szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Kétféle búcsúzó szériával és 441 lóerős csúcsteljesítménnyel búcsúzik a Toyota GR Supra.

Nyílt titok, hogy a BMW Z4 japán testvérmodelljének tekinthető Toyota GR Supra hamarosan pályafutása végéhez ér, előtte azonban két limitált szériás verziót dob piacra a gyártó, melyeket hamarosan versenypályán fogunk meghajtani.

A 2019-ben debütált ötödik generációs aktuális Supra erősen limitált szériás abszolút csúcsmodellje a GR Supra A90 Final Edition, melyből mindössze 300 példány készül.

Toyota GR Supra A90 Final Edition
Toyota
Toyota GR Supra A90 Final Edition
Toyota

A legfontosabb újdonság, hogy a 3 literes 6 hengeres biturbó benzinmotor teljesítményét 340-ről 441 lóerőre emelték, miközben a nyomaték 500-ról 571 Nm-re nőtt.

A jelentős extra hűtést kapott, hatfokozatú kézi váltós sportkupé 10 milliméterrel szélesebb Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikon gördül, ezenkívül pedig a nagyobb teljesítményű fékrendszer, az állítható KW sportfutómű, illetve a hangos Akrapovič kipufogó mellett sem mehetünk el szó nélkül.

Az Alcantara bevonatú Recaro Podium CF kagylóülésekkel felvértezett, 1528 kilogramm tömegű GR Supra A90 Final Edition 4,3 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást, a végsebessége pedig 275 km/h.

Toyota GR Supra A90 Final Edition
Toyota
Toyota GR Supra A90 Final Edition
Toyota
Toyota GR Supra A90 Final Edition
Toyota

A visszafogottabb GR Supra Lightweight EVO 3 literes motorja változatlanul 340 lóerős produkciót ad elő, azonban a finomhangolt futóműnek, az egyedi aerodinamikai csomagnak, a komolyabb féknek és a sportüléseknek köszönhetően az alapmodellnél így is komolyabb vezetési élménnyel kecsegtet.

Toyota GR Supra Lightweight EVO
Toyota
Toyota GR Supra Lightweight EVO
Toyota
Toyota GR Supra Lightweight EVO
Toyota
Toyota GR Supra Lightweight EVO
Toyota
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!