szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Sanghajban zajlik a világ legfontosabb autókiállítása.

Évszázadonként egyszer előforduló, a piacot alapjaiban átformáló átalakulás zajlik az autóiparban – mondta Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója az Auto Shanghai 2025 kiállításon szerdán. Hangsúlyozta, hogy ennek az átalakulásnak a hajtómotorja a technológia, különösen a digitalizáció, a zéró-emissziós célkitűzések és az automatizált vezetés, ezért a Mercedes minden eddiginél többet fektet fejlesztésekbe.

A Sanghaji Autószalon előestéjén a Mercedes bemutatta CLA elektromos autójának a kínai piacra tervezett, hosszú tengelytávú változatát, amelynek hatótávolsága meghaladja a 860 kilométert. A modell bemutatását a következő három év legnagyobb termékoffenzívája nyitányaként jellemezte Källenius.

A kínai piacon hihetetlenül éles verseny dúl, a vásárlók pedig az elmúlt két évben meglehetősen visszafogottak voltak – jegyezte meg, hozzátéve, hogy az elkövetkező 5-10 évben konszolidációra számít a kínai piac számos nagy szereplője között.

Azzal együtt is, hogy az első negyedévben 10 százalékkal csökkentek a Mercedes eladásai Kínában, még mindig több mint minden harmadik autója az ottani piacon kel el.

Itt a Mercedes 1000+ kilométeres hatótávú szuperaksis új villanyautója

A Mercedes már közúton teszteli első szilárdtest-akkumulátoros elektromos autóját.

A Mercedes konszern tavaly 145,6 milliárd eurós, az előző évinél 4,5 százalékkal kisebb értékesítési árbevétel mellett 10,4 milliárd eurós, 28 százalékkal alacsonyabb nyereségre tett szert. Az idén a Mercedes-Benz a tavalyi 1,98 milliónál valamivel kevesebb autó eladására számít erősödő piaci ellenszél közepette, ami nyereségét is valamivel lejjebb fogja vinni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!