szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Lánchíd három, majd az Alagút további 1-2 évig is le lehet zárva. A kellemetlenségekért cserébe szinte semmit nem kapnak a budapestiek, hiszen mindent kihúztak a tervekből, ami a megújításon túl fejlődést jelenthetett volna.

Szeptemberben indulhat meg a Lánchíd felújítása, és várhatóan 2021. június végére fejeződik majd be, erről szerdán döntött a fővárosi közgyűlés. Ám a munkálatokhoz kapcsolódó lezárásokat sikerül ismét egymás után, külön-külön megvalósítani.

Vitézy Dávid erről azt írta a Facebookján, hogy a Lánchíd és az Alagút felújítását korábban egy beruházásként készítették elő, és a kellemetlenségek csökkentése érdekében egyszerre szerették volna kivitelezni. A tervezett felújításokat azonban forráshiány miatt szétválasztották. Vitézy szerint ez azzal jár, hogy az Alagút–Lánchíd közlekedési tengely kétszer annyi ideig, akár 4-5 évig is le lesz lezárva a forgalom elől, mint amennyi indokolt. Ennek következtében a Lánchíd–Alagút-útvonalon közlekedő autósok, a 16-os és 105-ös buszok utasai, illetve a kerékpárosok is ennyivel hosszabb ideig kell, hogy kerüljenek.

A lezárások idején ráadásul szinte csak a szükséges renovációkat végzik el, semmilyen fejlesztésnek elkönyvelhető beavatkozás nem történik. A több mint 16 milliárd forintos projektben egyebek között újjáépítik a közúti pályalemezeket és a járdakonzolokat, felújítják a gyalogoskorlátokat, megtisztítják a kőfelületeket, korszerűsítik a díszvilágítást, szélesítik a hídfőkön található gyalogos-aluljárókat és átépítik a hídfők lépcsőit.

Kimarad viszont a Lánchíd pesti hídfőjénél tervezett új gyalogosfelület kialakítása. Az eredeti tervekben az szerepelt, hogy a Széchenyi téren található körforgalmat megszüntetik, és a forgalmat mindkét irányban a tér déli részére helyezik át. Ezáltal a tér MTA felé eső részén egy nagy gyalogos felület jönne létre, és a tér közepe is megközelíthetővé válna. Mindez a 16 milliárdos felújítás keretébe nem fért bele, azonban újabb mélygarázs épül majd az MTA mellé. Erről is Vitézy Dávid írt a Facebookján.

A BKK volt vezérigazgatója azt írja, Magyarország egyik legfontosabb jelképéről, a Lánchídról a turisták ma csak úgy tudnak fotót készíteni, ha szabálytalanul cikáznak az autók között a tér közepén. Ez a felújítás után is így marad majd.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Zelki Benjámin Itthon

Tényleg megújulhat a pesti rakpart, csak éppen mindent kihúztak a tervekből, ami jó volt

Noha örömhír lehetne, hogy ősztől megújulhat a pesti rakpart, de mégsem az, hiszen a korábban bemutatott tervekből szinte mindent kihúztak, ami azt izgalmassá és progresszívvé tette: a bringasáv, a forgalomcsillapítás, és a korábban bemutatott impozáns úszóművek is elmaradnak. Egyedül az Erzsébet és Szabadság híd között lesz egyáltalán bármilyen kerékpáros-fejlesztés, az Erzsébet hídtól északra, a város legturistásabb, legközpontibb részén nem hogy nem, még a parkolóhelyeket is szélesítik, az V. kerület kérésére.