelzoben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ea0f057-5554-4056-8d6e-e875e79dea30.jpg","index":0,"item":"3f108a24-c7a8-4566-aa00-3e10dbf70a69","keywords":null,"link":"/tudomany/20250401_continental-ac2ated-sound-hangrendszer-kijelzoben","timestamp":"2025. április. 01. 21:03","title":"Nem, ez nem áprilisi tréfa: nem kell hangszóró, közvetlenül a képernyőből, vagy akár az autó ajtajából szól a hang","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megérkezett Európába a Mustang Mach-E legsportosabb új változata, melyet a zord téli időjárású Lengyelországban fogtunk vallatóra. Mire jó 860 Nm és mennyire igaz az 500 kilométeres hatótáv? Jövünk a válaszokkal!
A nyári kánikulában az akkori csúcsmodellt, egy nagy aksis és összkerekes példányt fogtunk vallatóra, mostanra pedig megérkezett a kontinensre a hasonló hajtásláncból 136 lóerővel és 280 Nm-rel többet kihozó szupersportos GT verzió, amelyet a Varsó környéki télies utakon fogtunk vallatóra.
László Ferenc
Sportruházat
Míg az Egyesült Államokban GT és GT Performance Edition kivitel is létezik a Mustang Mach-E-ből, mifelénk csak egyetlen GT változatban forgalmazzák a típust, melynek hajtáslánca viszont a GT Performance Edition produkcióját adja elő.
A normál Mach-E-hez képest néhány kisebb-nagyobb változtatást fedezhetünk fel. Ilyen például a fekete hűtőmaszk, melynek ezúttal sincs valódi hűtési funkciója, és ilyen a kicsit sportosabbra faragott első lökhárító.
László Ferenc
A hátsó lökhárító változatlan, azonban alatta egy visszafogott kis diffúzorszerű megoldásra lehetünk figyelmesek, és ugyebár a magasra nyíló hátsó ajtón a vágtázó lovat váltó GT logó mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Árulkodó jel továbbá a Grabber Blue (tesztautónk színe) és a Cyber Orange fényezés, mely csak a GT-hez rendelhető, és ezúttal a kerékjárati ívek nem feketék, hanem a karosszéria színében pompáznak. Ellentétben a tetővel, mely esetünkben fekete. Látványosak továbbá a 19 helyett 20 colos és 2 centivel szélesebb kerekek, valamint kicsit jobban odafigyelve profilból látszik, hogy 1 centiméterrel leültették a futóművet.
László Ferenc
Az utastérben a Ford Performance sportülések jelentik a legfőbb változást, melyek minden korábbinál jobban fognak, miközben akár hosszú távon is kényelmes bennük helyet foglalni. Apró figyelmesség, de nagyon jól mutat a bőrborítású középkonzolon lévő GT díszítés, a pedálok pedig nem fényesek, hanem feketék.
Az alapfelszereltség részét képezi a kis hangerőn is szép mélyhangokkal masszírozó 10 hangszórós B&O hifi és az elektromos mozgatású csomagtérajtó, felárat csak a metál fényezésekért (250-365 ezer forint), illetve a hatalmas fix panorámatetőért (400 ezer forint) kérnek el.
A dupla kijelzős infotainment rendszerről, a Tesláénál jobb minőségérzetről, a tágas utastérről és a dupla csomagtartóról korábban már többször is írtunk, e tekintetben jelen esetben sincs változás.
László Ferenc
László Ferenc
Féktelenül
A dupla villanymotor összteljesítménye az eddigi csúcsmodellben 351 lóerő volt, ami helyett ezúttal nem kevesebb, mint 487 lóerőt kapunk, ráadásul emellé 580 helyett 860 Nm társul. Viszonyításképp, a Mustang Mach 1 5 literes V8-as szívó benzinmotorja 460 lóerőt és 529 Nm-t tud.
Mindez 3,5-3,7 másodperc körüli 0-100-as katapultálást tesz lehetővé, vagyis sokkal komolyabbat, mint az egyébként lomhának egyáltalán nem mondható, 0-ról 100-ra 5,8 másodperc alatt felgyorsuló normál Mach-E AWD esetében. Más kérdés, hogy remek téligumik ide vagy oda, a zord lengyel időjárás mellett a gyakorlatban nem igazán jött át a GT elvileg jelentős fölénye.
