szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A legendás német szupersportkocsi ezen példánya az elmúlt közel négy évtizedben kevesebb mint ezer kilométert hagyott maga mögött.

Az 1987-ben debütált F40 volt az utolsó olyan Ferrari, mely még a cégalapító Enzo Ferrari jóváhagyásával látott napvilágot.

Ebből a 478 lóerős 2,9 literes biturbó V8-as motorral szerelt, 0-ról 100-ra alig 4,8 másodperc alatt gyorsuló és 313 km/h végsebességű hátsókerék-hajtású típusból 1992-ig alig 1 311 példány készült.

Ferrari F40
Mechatronik
Ferrari F40
Mechatronik

De az F40 még így is sokkal gyakoribb, mint a legfőbb riválisának számító Porsche 959, melyből 1987-ben és 1988-ban összesen 292 darab készült.

És ezek közül egy 1987 februárjában forgalomba helyezett, vörös fényezésű példány most eladósorba került Hollandiában. Ez volt konkrétan a tizenkettedik elkészült 959-es:

Porsche 959
PCG
Porsche 959
PCG

Az 2,5 millió eurós, vagyis átszámítva közel 1 milliárd forintos áron hirdetett eredeti állapotú sportkocsival eddig mindössze 991 kilométert tettek meg. A típus új korában mintegy 400 ezer német márkába került.

A 2,85 literes léghűtéses 6 hengeres biturbó boxermotor 6500-as fordulatszámon 450 lóerős teljesítményt ad le, ami mellé 5500-tól lehívható 500 Nm-es csúcsnyomaték társul.

Porsche 959
PCG
Porsche 959
PCG

A hatfokozatú kéziváltós és összkerékhajtású 80-as évekbeli szupersportkocsi 3,7 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, ami még mai mércével mérve is igen komoly produkciónak tekinthető.

Az 1,45 tonnás Porsche 959 13,3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 200-ra, és a német autópályákon adott esetben akár 317 km/h-val is lehet száguldani vele.

Porsche 959
PCG
Porsche 959
PCG
Porsche 959
PCG
Porsche 959
PCG
Porsche 959
PCG
Porsche 959
PCG
Porsche 959
PCG
Porsche 959
PCG
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!