szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szülinapra és karácsonyra a legtöbben szívesen elgondolkodnak az egyedi meglepetéseken is – derül ki egy friss kutatásból.

Elsősorban a párunknak és a gyerekeinknek szoktunk ajándékozni – ezt mondta a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásában részt vevők mintegy kétharmada. A harmadik helyen a megajándékozottak sorában a szülők állnak. A megkérdezettek közel fele 4-7 embert lep meg évről évre születésnapja alkalmából.

GKI Digital

A válaszadók fele szereti törni a fejét azon, mit is adjon, 3 százalék egyértelmű teherként éli meg ezt a gondolkodást, míg 47 százalék szívesen ajándékoz, ha van jó ötlete – ennek hiányában számukra is teher az ajándékozás. Időnként mindenki szívesen lepasszolná az ajándékvásárlást, a válaszadók 27 százaléka ezt meg is tette már korábban – a többiek szerint teljesen elképzelhetetlen, hogy másra bíznák az ajándék megvásárlását, annak ellenére, hogy nem mindig egyszerű feladat.

GKI Digital

A születésnap olyan ünnep, amelyre mindenképp kell ajándék – szinte az összes válaszadó (93%) egyetért ebben, és ez még a karácsonyt is megelőzi ilyen tekintetben (ekkor egy százalék nem tartja kötelezőnek az ajándékozást, 6 százalék szerint pedig illendőségből kell adni). Húsvétkor a megkérdezettek 35 százaléka szerint nem kell ajándékozni, Mikuláskor pedig több mint 60 százalék szerint kötelező megajándékozni egymást – nyilvánvalóan főként a gyerekeket.

Névnapra viszont már csak 61 százalékunk szerint kötelező az ajándékozás. Szülinapra jellemzően egyedi, személyre szabott ajándékok a népszerűek (75%), a névnapra inkább a sablonos ajándékok (44%).

A nőnapi köszöntés, úgy tűnik, csak illendőség: a válaszadók több mint fele szerint ilyenkor csak az illem diktál – érdekesség, hogy a kitöltők közel 80 százaléka nő volt, és számukra sincs igazi érzelmi töltete ennek az alkalomnak.

Az anyák/apák napja már ennél őszintébb esemény: a válaszadók közel 80 százaléka szerint ilyenkor kötelező megajándékozni szüleit, párját – érdekes, hogy a nők nagyobb arányban teszik ezt, mint a férfiak.

GKI Digital

Valentin-napra a válaszadók közel fele nem ad semmit, a válaszadók harmada pedig csak illendőségből, hogy a másik ne sértődjön meg. Mindössze minden ötödik válaszadó ünnepli őszinte örömmel ezt az ünnepet.

A nagy többség ajándékkal készül az esküvőkre, az újszülöttek érkezésére, keresztelőkre és gyerekzsúrokra, valamint ballagásra és diplomaosztóra.

A pedagógusnap a megkérdezettek fele szerint illendőségről szól.

A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatása olyan embereket kérdezett ajándékozási szokásaikról, akik közel 100 százaléka vásárolt online az elmúlt 12 hónapban, közel 80 százalékuk legalább 3 alkalommal.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!