Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bd63a178-391f-4621-b4b6-976f68a256d3","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Azért nem volt olyan komoly a dolog.","shortLead":"Azért nem volt olyan komoly a dolog.","id":"20250302_Ruszin-Szendi-elkesett-a-Tisza-forumarol-Bekescsaban-a-szinpadon-bunhodott-miatta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd63a178-391f-4621-b4b6-976f68a256d3.jpg","index":0,"item":"bd83a2f3-63e4-417f-a1a4-d11c3db4c9ed","keywords":null,"link":"/itthon/20250302_Ruszin-Szendi-elkesett-a-Tisza-forumarol-Bekescsaban-a-szinpadon-bunhodott-miatta","timestamp":"2025. március. 02. 11:07","title":"Ruszin-Szendi elkésett a Tisza fórumáról Békéscsabán, a színpadon bűnhődött miatta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec169aa1-672c-4f76-8f68-7a2fcd6c2361","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A rákosrendezői terület fővárosi elővásárlási jogával bíró Budapesti Közművek (BKM) vezérigazgatója az immár a főváros kezébe kerülő beruházás jövőjéről, az őt ért médiabeli támadásokról és ifjabb Donald Trumpról is nyilatkozott.","shortLead":"A rákosrendezői terület fővárosi elővásárlási jogával bíró Budapesti Közművek (BKM) vezérigazgatója az immár a főváros...","id":"20250302_Martha-Imre-interju-BKM-Stockton-Rakosrendezo-Rogan-Antal-Toni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec169aa1-672c-4f76-8f68-7a2fcd6c2361.jpg","index":0,"item":"85499665-c476-47ea-a615-79af62c910d5","keywords":null,"link":"/itthon/20250302_Martha-Imre-interju-BKM-Stockton-Rakosrendezo-Rogan-Antal-Toni","timestamp":"2025. március. 02. 09:54","title":"Mártha Imre: Amit Tóni kreált rólam, azt ezerszeres szorzóval tette","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9446928-a54c-48ed-a2c0-e0ff5a6c12ed","c_author":"László Ferenc","category":"tudomany","description":"Kipróbáltuk, hogy mire képes a gyakorlatban a kompakt csúcsmobilok piacán versengő Xiaomi 15, illetve a 200 megapixeles új periszkópkamerát felvonultató nagytestvére, a Xiaomi 15 Ultra.","shortLead":"Kipróbáltuk, hogy mire képes a gyakorlatban a kompakt csúcsmobilok piacán versengő Xiaomi 15, illetve a 200 megapixeles...","id":"20250302_xiaomi-15-ultra-leica-kamera-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9446928-a54c-48ed-a2c0-e0ff5a6c12ed.jpg","index":0,"item":"56ae1a62-cb43-476d-a31e-c4c4339580f5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250302_xiaomi-15-ultra-leica-kamera-teszt-velemeny","timestamp":"2025. március. 02. 15:30","title":"Új csúcsmobilok csúcskamerával: teszten a Leica optikával szerelt Xiaomi 15 és 15 Ultra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21306fc9-d0bd-4c33-869b-5a2cb88d6a8c","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az elmúlt hetekben bekövetkezett légi balesetek fényében érthető módon nő azok száma, akik komolyan tartanak a repüléstől. Rosszul teszik, a légi közlekedés a legbiztonságosabb utazási mód, s ahogy telnek az évek, úgy válnak egyre ritkábbá a katasztrófák.","shortLead":"Az elmúlt hetekben bekövetkezett légi balesetek fényében érthető módon nő azok száma, akik komolyan tartanak...","id":"20250301_hvg-repules-baleseti-statisztika-legikozlekedes-erzeki-csalodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21306fc9-d0bd-4c33-869b-5a2cb88d6a8c.jpg","index":0,"item":"a1115e6b-9d33-471b-bc66-68553853c9fc","keywords":null,"link":"/360/20250301_hvg-repules-baleseti-statisztika-legikozlekedes-erzeki-csalodas","timestamp":"2025. március. 01. 13:00","title":"Miért teszi rosszul, aki most jobban fél a repüléstől?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"abba9e5b-c22e-4348-92bc-746139076b7e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A franciák második leganyobb piaca volt Oroszország, és a togliatti gyár most is ontja magából a Ladákat, csak már nem Renault-tulajdonként.","shortLead":"A franciák második leganyobb piaca volt Oroszország, és a togliatti gyár most is ontja magából a Ladákat, csak már nem...","id":"20250303_milliardokert-kaphatna-vissza-orosz-gyarat-a-Renault","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/abba9e5b-c22e-4348-92bc-746139076b7e.jpg","index":0,"item":"42187da0-0ca9-4f70-8b58-e540888396e6","keywords":null,"link":"/cegauto/20250303_milliardokert-kaphatna-vissza-orosz-gyarat-a-Renault","timestamp":"2025. március. 