szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Egy villanyautó akkumulátorának cseréje akár 3,5 perc alatt megoldható.

Az elektromos autókat sok mindenért lehet szeretni, de a nem túl gyors töltésért kevésbé. A hipertöltés fronton eminens modellek 100 kWh körüli kapacitású akkumulátorát ugyan 20 perc alatt 10-ről 80 százalékra lehet tölteni, de még ez is messze van a belső égésű motoros kocsik pár perces teletankolási idejétől.

Villanyautó fronton jelenleg az akkumulátorcsere jelenti a leggyorsabb megoldást: nemrégiben Németországban kipróbáltuk, hogy hogyan teljesít a gyakorlatban a kínai Nio Biatorbágyon gyártott aksicsere-állomása, melyen akár 3,5 perc alatt letudható egy ilyen procedúra.

A Nio akkumulátorcsere-állomása

A németországi Lausitzring mellett próbáltuk ki a Biatorbágyon gyártott Nio Power Swap Stationt

A Nio jelenleg már több mint 2800 ilyen állomást üzemeltet, a legújabb gyárát Debrecenben felépítő CATL most arról számolt be, hogy jövőre mintegy 1000 új akkumulátorcsere-állomást fog átadni Kínában.

A CATL rendszerével első körben tízféle, elektromosautó-kompatibilis, a kétféle aksikapacitást felvonultató szolgáltatás havi díja 369 jüan (20 ezer forint).

A kínai vállalat szerint az aksicsere-állomások akár a helyi benzinkutak egyharmadát is kiválthatják majd.

Evogo akkumulátorcsere-állomás
CATL
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!