szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A CVS Caremark Corp szerdán bejelentette, hogy a 7600 üzletből álló amerikai hálózatában októberig beszünteti a dohányáru forgalmazását.

A CVS az Egyesült Államok második legnagyobb drogérialánca, amely vegyeskereskedésként is üzemel, de a bejáratok homlokzatán a pharmacy, azaz a gyógyszertár felirat szerepel.

Noha több amerikai nagyvárosban, köztük Bostonban és San Franciscóban már betiltották a cigaretta patikai árusítását, a várakozások szerint az üzlethálózat döntése országszerte erős hatást gyakorolhat majd a konkurenciára, főleg azokra a cégekre, amelyeknek szerepük van az egészségügyi ellátásban. 

Barack Obama elnök nyilatkozatban üdvözölte és példaértékűnek nevezte a CVS döntését. A nagy amerikai áruházláncok közül a Target 1996-ban, a keleti parti Wegmans Food Markets pedig 2008-ban törölte a dohánytermékeket az árukínálatából.

A CVS úgy számol, hogy a cég éves forgalma 2 milliárd dollárral, a részvényosztalék pedig 6-9 százalékkal csökken az idén. Cserébe azt várja, hogy jelentősen javul majd a cég imidzse. Az olcsó árukat kínáló Family Dollar Stores Inc és Dollar General Corp hálózatainak gyors terebélyesedése egyébként az elmúlt két évben erősen visszavetette a CVS dohányáruforgalmát. 

Noha a nikotinélvezők aránya az 1965-ben mért 43 százalékos szintről mostanra 18 százalékra csökkent a felnőtt lakosság körében, a dohányzás továbbra is a vezető faktor a megelőzhető halálozások esetében az Egyesült Államokban, amelyre évi több mint 480 ezer ember halála vezethető vissza.

Az Amerikai Tüdő Egyesület (ALA) és más civil szervezetek januárban felszólították a döntéshozókat: kötelezzék el magukat amellett, hogy az elkövetkező évtizedben 10 százalék alá csökkenjen az amerikai dohányosok részaránya és hogy óvják meg honfitársaikat a passzív dohányzás ártalmaitól.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!