Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A jegybankelnök szerint ötszáz év után már nem tőke a legfontosabb a fejlődéshez, hanem a tehetség.
Ma egy új reneszánsz korszakban hajózunk, és egy új szellemi forradalom, a hosszú távú fenntarthatóság forradalma felé tartunk, miközben a nagy földrajzi felfedezések helyére a nagy technológiai áttörések léptek
– írja Matolcsy György a Novekedes.hu-n.
A jegybankelnök szerint ugyanaz a négy forrás lehet a siker forrása, mint korábban (tőke, technológia, tudás, tehetség), egy döntő különbséggel: megfordult sorrend. Szerinte a most véget érő ötszáz éves korszakban a négy sikertényező sorrendjét a tőke vezette, mozgatva a technológiát, a tudást és a tehetséget. „Most már a tehetségek mozgatják a másik hármat.”
A Magyar Nemzeti Bank elnöke a négy tényezőről külön is értekezett. Elsőként a tehetség gondozását elemezte, úgy véli többek között, hogy a tehetséget korán kell felismerni, akár már a családban is. Ebben az esetben azt is elképzelhetőnek tartja, hogy az adózásban és a nyugdíjrendszerben is érdemes elismerni a tehetséggondozást.
Kitért az oktatásra is, szerinte a bölcsődék, óvodák, iskolák és középiskolák munkatársai tehetséggondozók is, és nagyságrendileg emelni kellene az erkölcsi és anyagi megbecsülésüket. Azt is írta, hogy kormányzati szinten is lenne tennivaló, új felfogást sürget:
Az indiai Jóga Minisztérium és az Emirátusok Boldogság Minisztériuma mintájára itthon Tehetség Minisztériumra lenne szükség.
A második pontban a tudás felhalmozását tárgyalja, úgy véli, minden családnak alanyi jogon, ingyenes internet hozzáférést kellene biztosítani. A felsőoktatásban szerinte teljes körű, versenyképesség-központú felsőoktatási reformra van szükség. „Minden felsőoktatási intézmény saját öt-tizenöt éves vízió alapján működjön, építsen stratégiát és menetrendet a jövőkép céljainak elérése érdekében” – írja.
A „technológia hullámlovaglását” is kifejtette az elnök, ez lett a harmadik pont. Úgy gondolja, hogy új közlekedési és járműipart kell kiépíteni,
ezen belül a villamosautó és az önvezető járművek forradalma, ami fontos.
Kiemelte még az új egészségipar kiépülését, a zöld technológiákat, a mesterséges intelligencia bevonását az élet minden területén, valamint a teljes digitális átállás szükségességét.
A végére hagyta a tőke felhalmozását a jegybankelnök. Cikke szerint ösztönözni érdemes a belföldi megtakarításokat pozitív reálhozamú pénzügyi befektetési formákkal és intézményekkel. Jelezte: negatív reálkamatú hitelekkel érdemes ösztönözni a vállalkozói beruházásokat. Az is fontos szerinte, hogy a pénzügyi rendszer elsőrendű céljává kell tenni a megtakarítások és hitelek tőkévé válthatóságát, valamint a „holt” tőkeelemek bevonását az üzleti körforgásba.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama, a befektetők az elmúlt 15 céges jelentésből 13-ra negatívan reagáltak. A magyar gyökerű légitársaság életét a háborúk és az olajárak sem könnyítették meg, de a mélyrepülésben a menedzsment is szerepet játszott Bukta Gábor, a Concorde elemzője szerint.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
A Tisza Párt elnöke szerint pár hónap alatt összeomlott a költségvetés.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
A 15 év után leköszönő Máté Gábort váltja.