Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Szeged polgármestere szerint a kínai dolgozókon túl Makó környéki, valamint Szerbiából vajdasági munkásokra is számítanak a szegedi pályakezdő fiatalok mellett.
Szerdán bemutatta Szeged idei költségvetését Botka László. A polgármester elárulta a városba épülő BYD-gyárral kapcsolatban, hogy a következő hónapokban ezres létszámban érkeznek kínai munkások az új üzemcsarnokok felépítésére, akik számára először átmeneti munkásszállás épül – írta meg a Telex.
A polgármester kifejtette, hogy a hosszabb távon felvenni tervezett tízezer alkalmazottból kétezer a kínaiak szerint mérnök lesz. A munkásoknak később saját munkásszállóik is lesznek, a lakóparkok mellett véderdőt ültetnek, a telepen lesz egy kis tó is a dolgozóinak, míg a magasabb beosztású alkalmazottak számára új lakások építésére is szükség lesz Szegeden.
A BYD tervei szerint már az év végén megkezdhetik az első szegedi elektromos autók legyártását. Arról, hogy az alacsony szegedi munkanélküliség közepette a BYD-hez honnan érkezhet majd elegendő munkás, a polgármester elmondta, hogy a kínaiak a helyi dolgozók alkalmazásában érdekeltek, és a Makó környéki, valamint Szerbiából vajdasági munkásokra is számítanak a jelenleg Szegeden a szakképzésben és a mérnökképzésben tanuló fiatalok mellett.
Botka a gyáron kívül másról is beszélt, a költségvetési terv szerint a város idei összkiadása-bevétele 96,9 milliárd forint lesz, ebből 32,8 milliárd jut beruházásokra és fejlesztésekre, a többi a város működésére kell. Ebben az egyik legnagyobb kiadási tétel, 12,7 milliárd a szegedi tömegközlekedés költsége. A polgármester szerint a kormány már régóta alig ad pénzt a városi közlekedésre, ilyen címen az idén az állam félmilliárd forint támogatást nyújt a diákok és az idősek kedvezményes utazására, ami majdnem 20 év óta változatlan.
Botka szerint évek óta zuhan a városnak nyújtott állami támogatások reálértéke, ez az összeg az idén nettó 11,8 milliárd, pedig már két éve is majdnem ennyi volt. Ezzel szemben viszont lényegesen nőnek az elvonások, míg 2020-ban ezen a címen elvittek 73 milliót, az idén Szeged már 5,1 milliárdot fizet be szolidaritási adóként az államkasszába, közben az összes helyi adóbevétele 25 milliárd lehet majd.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
Idén először a kormány nem utólag dob mentőövet az adósságoktól roskadozó kórházaknak.
Wimbledon friss bajnoka nemcsak az edzésben, az étkezésben sem bízik semmit a véletlenre.