szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A kínaiakat egyre kevésbé érdeklik a korábban nagy presztizsű európai márkák, a saját gyártmányaikért lelkesednek.

A Porsche bejelentette, hogy 2026 végéig közel egyharmadával, 138-ról 100-ra csökkenti kínai márkakereskedéseinek számát – írja a CarNewsChina.

Az intézkedés hátterében az eladások drasztikus visszaesése áll: míg 2023-ban 15 százalék csökkenést regisztráltak, 2024 első kilenc hónapjában az eladások további 29 százalékkal zuhantak.

Kína, amely korábban a Porsche legnagyobb piacának számított, most már az árháborúk és az elektromos járművek iránti növekvő kereslet következtében a kihívások színterévé vált. Az olyan modellek, mint a Cayenne és a Panamera, már nem tudják ellensúlyozni a vásárlói preferenciák változását, és a kereskedők egyre nagyobb nyomás alatt állnak az árak jelentős csökkentése miatt.

Az úgynevezett „optimalizálás” keretében a Porsche a nagyobb városok, például Peking és Sanghaj kereskedőire fókuszál, miközben online értékesítési platformját is fejleszti. Az új „Destination Porsche” koncepció részeként a márkakereskedéseket luxusélményközpontokká alakítják át, míg az új digitális szolgáltatások, például a „Track Your Dream” funkció, lehetővé teszik a vásárlók számára, hogy valós időben követhessék autóik gyártási és szállítási folyamatait.

Egy képen a német autóipar igazi problémája: a Mercedes villanyautójából egyet sem adtak el októberben Kínában

Régóta látszik, hogy a németek legnagyobb problémája nem az, hogy jönnek a kínaiak, hanem, hogy ők mennek Kínából.

A Porsche célja, hogy 2030-ra eladásaik 80 százalékát elektromos járművek tegyék ki, ezzel alkalmazkodva a kínai piacon bekövetkezett paradigmaváltáshoz, amely az elektromos autók és a hazai gyártók dominanciáját vetíti előre.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!