szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Meghaladta a másfél milliárd dollárt a Mexikói-öbölben történt olajkatasztrófa elhárításának költsége - közölte hétfőn a BP brit energetikai konszern.

A társaság eddig összesen 1,6 milliárd dollárt fordított a Deepwater Horizon nevű olajfúró toronynál április 20-án történt robbanás következtében megindult mélytengeri olajszivárgás megakadályozására, és a következmények elhárítására.

A tengerfenéken elhelyezett olajfogó kúp révén eddig 127 ezer hordó (20 millió liter) kőolajat gyűjtöttek össze, a céghez érkezett 51 ezer kártérítési követelésből pedig 26 500-at kiegyenlítettek, összesen 62 millió dollár értékben.

A BP részvénye a 11 halálos áldozattal járó áprilisi robbanás óta 43 százalékkal gyengült. Az egyre fokozódó politikai nyomás hatására a cég várhatóan eltekint az osztalékfizetéstől. Az idei második negyedévi eredmények után a tervek szerint 2 milliárd euró osztalék kiutalása volna esedékes.

A svájci Credit Suisse Group becslése szerint a katasztrófával összefüggő kötelezettségek összesen 37 milliárd dollárral terhelhetik meg a brit társaságot.

Szakértők szerint a szivárgást legkorábban két hónap múlva lehet megszüntetni, amikor a BP mentesítő fúrásai több ezer méterrel a tengerfenék alatt elérik az olajkút csövét. A cég két ilyen fúrást kezdett, várhatóan mindkettő augusztusban fejeződik be.

A tengerbe ömlő olaj a múlt hét végéig négy államban – Louisiana, Mississippi, Alabama és Florida államban – összesen 225 kilométernyi partszakaszt szennyezett be.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Napi merítés

A Shell kihasználja a BP katasztrófáját

Tökéletesen időzített reklámkampányt indított a Shell, amely burkoltan a Mexikói-öbölben történt fúrótorony-katasztrófát és a BP által okozott környezeti pusztulást kívánja meglovagolni - olvasható az Adrenalin blogon.

MTI Tech

Keresőmotoros imázsjavító akcióba kezdett a BP

A BP az olajkatasztrófával kapcsolatos kifejezéseket vásárolt a Google és a Yahoo internetes portálon, hogy az azokra kereső felhasználók a cég honlapját kapják első fizetett találatként - hangzott el az ABC News tudósításában.