szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A belföldi utazások és a kevésbé ismert úti célok a népszerűek a Mastercard felmérése szerint.

32 ország turistái alapján készített felmérést publikált hétfőn a Mastercard. A Recovery Insights: Készen áll a felszállásra? című kiadványról azt írják, betekintést nyújt a legfontosabb globális utazási trendekbe.

A kiadvány szerint 2019-cel, a járvány előtti évvel összevetve 2021 májusára 13 százalékkal költenek többet autók üzemanyagára az utazók. Az autós utazások – a 2020-as év nagy trendje – nem tűnnek el. A jelentés szerint a helyi utazások és a kevésbé ismert helyszínek iránt erős a kereslet.

A légi közlekedés nemzetközi szinten még nem érte utol magát, de a belföldi járatokat nézve ez lassan már elmondható. Az elemzés szerint a vizsgált országok ötöde tért vissza a belföldi repülésekben a járvány előtti szint legalább 90 százalékához. Egyes országokban – köztük az Egyesült Államok, Ausztrália és Franciaország – a belföldi repülőjáratokra már több jegyet foglalnak, mint a járvány előtt. A repülések számának lendületes bővülését látva a Mastercard szakértői – egy korábbi jelentést idézve – azt írják:

2021 végére 27 ezerrel kevesebb pilóta lesz, mint amennyire az iparágnak szüksége lenne; figyelembe véve azt is, hogy sok, a járvány alatt elbocsátott pilótát vesznek majd vissza állásba.

Ahogy az emberek felkészülnek az újrakezdésre, egyre többet költenek szépségszalonokban, de a bőröndüzletek forgalma is emelkedett. Keveseket érint, hogy a hajókereskedők forgalma 30 százalékkal nőtt, de annál több embert, hogy eközben a kerékpárboltok forgalma 62 százalékkal lett magasabb.

Más-más országok turistái eltérő trendeket követnek – emeli ki továbbá a Mastercard. Például a britek viszonylag többet költenek szállodákra, míg a Kínából érkező turisták áruházakban adnak ki több pénzt. 2019-ben – jegyzik meg – a kínai turisták költötték a legtöbbet: több pénzt hagytak külföldön, mint Németország (a világ 3. helyezettje) és az Egyesült Királyság (4. helyezett) turistái együtt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Lengyel Miklós Gazdaság

Egyedi módszerrel kezelné a turisták tömegeit Toszkána

Az évtized legnagyobb változása következik be: Toszkána egyetlen nagy turistalátványosság lesz, hogy tehermentesítsék a tartomány fővárosát – írja a CNN tudósítója Firenzéből. Az Airbnb-szállások gyorsabban elkelnek a falvakban, mint a szállodák a nagyvárosokban.