03. 08:49","title":"Egy rubelért adta el, százmilliárdért kaphatná vissza orosz gyárát a Renault","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"054f813a-42b0-4bb9-912a-d0fe4ddce618","c_author":"Remotiv","category":"brandchannel","description":"Sokáig tartotta magát a mondás, hogy minden ember csupán öt kézfogásnyira van egymástól, vagyis bárki bárkivel összekapcsolható néhány ismerősön keresztül. A közösségi médiának köszönhetően ez a szám nagy valószínűséggel tovább csökkent, csupán egy kattintás, és szinte bárkivel összebarátkozhatunk. De valódi kapcsolatok ezek, amelyek aztán valódi közösséggé épülnek, vagy csak ámítás, és tulajdonképpen egyre magányosabbak vagyunk?","shortLead":"Sokáig tartotta magát a mondás, hogy minden ember csupán öt kézfogásnyira van egymástól, vagyis bárki bárkivel...","id":"20250129_Sosem-voltunk-ennyire-maganyosak-remotiv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/054f813a-42b0-4bb9-912a-d0fe4ddce618.jpg","index":0,"item":"64ae3927-eac4-4ede-a4b5-ebfb0d74f06a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250129_Sosem-voltunk-ennyire-maganyosak-remotiv","timestamp":"2025. március. 02. 11:30","title":"Sosem volt ennyi barátunk, és sosem voltunk ennyire magányosak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remotiv extra","c_partnerlogo":"6b463ed1-d453-40c3-82fa-97c561a4b8eb","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"b7dee4da-322a-4b93-b7f6-866025bce9ee","c_author":"Sedacur forte","category":"brandchannel","description":"Amennyire alapvető és hétköznapi, annyira rejtélyes és izgalmas jelenség az alvás. Ezen biológiai alapszükségletünk évezredek óta foglalkoztatja az embereket, és néhány kérdésre még a mai napig nem talált magyarázatot a tudomány. Cikkünkben annak járunk utána, mi is történik pontosan a testünkben, miközben alszunk.","shortLead":"Amennyire alapvető és hétköznapi, annyira rejtélyes és izgalmas jelenség az alvás. Ezen biológiai alapszükségletünk...","id":"20250226_mi-tortenik-alvas-kozben-a-testunkkel-sedacur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7dee4da-322a-4b93-b7f6-866025bce9ee.jpg","index":0,"item":"eb887787-f59d-436f-b3a7-799055c01ab8","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250226_mi-tortenik-alvas-kozben-a-testunkkel-sedacur","timestamp":"2025. március. 03. 07:30","title":"Az alvás rejtélyei, avagy mi történik alvás közben a testünkkel?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Sedacur forte","c_partnerlogo":"5cf9288a-45dd-4fc7-882f-75fd6dbe4936","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"279a5f03-16e0-48cd-a11b-6bf83c6820eb","c_author":"Nemes Nikolett","category":"360","description":"A toxikus vezetők olyan sok szervezetben jelen vannak, hogy szinte mindannyiuknak ismerősnek tűnnek, mégsem tudjuk, mit tehetünk ellenük, és a HR sem segít. Milyen torzító hatása van annak, ha valaki feljebb lép a ranglétrán? Miért emészti fel a beosztottak pszichés energiáit, ha nem támogatják őket egy toxikus főnökkel szemben? Czifra Julianna vezető- és szervezetfejlesztő szakpszichológussal, egy témába vágó friss tanulmány egyik szerzőjével beszélgettünk.","shortLead":"A toxikus vezetők olyan sok szervezetben jelen vannak, hogy szinte mindannyiuknak ismerősnek tűnnek, mégsem tudjuk, mit...","id":"20250303_Toxikus-fonok-munkahely-rossz-vezeto-hatalom-visszaeles-Czifra-Julianna-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/279a5f03-16e0-48cd-a11b-6bf83c6820eb.jpg","index":0,"item":"4e49f517-238a-4d6e-96dc-ce2b6e10c557","keywords":null,"link":"/360/20250303_Toxikus-fonok-munkahely-rossz-vezeto-hatalom-visszaeles-Czifra-Julianna-kutatas","timestamp":"2025. március. 03. 10:07","title":"Toxikus főnökök: lecsorog a magyar munkahelyekre a politikusok hatalomgyakorlási módja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
5,75 millió forint – ennyibe kerül jelenleg a legolcsóbb Suzuki. Kipróbáltuk az Ignist, ami mellett a Swift sportosan izgalmas nekifutását és a Jimny kétszemélyes változatát is vallatóra fogtuk.
