szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A fogyasztók megtévesztése miatt 26 millió forintos bírságot szabott ki a Hervis sportáruházláncra a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A GVH keddi közleménye szerint az áruházlánc 2007. június 1. és 2008. március 13. között hirdetett akcióiban a hirdetések egy része alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére. A cég ugyanis a reklámokban olyan árakat tüntetett fel áthúzott, eredeti árként, amelyeket az akció előtt ténylegesen fogyasztói árként soha nem alkalmazott. A versenyhivatal súlyosító körülményként értékelte azt, hogy a Hervis jelentős piaci szereplő, és a fiktív árkedvezménnyel kapcsolatos tájékoztatási gyakorlata az egész vizsgált időszakban üzletpolitikájának részét képezte.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

GVH: megtévesztett a Netrisk, de nem bírságolták meg

A fogyasztókat megtévesztő állítások jelentek meg a Netrisk Kft. által működtetett honlapokon, ezért azonban, a jogsértés csekély súlyú volta miatt, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a biztosítási alkuszt nem büntette meg.

MTI Gazdaság

GVH: nem élt vissza erőfölényével a Microsoft

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint nem követett el gazdasági erőfölénnyel való visszaélést a Microsoft Magyarország Kft. a disztribútorok részére nyújtott marketing támogatással.

MTI Gazdaság

GVH: 171 millió forint bírság megtévesztő reklámért

Összesen 171 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) négy vállalkozásra: a forgalmazók gyógyhatást tulajdonítottak a Flavin és az Olimpiq StemXcell nevű készítményeknek, ám ezt nem tudták minden kétséget kizáró bizonyítékokkal alátámasztani.

MTI Vállalkozás

GVH: 4,5 millió forintos bírság négy vállalkozásnak

Összesen 4,5 millió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) betegség diagnosztizáló, méregtelenítő készülékekre vonatkozó valótlan, vagy nem bizonyított, a fogyasztókat megtévesztő tájékoztatás miatt négy társaságra.