szerző:
Tetszett a cikk?

Az alig 10 példányban készült Bugatti Centodieci nem talált gazdára a párizsi árverésen, ahol a legdrágább portéka egy 14 milliárd forintos Ferrari volt.

A Bugatti 1991-ben dobta piacra a keresztségben EB 110 nevet kapott szupersportkocsit, melyből 1995-ig alig 139 példány készült.

Az 560-612 lóerős legendás EB 110 utódja lett a Veyron, majd pedig a Chiron, és a gyártó néhány éve úgy döntött, hogy utóbbiból készít egy az EB 110-nek emléket állító modellt.

Ez lett a mindössze 10 példányban készült Centodieci, melynek hatodik legyártott darabja nemrégiben az RM Sotheby’s párizsi árverésén került kalapács alá, ahol mi is alaposan körbejártuk a különleges Bugattit.

Bugatti Centodieci
László Ferenc
Bugatti Centodieci
László Ferenc

A Centodieci vonalvezetése egyrészt a közel 3,5 évtizedes múltra visszatekintő felmenőre, másrészt pedig egy sci-fi autóra emlékeztet.

A lemezek alatt nem titkoltan a Chiron technikája rejtőzik, vagyis többek közt egy 8 literes négyturbós W16-os motor, mely egy hétfokozatú duplakuplungos automata váltón keresztül nem kevesebb, mint 1600 lóerőt, illetve 1600 Nm-t szabadít rá a négy kerékre.

Bugatti Centodieci
László Ferenc
Bugatti Centodieci
László Ferenc

A Chironnál 20 kilogrammal könnyebb, de még így is 1976 kilogrammos Centodieci mintegy 2,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra, 6,1 másodperc alatt megvan neki a 0-200, és a 0-300-as sprintet is letudja alig 13,1 másodperc alatt. A végsebesség elektronikusan 380 km/h-ra van korlátozva.

A mellékelt fotókon látható autó Quartz White, Grey Carbon fényezéssel, illetve Beluga Black, Gris Rafale belsővel rendelkezik, és eddig mindössze 437 kilométert hagyott maga mögött.

Bugatti Centodieci
László Ferenc
Bugatti Centodieci
László Ferenc

A svájci első tulajdonosa által eladásra kínált autó értékét az árverés előtt 10-15 millió euróra (4-6 milliárd forint) becsülték, ám végül nem cserélt gazdát a kocsi, mert a licitnek túl korán, 9 millió eurónál (3,6 milliárd forint) vége szakadt.

A Centodieci kívül kék, belül fekete első példányát 2022 júniusában adták át a megrendelőnek, a fehér fényezésű és kék utasterű utolsó darabot pedig 2022 decemberében szállították le.

Bugatti Centodieci
László Ferenc
Bugatti Centodieci
László Ferenc
Bugatti Centodieci
László Ferenc
Bugatti Centodieci
László Ferenc

Az újonnan mintegy 10 millió euróba került Centodieciből Cristiano Ronaldo is rendelt magának egy példányt, és a portugál focistának többek közt egy Chiron és egy Veyron Grand Sport Vitesse is áll a garázsában.

Az aukciós cég párizsi árverésén az a konkrét Ferrari 250 LM kelt el a legmagasabb áron, mellyel 1965-ben megnyerték a Le Mans-i 24 órás autóversenyt. A patinás olasz versenyautóért valaki több, mint 14 milliárd forintot fizetett.

Ferrari 250 LM
László Ferenc

Az 1800 lóerős hibrid V16-os technikájú Chiron-utód Tourbillon sajnos nem képviseltette magát Párizsban, de Veyronból, sőt EB110-ből is találtunk néhány példányt.

Bugatti Veyron
László Ferenc
Bugatti EB110
László Ferenc
Bugatti EB110
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!