Szerencsére azért ezen összeg feléért is kaphatunk új Suzukit, már amennyiben kicsit lejjebb adjuk az igényeinket, és beérjük egy kicsit kisebb kocsival. Például egy Ignisszel. Vagy Swifttel. Esetleg Jimnyvel.
Vázoljuk, hogy 2023 elején mit nyújtanak a pénzünkért cserébe a legkisebb Suzukik, melyek mellett akár még egy Vitara is hatalmasnak tűnhet.
László Ferenc
Suzuki Ignis
Japánban gyártott három tesztautónk közül az Ignis a legrégibb, még 2016-ban debütált fejlesztés. A matchboxosan cuki formaterv azonban mind a mai napig frissnek nevezhető, a lemezek alatti technikát pedig az elmúlt időkben több lépcsőben modernizálták.
A 3,7 méteres apróság értelemszerűen városban érzi igazán elemében magát, de a 18 centiméteres hasmagasság, illetve az opcionális összkerékhajtás miatt akkor sem jön zavarba, ha földútra keveredünk vele.
László Ferenc
László Ferenc
Elöl kiválóan el lehet férni és a külméretek ismeretében a hátsó szekció is egész tágasnak nevezhető, a csomagtér kiviteltől függően 204-260 literes.
A 2020-ban megejtett legutóbbi ráncfelvarrás következtében modernebb lett a 48 V helyett még mindig csak 12 V-os lágyhibrid technika, és 90-ről 82 lóerőre csökkent az 1,2 literes szívó benzinmotor teljesítménye. Nem egy versenyautó, azonban a 860 kilogrammos alaptömegnek köszönhetően bőven élhető az Ignis teljesítménye.
László Ferenc
László Ferenc
A kéziváltó öt fokozattal bír, autópályán jól jönne egy hatodik gang, de nem is ez ennek a kis Suzukinak a fő vadászterülete. A váltással foglalkozni nem kívánóknak a fokozatmentes CVT automata váltó felé érdemes kacsintgatniuk. Hátul ugyan csak dobfék rejtőzik a 15-16 colos kerekek mögött, a fékhatás azonban így is korrekt, hiszen ezúttal nem egy 2,5 tonnás monstrumot kell lassítanunk.
Míg 2020-ban akár már 3,9 millió forint ellenében hazavezethettünk egy ilyen Ignist, addig most már minimum 5,75 millió forintot kell kifizetnünk érte. Ez viszont még mindig 1,7 millióval barátibb a Vitara alapáránál, illetve megjegyzendő, hogy még a fullextrás legdrágább Ignis is 200 ezer forinttal olcsóbb egy belépőszintű Vitaránál.
A Vitara persze sokkal erősebb és családi felhasználásra sokkal alkalmasabb, de nem feltétlenül mindenkinek van szüksége egy ilyen felnőttesebb autóra. És a testesebb Vitarával még a jelentősen fejlettebb hibrid technika mellett is sokkal nehezebb hozni azt az 5,1 literes átlagfogyasztást, amit nálunk produkált a pici Ignis.
László Ferenc
László Ferenc
Suzuki Swift
A Swift 2017-ben debütált aktuális generációjának alapára mindössze 30 ezer forinttal magasabb az Ignisénél, cserébe viszont nagyon más életérzést kapunk. A Swift jó arasznyival hosszabb és 11 centiméterrel alacsonyabb, ily módon sokkal személyautósabb a mini SUV-nak tekinthető testvérmodellnél.
Az alap Swiftben lévő 1,2 literes lágyhibrid hajtás megegyezik az Ignisben lévővel, és szintén választható ötfokozatú kéziváltó, CVT automata és összkerékhajtás. Hozzánk azonban ezúttal nem egy ilyen polgárian "unalmas", hanem egy Sport kivitel érkezett.
László Ferenc
László Ferenc
Az 1,4 literes turbómotorra épülő 48 V-os lágyhibrid hajtás a Vitarából lett átemelve. A három éve megejtett facelift kapcsán sajnos 140-ről 129 lóerőre csökkent a teljesítmény és 8,1-ről 9,1 másodpercre nőtt a 0-100-as sprint szintideje, de a Swift Sport vezetése még 2023-ban is élményszámba megy.
