szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Magyar Energia Hivatal (MEH) eljárást indított az E.ON Észak-dunántúli Áramszolgáltató ellen, mert a cég 2007-ben nem teljesítette a minimális minőségi követelményeket, a cég fogyasztóinál túl hosszú ideig volt áramkimaradás. A közlemény szerint az eljárás eredménye bírság lehet.

A 2007. évi teljesítés alapján a MEH megállapította, hogy az E.ON Észak-dunántúli Áramszolgáltató az áramkimaradás átlagos időtartamát tekintve 40 százalékkal rosszabbul teljesített az országos átlagnál.

A német RWE-EnBW tulajdonában lévő Budapesti Elektromos Művek Nyrt. (Elmű) a szolgáltatás nem tervezett kimaradásának átlagos gyakoriságát tekintve teljesített rosszul, de az még a bírságolási tűréshatáron belül van.

A hivatal 2003 óta állapítja meg a minimális minőségi követelményeket és az elvárt színvonalat. A MEH ezeket a rendkívüli időjárás hatásának ellensúlyozására hároméves átlag alapján határozza meg.

A MEH megjegyzi, hogy a magyar mutatók nemzetközi összehasonlításban a rosszak között vannak. Nem tervezett áramkimaradás 2007-ben fogyasztónként 1,83 alkalommal fordult elő, és több mint két órán át, 130,8 percig tartott. 2006-ban nem tervezett áramszünet fogyasztónként 1,79 alkalommal fordult elő és összesen 127,7 percig tartott. Németországban az áramszünetek fogyasztónként mindössze 21,9 percig tartottak 2007-ben.

A MEH még ebben a hónapban közzéteszi a részletes adatokat – áll a közleményben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!