szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A világgazdaság lanyhulása megviselte a légi árufuvarozást is: három év óta először csökkent a forgalom júniusban. Ezzel ellentétben a személyszállítás nőtt.

A nemzetközi légiforgalmi szövetség (IATA) adatai szerint az áruszállítás 0,8 százalékkal esett vissza júniusban az egy évvel korábbihoz képest. Eközben a személyforgalom 3,8 százalékkal nőtt, igaz, 2003 óta a legalacsonyabb ütemben. Akkor az atípusos tüdőgyulladás (SARS) pánik tartotta vissza az embereket az utazástól, most elsősorban a pénztárcájuk.

Az IATA szerint az üzleti világ és a fogyasztók is borúlátón ítélik meg a gazdasági kilátásokat. A légi fuvarozás helyzete várhatóan tovább fog romlani: az ágazat az idén rekord nagyságú, 6,1 milliárd dolláros veszteséggel számol a kereslet csökkenése és az üzemanyag drágulása miatt a tavalyi, 5,6 milliárdos nyereséget követően.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Gazdaság

Már több mint ötvenmillió utast szállít a legnagyobb fapados

A legnagyobb európai olcsó jegyes légitársaság, az ír Ryanair újabb 3,5 millió részvényt vásárolt a szintén ír Aer Lingusból, a volt nemzeti légitársaságból, ezzel 29,82 százalékra növelve részesedését. A tőzsdei vásárlás költségét nem közölték, az Aer Lingus szerdai záróára alapján az ár több mint 4 millió euró lehetett.

MTI Gazdaság

Komoly bajban vannak a légitársaságok

A 2001-es terrortámadások utáni megtorpanásnál is "sokkal súlyosabb" recesszió fenyegeti a globális polgári repülési ágazatot a rendkívüli üzemanyagárak, a gyenge dollár és az általános gazdasági lassulás miatt - mondta Londonban idézett nyilatkozatában a szakma egyik vezető szakértője.

MTI Gazdaság

Már a fapadosok is drágulnak a kerozin magas ára miatt

Egyre borúsabban látják a jövőt a légitársaságok világszerte: az üzemanyag drágulása miatt emelik a jegyek, illetve a szolgáltatások árát, ami visszavetheti az utasforgalmat. Különösen a fapados légitársaságok érzik az üzemanyag árának emelkedését, mivel költségeikből már nem igazán tudnak tovább faragni.

MTI Karrier

Több ezres elbocsátások az amerikai légitársaságoknál

Óriási kapacitás-csökkentéseket határoztak el a vezető amerikai légitársaságok: a Continental Airlines 3 ezer állást szüntetne meg, a United Airlines ennek több mint felét. Az előbbi társaság 11 százalékos kapacitáscsökkentést emleget, az utóbbi több mint 20 százalékost: 455 repülőgépéből földön akar tartani százat. Mindkét légitársaság a rendkívül drága üzemanyagra hivatkozik.

MTI Gazdaság

Kivérezteti a légitársaságokat a drága kerozin, fizetnek az utasok

A folyamatosan emelkedő nyersanyagárak miatt a hagyományos légitársaságok többsége már döntött a kerozinpótdíj emeléséről, a diszkont légitársaságok viszont inkább a csomagok után felszámított díjakat növelik, de takarékossági intézkedéseket valamennyi társaság bevezetett.

MTI Gazdaság

Az EasyJet profitfigyelmeztetése megártott a légitársaságoknak

A nagyságra második európai diszkont légitársaság, a brit EasyJet szerdán erőteljes profitfigyelmeztetést adott ki: ha az üzemanyagárak a mostani szinten maradnak, akkor a cég nem fogja elérni a mostani pénzügyi évére tervezett, 20 százalékos növekedést az adózás előtti eredményben.

MTI Gazdaság

Több ezres leépítések légitársaságoknál

A kerozin árának emelkedése miatt egyre több légitársaság jelent be létszámcsökkenést. Pénteken Ausztrália legnagyobb légi cége, a Qantas Airlines jelezte, hogy 36 ezer fős munkaerő állományának 4 százalékától, azaz 1500 főtől válik meg.