szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kínaiak globális terjeszkedésének fontos része, hogy gyárakat nyitnak a nagy piacokon.

A kínai BYD csütörtökön megnyitotta elektromosjármű-gyárát Thaiföldön, ami a cég első létesítménye Délkelet-Ázsiában, ahol a gyorsan növekvő regionális elektromosjármű-piac domináns szereplőjévé vált.

A két éve bejelentett gyár mintegy 490 millió dollárból valósult meg, gyártókapacitása évi 150 000 jármű lesz, és mintegy 10 ezer embernek ad munkát.

BYD ázsiai és csendes-óceáni regionális vezérigazgatója azt mondta, hogy a kelet-thaiföldi Rayong tartományban létesült gyárban akkumulátorok és más fontos alkatrészek is készülnek.

Vang Csuan-fut (Wang Chuanfu), a BYD elnök-vezérigazgatója a csütörtöki nyitóünnepségen kijelentette: “Thaiföldnek világos elektromos jövőképe van, az autógyártás új korszakába lép”. A thaiföldi kormánynak az a terve, hogy 2030-ban az országban gyártott évi mintegy 2,5 millió jármű 30 százaléka elektromos lesz.

A BYD Thaiföldet termelési központként használja a 10 országból álló ASEAN-ba és sok más országba irányuló exporthoz – jelentette ki az ünnepségen a thaiföldi befektetési tanács főtitkára.

A BYD új üzemeket tervez nyitni Brazíliában, Üzbegisztánban és Magyarországon is. A cég tavaly decemberben jelentette be, hogy Szegeden építi meg első európai üzemét, ahol elektromos autókat fog előállítani.

Közeleg a trónfosztás, helyet cserélhet a BYD és a Tesla

Az amerikai cég már alig ad el több villanyautót, mint a kínai.

A BYD a new energy vehicles (NEV) gyűjtőnév alatt kategorizált, a teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magába foglaló alternatív hajtású járművek legnagyobb eladója és a második legnagyobb akkumulátorgyártó Kínában. A BYD júniusban 341 658 NEV-t adott el, ezzel új havi rekordot állított fel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!