szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A 85 tonnás szerelvények két és fél óra alatt tettek meg 14 kilométert.

Három éjszaka alatt összesen kilenc darab extrém méretű, egyenként 85 tonnás szerelvény szelte át az M8-as autópályát és a 6-os főutat – közölte a Magyar Közút. 

A Németországból folyami hajón érkező tartályok a szállításukhoz használt speciálisan összeépített szerelvényekkel együtt 32 méter hosszúak, 6,7 méter szélesek és 7,8 méter magasak voltak, melyeket a Magyar Közút szakembergárdájának közreműködésével a dunavecsei kikötőből Dunaföldvárra juttattak el a végső állomására, egy biofinomítóba.

A közlemény szerint éjszakánkét 3-3 szerelvény indult útnak a célállomásra, a 14 kilométeres utat első este még 4 óra alatt, a következő estéken már rutinosabban, 2,5 óra alatt tették meg.

A szerelvények az M8-as autópályára menetiránynak megfelelően hajtottak fel, majd teljes útzár mellett, haladási iránnyal szemben közlekedve ellentétesen hajtottak le a 6-os főútra. Ehhez a Magyar Közút közreműködésével betonelemek elmozgatására és 600 méteren tolatásra volt szükség.

A lehajtás után manőverezés következett, mert a lehajtóban lévő körforgalom ívei és a felette átívelő M8-as híd miatt csak úgy tudtak a 6-os főúton Dunaföldvár irányába haladni, hogy a kisapostagi elágazóig a forgalom kizárása mellett további egy kilométert tolattak. A sikeres célbajutáshoz napközben egy útdíjfizető kaput is le kellett bontani, mert nem fértek volna el alatta a szerelvények.

A műveleteket több hónapig tervezték meg a szakemberek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!