szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Agrármarketing Centrum dinnyekampányt indít a piacokon, és azt is elmondja, a lőrinces (nem az a Lőrinc) dinnye már a múlté, a szezon szeptember végéig tart.

Dinnyefogyasztást ösztönző kampányt indított az Agrármarketing Centrum (AMC), az akcióval az idén hosszabb dinnyeszezonra szeretnék felhívni a figyelmet. Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára a népszerűsítő kampány zamárdi helyszínén tartott, pénteki sajtótájékoztatón elmondta: 2019-ben várhatóan mintegy 180 ezer tonna lesz a hazai dinnyetermés.

A termelők tudatos fajtaválasztása miatt idén már nem augusztus 10-én, Lőrinc napján ér véget a szezon, hanem kihúzódik szeptember végéig - tette hozzá. Az augusztus 20-án indult, kóstolással összekötött kampány jelenleg három helyszínen zajlik, és a tervek szerint tíz-tizenöt város termelői piacán népszerűsítik a gyümölcs fogyasztását - mondta Ondré Péter, az AMC ügyvezetője.

Szegény gyümölcsnek kalandos nyara volt, a Lidl olcsóbban adta, ami miatt tiltakoztak a termelők, majd a Lidl árat emelt, de épp a termelők ennek semmi hasznát nem látták.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!