szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Egy friss kutatás szerint a nagyobb magabiztosság összefügg a tesztek magasabb eredményével. 

A lányok jelentős lemaradásban vannak a fiúkhoz képest a matematika és a természettudományok terén – derült ki egy, a The Guardian által ismertetett kutatásból, amely angliai diákokat vizsgált. 

A University College London (UCL) kutatói megállapították, hogy az angliai iskolák 5. és 9. évfolyamán a fiúk „jelentősen magasabb pontszámot értek el a lányoknál matematikából és természettudományokból” a közelmúltbeli nemzetközi felméréseken, mint a Covid-járvány előtt végzett felméréseken. 

A fiúk javulása különösen a matematika terén volt szembetűnő, ahol az adatelemzés szerint a nagyobb magabiztosság összefüggésben van a tesztek magasabb eredményével. 

Az eredmények ellentmondanak a politikusok és a szakértői csoportok azon érveinek, amelyek szerint a fiúkat figyelmen kívül hagyják az angliai oktatási rendszerben. A Centre for Social Justice múlt héten közzétett jelentése például azt állította, hogy „az óvodától az egyetemig a fiúk lemaradnak a lányok mögött”. A brit parlament oktatási bizottságának képviselői pedig tavaly vizsgálatot indítottak „Miért maradnak le a fiúk a lányok mögött az oktatás minden szintjén?” címmel. 

A Timss (Trends in international mathematics and science study) 2019-es matematikai felmérésen a 9. évfolyamos fiúk és lányok Angliában nagyon hasonló, 516-os, illetve 514-es eredményeket értek el. A 2023-ban elvégzett felmérésen viszont a fiúk 26 pontos előnyre tettek szert a lányok előtt, 538 pontot értek el a lányok 512 pontjával szemben.  

A természettudományok terén a 9. évfolyamos fiúk 2019-ben lefaragták a lányok hárompontos előnyét, a legfrissebb felmérések szerint pedig 14 pontos előnyre tettek szert, 538 pontot értek el a lányok 524 pontjával szemben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!