László Ferenc
A rugalmasság javulását azonban még a nem ideális útviszonyok mellett is megtapasztalhattuk, az 580 helyett 860 Nm-nek köszönhetően az előzések villámgyorsan és biztonságosan abszolválhatók.
Ha akarjuk, bármikor könnyen táncba hozható az alapvetően hátsókerék-hajtásúra hangolt GT, a versenypályás használatra pedig ott az eddigi Suttogó, Aktív és Féktelen üzemmódok mellé érkezett Féktelen Plus mód. A végsebesség 180 helyett kereken 200 km/h.
Az alapáron járó adaptív Magneride futómű megpróbálkozik a lehetetlennel, vagyis a hatalmas tömeg palástolásával, de ez csak részlegesen sikerül neki. A fekvőrendőrökön meglepő könnyedséggel haladhatunk át, amúgy viszont elég pattogós, kicsit furcsa a produkció, nem a régi Mustang életérzést kapjuk, mint ahogy fékezés terén sem.
A megnövelt méretű Brembo fékek erejével nincs gond, azonban az energia-visszanyerés miatt szinte lehetetlen eltalálni a megfelelő pedálerőt.
László Ferenc
Az alul lévő akkumulátor miatt a tömegközéppont igen alacsonyan található, azonban a 2267 kilogrammos tömeg minden, csak nem az élvezetes sportautózás barátja. Viszonyításképp, a Mach 1 1786 kilogrammot nyom a mérlegen, vagyis közel fél tonnával kevesebbet, de a közvetlen riválisnak tekinthető Tesla Model Y Performance 2004 kilogrammos értéke is sokkal barátibb.
Az európai WLTP szerinti hatótáv kereken 500 kilométer, ami csak 40-nel marad el a 351 lóerős kivitel hasonló adatától, a valós használattal sokkal közelebbi kapcsolatban lévő amerikai EPA érték viszont csak 378 kilométer. Ehhez képest amikor beültünk a tesztautóba, annak kijelzője 285 kilométeres hatótávot jelzett előre 100 százalékos töltöttség mellett.
László Ferenc
A télies körülmények és a dinamikus haladás következményeként 260 kilométerre is csökkenhet a hatótáv, de visszafogottabb vezetési stílus mellett akár 380 kilométer is benne lehet a pakliban. A nettó 88 kWh kapacitású akkumulátor ezzel a hajtáslánccal hidegben ennyit tud, se nem többet, se nem kevesebbet.
A gyors elektromos töltőkben nem igazán bővelkedő Lengyelországban magát a töltést nem tudtuk kipróbálni. AC fronton 11 kW jelenti a plafont, ha pedig 150 kW-os DC töltőt sodor felénk az élet, akkor akár 45 perc alatt megoldható egy gyorstöltés.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+: jól eltalált formaterv, igen erős hajtás, sportos hangulat, tágas utastér, dupla csomagtartó.
–: nagy tömeg és fogyasztás, csak 11 kW-os AC-töltés, átlagos méretű hátsó csomagtér, nem olcsó.
A Ford Mustang Mach-E GT azoknak készült, akik az utolsó lóerőket és Nm-eket is ki szeretnék sajtolni az elektromos Mustangból, és akik számára a lehengerlő gyorsulás többet számít, mint a hatótáv.
A lényegében alapáron fullextrás GT magyarországi listaára 30,6 millió forint. A 460 lóerős és 250 km/h végsebességű Tesla Model Y Performance 27,4 millió forinton nyit, felextrázva pedig 31,6 millió forintos áron kelleti magát.
Mustang Mach-E-nk legolcsóbban 21,3 millió forintért lehet, ennyibe kerül ugyanis a 269 lóerős, 440 kilométeres hatótávú alapmodell. A nagyobb akkumulátorral szerelt összkerekes kivitelért alaphangon 27,3 millió forintot kérnek el, Tech+ csomaggal pedig 28,2 millió forintos áron jegyzik ezt a modellt.
Vagyis kicsit sarkítva a dolgokat, a GT felára mintegy 2,4 millió forint, és ezen a szinten ennyit simán megérhet a pluszban kapott 136 lóerő és 280 Nm.