Az 1020 kilogrammos tömeg, a hatfokozatú kéziváltó és a sportülések élvezetessé teszik a kanyarvadászatot. Jól mutatnak a 17 colos egyedi felnik és a sportos lökhárítók, a kipufogónak viszont lehetne picit karakteresebb hangja. A hátsó tárcsafék a normál Swift GLX felszereltségétől alapáron jár, és a Swift Sport is remekül lassítható az elöl 16, hátul 15 colos tárcsák révén.
László Ferenc
László Ferenc
A hasmagasság az összes kivitel esetében 12 centiméter, a Sport nem rendelhető összkerékhajtással és automata váltóval – szerencsére. A 265 literes csomagtér egész élhető, bár a hétvégi családi nagybevásárlásoknak nem feltétlen a legjobb barátja egy ilyen kis Suzuki.
Az általunk mért 6,8 literes átlagfogyasztás a cserébe kapott élményért nagyon barátinak mondható, az automata/start stop rendszer finoman és gyorsan teszi a dolgát.
A három évvel ezelőtti 6,8 millió forintos Swift Sport-indulóár réges-rég a feledés homályába veszett, ma már 9,3 millió forintot kell ezért a modellért fizetnünk.
László Ferenc
László Ferenc
Suzuki Jimny
A 2018-ban bemutatott Jimny 2019-2020-ban csak rövid ideig volt kapható Magyarországon, ugyanis az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normák Európában ellehetetlenítették az apró terepjáró életét. Bizony, az aktuális szabályozás szerint a kis benzinmotoros Jimny jobban terheli a környezetet, mint az ólomnehéz sok száz lóerős zöld rendszámos luxusautók.
2021-ben azonban visszatért hozzánk a modell, igaz már nem személyautó, hanem kétszemélyes haszonjármű verzióban. Míg a normál kivitel hátsó ülései mögött mindössze 85 liternyi cókmóknak jut hely, addig jelen esetben a rács mögötti dobozformájú, sík padlós csomagtér 863 literes.
László Ferenc
László Ferenc
Bár a rács adott esetben igen hasznos tud lenni, az 1,8 méternél magasabb sofőrök pár perc vezetés után máris szidni fogják, ugyanis miatta nem lehet eléggé hátratolni, megdönteni az ülést.
Az 1,5 literes 4 hengeres szívómotor a Vitara és az S-Cross legújabb normál hibrid verzióiból lehet ismerős, igaz azokban már K15B-ről K15C-re modernizált, elektromos rásegítésű változatokban teljesít szolgálatot ez az erőforrás. A Jimny mindenféle hibridséget nélkülöző motorja 100 lóerős és 130 Nm-es produkciót ad elő, ami nem sok, de szerencsére csak 1090 kilogrammot kell mozgatnia.
László Ferenc
László Ferenc
3,64 méteres hossza révén jelen összeállításunk legrövidebb példánya a Jimny. A mindössze 2,25 méteres tengelytávolság, a 21 centiméteres hasmagasság és a nagy terepszögek miatt szinte már művészet elakadni a kis japánnal, még akkor is, ha csak normál és nem extrán bütykös gumik feszülnek rajta.
Az összkerék-hajtás az ötfokozatú kéziváltó mögötti kis karral kapcsolható, a felezőhöz hasonlóan. Normál differenciálzár nincs, az elektromos diffi a kerekek fékezgetésével segíti a szorult helyzetbe került sofőrt. Tárcsaféket csak elöl találunk, hátul dobfékek lassítják az elöl-hátul merevtengelyes, tekercsrugós autót.
László Ferenc
László Ferenc
A korábban kínált négyfokozatú automata váltó már nem érhető el, és bár a Jimny egy maximálisan szerethető karakter, fontos megjegyezni, hogy ez egy az átlag személyautóknál hangosabb, nehezebben terelgethető, faragatlanabb igazi terepjáró. Messze nem divatterepjáró.
Az átlagfogyasztás 8,3 literre jött ki, ami annak fényében nem nevezhető rossznak, hogy igen sokat terepeztünk a teszthét során.
A japán Niva, az aranyos G-Klasse négyszemélyes kivitele négy éve bruttó 5,4 millió forinton nyitott. 2023-ban a haszonjármű verzióért nettó 6,65, bruttó 8,45 millió forintot kérnek el. És ennél már csak drágább lesz a más régiókban egy ideje már ötajtós változatban is kapható Jimny, mely hamarosan villanyautóvá fog változni.
A Fidesz frakcióvezetője beszélt a készülő „brutális” törvényekről, Magyar Péterről pedig azt mondta, hogy az egyik legirritálóbb fideszesből a legszerethetőbb baloldali lett.