szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A szépségipar legújabb tendenciái alapján 2020-ban a használt termékek piacának robbanását jósolják.

A másodkézből származó divattermékek piaca dinamikusan nő – úgy tűnik ezt a tendenciát a szépségipar is elkezdte követni. A trend Japánból és az Y generáció tagjaitól indult ki. Bár a vásárlókat elsősorban az áhított termék olcsóbb megszerzése motiválja, a kozmetikumok és szépségtermékek másodlagos piacát elsősorban a limitált kiadású termékek pörgetik, amelyeket az eredeti ár többszöröséért is értékesítenek. A legkeresettebbek a luxusparfümök, valamint a masszázseszközök és a hajszárítók. Ezt a tendenciát támasztja alá akifejezetten a szépségtermékek másodlagos piacaként szolgáló oldalak (Glambot, Poshmark) egyre növekvő népszerűsége, emellett olyan platformok, mint az Ebay is egyre jelentősebb kategóriát tesznek ki a kozmetikumok és a szépségipari termékek.

A Vogue Business megbízásából az Ipsos készített egy közvéleménykutatást, amely arra a megállapításra jutott, hogy az emberek 37 százaléka vásárolna más tulajdonában lévő, de használatlan, vagy bontatlan terméket. A megkérdezettek 68 százaléka aggódik azonban a higiénia és a baktériumok, 34 százalékuk pedig amiatt, hogy ki lehet a termék eladója és a lejárati idő is rizikófaktornak számít.

A WGSN nemzetközi trendügynökség szerint az alacsonyabb árak mellett a fenntarthatóság és a környezetvédelmi megfontolások, továbbá a közösséghez való tartozás érzése motiválják azt, miért vásárolnak szépségtermékeket másodkézből. Bár konkrét számokat nem tudnak jósolni a növekedésre, azt biztosnak tartják az iparági szakértők, hogy meghatározó irányzat lesz a szépségipar irányvonalai között.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Nagy Gábor hvg360

Van az a használt edzőcipő, amelyért adna milliókat?

Aukciókon vagyonokat fizetnek a ritkaságokért, és pezsgő online piacuk van a korlátozott számban értékesített edzőcipőknek. Az új őrületből a két nagy gyártó, a Nike és az Adidas, valamint a sneakerlázhoz a nevüket adó hírességek húznak hasznot.