szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A szépségipar legújabb tendenciái alapján 2020-ban a használt termékek piacának robbanását jósolják.

A másodkézből származó divattermékek piaca dinamikusan nő – úgy tűnik ezt a tendenciát a szépségipar is elkezdte követni. A trend Japánból és az Y generáció tagjaitól indult ki. Bár a vásárlókat elsősorban az áhított termék olcsóbb megszerzése motiválja, a kozmetikumok és szépségtermékek másodlagos piacát elsősorban a limitált kiadású termékek pörgetik, amelyeket az eredeti ár többszöröséért is értékesítenek. A legkeresettebbek a luxusparfümök, valamint a masszázseszközök és a hajszárítók. Ezt a tendenciát támasztja alá akifejezetten a szépségtermékek másodlagos piacaként szolgáló oldalak (Glambot, Poshmark) egyre növekvő népszerűsége, emellett olyan platformok, mint az Ebay is egyre jelentősebb kategóriát tesznek ki a kozmetikumok és a szépségipari termékek.

A Vogue Business megbízásából az Ipsos készített egy közvéleménykutatást, amely arra a megállapításra jutott, hogy az emberek 37 százaléka vásárolna más tulajdonában lévő, de használatlan, vagy bontatlan terméket. A megkérdezettek 68 százaléka aggódik azonban a higiénia és a baktériumok, 34 százalékuk pedig amiatt, hogy ki lehet a termék eladója és a lejárati idő is rizikófaktornak számít.

A WGSN nemzetközi trendügynökség szerint az alacsonyabb árak mellett a fenntarthatóság és a környezetvédelmi megfontolások, továbbá a közösséghez való tartozás érzése motiválják azt, miért vásárolnak szépségtermékeket másodkézből. Bár konkrét számokat nem tudnak jósolni a növekedésre, azt biztosnak tartják az iparági szakértők, hogy meghatározó irányzat lesz a szépségipar irányvonalai között.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Nagy Gábor hvg360

Van az a használt edzőcipő, amelyért adna milliókat?

Aukciókon vagyonokat fizetnek a ritkaságokért, és pezsgő online piacuk van a korlátozott számban értékesített edzőcipőknek. Az új őrületből a két nagy gyártó, a Nike és az Adidas, valamint a sneakerlázhoz a nevüket adó hírességek húznak hasznot.