szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A színész-énekes nem szereti, ha azért bírálnak valakit, mert elmennek történelmi filmekbe játszani.

Péterfy Bori a Telex After műsorának volt vendége, ahol többek között beszélt a Nemzeti Színházban történt balesetről. Szerinte a szakmának egyértelmű véleménye van Vidnyánszky Attila felelősségéről az ügyben, amikor tavaly novemberben a Rómeó és Júlia előadása közben Horváth Lajos Ottó és Szász Júlia három métert zuhant.

„Nem osztotta meg a színházi közeget, ahogyan a Nemzetiben történt balesetet Vidnyánszky Attila kommunikálta, az egész történet felfoghatatlanul undorító. Teljesen egyértelmű, hogy erről színpadi emberek hogyan gondolkoznak, ha egy díszlet veszélyes, akkor arról nincs mit beszélni, vállalni kell a felelősséget, azonnal el kellett volna húznia onnan.”

Péterfy Bori 1996-tól 2008-ig a Schilling által alapított Krétakör, a rendszerváltozás utáni legfontosabb színházi alkotóhely tagja volt, de úgy véli, ma már nem lehetne ezt a műhelymunkát megvalósítani.

„Egyrészt nem pályáznak a rendezők, mert kapnak húsz forintot, nem tudják kifizetni az embereket, nem tudnak elvonulni hetekre, ahogy mi azt a Krétakörrel tettük. Helyette elmennek kereskedelmi tévés sorozatba, mert éhen döglenek, szét vannak szedve, vagy elhagyják a színészi pályát és elmennek valami hétköznapi dolgot csinálni, vagy összehalásszák a munkákat innen-onnan, hogy annyi keresetük legyen legalább, hogy a lehetetlen lakbért fizetni tudják. Azért most nagyon fulladoznak a színészek.”

Emiatt nem helyesli, ha egy színész felett azonnal ítélkeznek. „Haragszom, ha színészeket ér bármilyen hátrány, vagy csúnya tekintet, ha elmennek történelmi filmekbe játszani. Itt vagyunk egy kicsi országban, ez egy lábvíz, így is alig van lehetősége az embereknek. Rákay Philip Petőfi-filmjében csodálatos fiatal színészek játszanak egyébként, egyáltalán nem az ő hibájuk, hogy az egy nézhetetlen fos. Hát mondjon nemet, mikor olyan körülmények között forgathatott? Én ezért nem venném elő a színészeket” – mondta.

Most vagy soha!: Rákay Philipék semmit nem értettek meg a forradalomból, hiába forgattak 6 milliárdos filmet róla

Minden idők legnagyobb hazai filmes költségvetése arra ment el, hogy a Most vagy soha! a jó ízlést hírből sem ismerő alkotói megmutassák: mi is tudunk kicsit sárga, kicsit savanyú, B kategóriás akciófilmet készíteni, akár Petőfi Sándorról is, az első magyar Jediről, akit az első magyar Terminátor üldöz megveszekedetten. Kritika.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!