szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A későbbi könnyű eladhatóság miatt az igazán izgalmas fényezéseket nagyon kevés vásárló meri bevállalni.

A német szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) legfrissebb adatai szerint az Európa legnagyobb autópiacán tavaly eladott új személyautók több mint háromnegyede, konkrétan 78,7 százaléka szürke/ezüst, fekete vagy fehér volt.

2022-ben és 2021-ben is hasonló erőviszonyok uralkodtak, ezekben az évben az új autók 77,3, illetve 75,9 százaléka rendelkezett az említett fényezésekkel.

2015 óta minden évben a szürke/ezüst található az első helyen, mely fényezés tavaly 30,8-ról 31,6 százalékra lépett előre Németországban.

Az új személyautók 26,4 százaléka volt fekete 2023-ban, a fehér járművek részaránya pedig mintegy 20,7 százalék volt. Érdekesség, hogy 2006-ban a vásárlóknak csak mintegy 1,6 százaléka voksolt a fehér színre.

Opel

Az úgymond színes, izgalmasabb fényezések közül a kék végzett tavaly az első helyen a maga 9,6 százalékos részesedésével, majd pedig a piros (5,1 százalék), illetve a zöld (2,5 százalék) következett a sorban. Utóbbi népszerűsége növekedett a legnagyobb mértékben 2022-ben, konkrétan 28,8 százalékkal.

A ritka fényezések közé sorolható a sárga (0,9 százalék), a narancssárga (0,8 százalék), a barna (0,6 százalék), illetve a lila (0,1 százalék).

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!