MI-ügynök a HR-osztályon: Mire figyeljünk?
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Az Építési és Közlekedési Minisztériumot a mohácsi Duna-híddal kapcsolatos várakozásokról kérdezték, amire az államtitkár a legendás őszödi beszédből vett idézettel válaszolt.
Január elején a Telex több cikket is szentelt a mohácsi Duna-híd témájának, a lapnak nyilatkozó szakértők szerint ugyanis nem látszik, hogy miért lenne észszerű a 390 milliárd forintos beruházás. Lázár János építési és közlekedési miniszter viszont egy sajtótájékoztatón részletesen elmagyarázta, hogy meglátása szerint a híd fontos szerepet fog játszani a Balkán kamionforgalmának átalakításában, és segíthet a forgalom M6-os autópályára terelésében, amivel komoly adóbevételhez jut az állam. Igaz, ehhez az is kell, hogy Szerbiában megépüljön a Vajdaság mosolya elnevezésű gyorsforgalmi út.
A híd megvalósíthatósági tanulmánya nem nyilvános, hiába próbálta meg az Átlátszó közadatigényléssel megszerezni, az ÉKM megtagadta annak kiadását, arra hivatkozva, hogy a dokumentum döntés megalapozását szolgáló adatként a keletkezésétől számított tíz évig nem nyilvános.
Vadai Ágnes (Demokratikus Koalíció) hosszan idézte a Telex cikkét, majd ennek alapján rövid kérdést intézett Lázár János miniszterhez: „A mohácsi Duna-híd megvalósíthatósági tanulmánya szerint is komoly plusz adóbevételt jelent majd az államnak a beruházás, vagy csak szokás szerint kamuzott?”
Az utolsó tagmondatba kapaszkodott bele Ágh Péter államtitkár, aki a miniszter megbízásából választ adott a képviselőnek. „Van annak némi diszkrét bája, hogy a Demokratikus Koalíció próbál meg hazugsággal vádolni bárkit is. Az a párt, amelynek a vezetője maga vallotta be, hogy kormányzásuk alatt hazudtak reggel, éjjel, meg este” – idézte az államtitkár Gyurcsány Ferenc DK-elnök őszödi beszédének egyik ikonikus mondatát.
Ezután megismételte a minisztérium álláspontját, miszerint a híd új teherforgalmi kaput fog nyitni Szerbia és Magyarország között, ami egyrészt hozzájárul az útdíjbevételek növekedéséhez és úgy összességében a gazdaság fejlődéséhez, mivel egyszerűbb a gyorsabb és tervezhetőbb közúti szállítás megvalósításával.
Nyitóképünkön a tervezett mohácsi híd látványterve, fotó: MTI / Sóki Tamás
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Hétfőn vált le a Nemzetközi Űrállomásról a magyar kutatóűrhajóst is szállító Dragon űrhajó. Ezekben percekben vette kezdetét a visszatérés utolsó fázisa. Kövesse velünk, cikkünk folyamatosan frissül!
Bár a kormány mind az ipari, mind a háztartási méretű szolárfejlesztéseknél behúzta a féket, a kapacitások bővülnek, sorra dőlnek a rekordok.
A miniszterelnök vejeként megtanulta, hogy bizonyos dolgoktól távol kell magát tartania – nyilatkozta az épp Amerikába készülő üzletember.
A nemzetgazdasági miniszter jól van, de pihenésre van szüksége.
40 hektárnyi nádas kiirtása, több száz tonna beton beépítése, 13 milliárd forint elköltése és három év állás után.