szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Fogyasztók megtévesztése miatt 30 millió forint bírság megfizetésére kötelezte az Auchan Magyarország Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A hivatal közleménye szerint a GVH azt kifogásolta, hogy a hipermarketlánc nagy példányszámban terjesztett hirdetési újságjában szereplő akciós termékek nem mindig voltak kaphatóak. A GVH vizsgálata annak tisztázására indult, hogy az Auchan tavaly májusi, júliusi, augusztusi és októberi akciós újságjában szereplő, fogyasztóknak szánt tájékoztatók pontosak voltak-e. A versenyhatóság feltárta, hogy a vizsgált időszakban több olyan reklámozott termék volt, amely az akció egész időtartama alatt nem volt megvásárolható. Ezen kívül előfordult, hogy a hirdetett termékekhez a vevők az akció kezdetekor nem juthattak hozzá, vagy az akciós termék egy-két nap alatt elfogyott.

A GVH álláspontja szerint feltételezhető, hogy ha egy akciósként hirdetett árucikkhez nem jut hozzá a vásárló, akkor más termékeket vásárol. Ezért, ha egy kereskedő olyan terméket reklámoz, amely hiányzik, az becsalogató reklámnak minősülhet. Önmagában nem jogsértő, ha egy hirdetett termék az akció egész ideje alatt nem áll folyamatosan rendelkezésre, hiszen a várható kereslet pontosan nem mérhető fel. Az viszont a versenytörvénybe ütközik, ha a hirdetett termék az akció egész ideje alatt egyáltalán nem kapható, ha az akció kezdetén sem lehet vásárolni belőle, vagy ha kedvezményes áron kínált termék már az akció elején elfogy. Mivel bebizonyosodott, hogy a felsorolt hibákat az Auchan elkövette, magatartása megtévesztő volt a fogyasztók számára, emiatt a kiskereskedelmi vállalkozás bírság megfizetésére köteles – állapította meg a GVH.

A bírság összegének megállapításakor figyelembe vették, hogy az Auchan, Magyarország egyik legnagyobb élelmiszer és iparcikk kiskereskedelmi vállalkozása. A társaság jelentős példányszámban terjeszti reklámújságját, amely így széles fogyasztói körhöz jutott el. Súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a készlethiányt mutató termékek száma jelentős volt és a készlethiány az Auchan tíz áruházából kilencben tapasztalható volt. Enyhítő körülményként értékelte a GVH, hogy az Auchan lépéseket tett a reklámozással kapcsolatos problémák kiküszöbölésére.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Hét nap

AUCHAN-BÍRSÁG

Ötödször marasztalta el a Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsa az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató...

MTI Gazdaság

GVH: 3 millió forintos bírság a Norbi-csoportnak

A Development Service Consulting Kft.-t (korábban: Norbi.hu Kft.) két millió forintra, a Norbi Update Worldwide Zrt.-t pedig egymillió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mivel a táraságok a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsítottak.

MTI Gazdaság

Üdülési jogot értékesítő cégeket bírságolt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) két üdülési jogot értékesítő vállalkozást marasztalt el a fogyasztók megtévesztése miatt: a Kereknap 2003 Kft-t 5 millió forintra, míg a Holiday Club Hungary Kft-t 2 millió forintra bírságolta.

MTI Gazdaság

Tízmilliós bírság a UPC-nek a reklámjai miatt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 10 millió forintra bírságolta a UPC Magyarország Telekommunikációs Kft.-t, mert álláspontja szerint a cég 2006-ban és 2007-ben közzétett egyes reklámjai alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére.

MTI Itthon

Többszáz gyógyszertárat bírságoltak meg

Több mint négyszáz patikát, összesen 2,2 millió forintra bírságolt az egészségbiztosító a jogviszony-ellenőrzés elmulasztása miatt egy hét alatt - írja a Napi Gazdaság.

MTI Itthon

Fogyasztóvédelmi ellenőrzések, 5 millió forint bírság

A fogyasztóvédők több mint száz helyen ellenőriztek csütörtökön a fővárosban és az ország nagyobb városaiban lévő majálisokon, pozitív és negatív tapasztalatokat egyaránt szereztek - mondta Wittich Tamás, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) főigazgatója, a városligeti majálison.

MTI Gazdaság

Összesen 80 milliós bírság az Auchannak, a Corának és a Metrónak

Összesen 80 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Auchan, a Cora és a Metro kiskereskedelmi áruházláncra - közölte a GVH hétfőn. A GVH szerint az áruházak akciós újságjaikkal megtévesztették a fogyasztókat, amikor az bennük hirdetett termékeket egyáltalán nem, vagy nem az újságban szereplő áron lehetett megvásárolni áruházaikban.

HavariaPress Gazdaság

Megbírságoltak a UPC-t

40 millió forintra bírságolta a UPC-t a Nemzeti Hírközlési Hatóság, mert a cég úgy szüntette meg telefonszolgáltatását Budaörsön és a főváros XI. kerületében, hogy nem tájékoztatta ügyfeleit. A HavariaPress úgy tudja, hogy 2000 előfizetőjét "felejtette el" tájékoztatni a UPC Magyarország Kft.