Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az Építési és Közlekedési Minisztériumot a mohácsi Duna-híddal kapcsolatos várakozásokról kérdezték, amire az államtitkár a legendás őszödi beszédből vett idézettel válaszolt.
Január elején a Telex több cikket is szentelt a mohácsi Duna-híd témájának, a lapnak nyilatkozó szakértők szerint ugyanis nem látszik, hogy miért lenne észszerű a 390 milliárd forintos beruházás. Lázár János építési és közlekedési miniszter viszont egy sajtótájékoztatón részletesen elmagyarázta, hogy meglátása szerint a híd fontos szerepet fog játszani a Balkán kamionforgalmának átalakításában, és segíthet a forgalom M6-os autópályára terelésében, amivel komoly adóbevételhez jut az állam. Igaz, ehhez az is kell, hogy Szerbiában megépüljön a Vajdaság mosolya elnevezésű gyorsforgalmi út.
A híd megvalósíthatósági tanulmánya nem nyilvános, hiába próbálta meg az Átlátszó közadatigényléssel megszerezni, az ÉKM megtagadta annak kiadását, arra hivatkozva, hogy a dokumentum döntés megalapozását szolgáló adatként a keletkezésétől számított tíz évig nem nyilvános.
Vadai Ágnes (Demokratikus Koalíció) hosszan idézte a Telex cikkét, majd ennek alapján rövid kérdést intézett Lázár János miniszterhez: „A mohácsi Duna-híd megvalósíthatósági tanulmánya szerint is komoly plusz adóbevételt jelent majd az államnak a beruházás, vagy csak szokás szerint kamuzott?”
Az utolsó tagmondatba kapaszkodott bele Ágh Péter államtitkár, aki a miniszter megbízásából választ adott a képviselőnek. „Van annak némi diszkrét bája, hogy a Demokratikus Koalíció próbál meg hazugsággal vádolni bárkit is. Az a párt, amelynek a vezetője maga vallotta be, hogy kormányzásuk alatt hazudtak reggel, éjjel, meg este” – idézte az államtitkár Gyurcsány Ferenc DK-elnök őszödi beszédének egyik ikonikus mondatát.
Ezután megismételte a minisztérium álláspontját, miszerint a híd új teherforgalmi kaput fog nyitni Szerbia és Magyarország között, ami egyrészt hozzájárul az útdíjbevételek növekedéséhez és úgy összességében a gazdaság fejlődéséhez, mivel egyszerűbb a gyorsabb és tervezhetőbb közúti szállítás megvalósításával.
Nyitóképünkön a tervezett mohácsi híd látványterve, fotó: MTI / Sóki Tamás
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér: a zárt és tiszta rendszer helyett ömlött a grafitot tartalmazó por az üzem gépeiből.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.