szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Flottát bővítene, és az egész világra kiterjesztené járathálózatát a magyar állam gépével repülő kínai hátterű cég.

Február első felében elindítja áruszállító járatait a Hungary Airlines Hongkong és Budapest között – írja az Airportal.

Az áruszállító légitársaság december 23-án demonstrációs repüléssel zárta le a több hónapig tartó engedélyezési folyamatot, amelynek eredményeként megkapta a légijármű üzembentartási engedélyt és az ehhez kapcsolódó működési engedélyt a Légügyi Hatóságtól. Talabos Gábor üzemeltetési igazgató elmondta: kezdetben hetente háromszor, később akár öt alkalommal is közlekedtetik majd Hongkong és Budapest közötti áruszállító járatukat, amit a HA-LHU lajstromjelű állami tulajdonú géppel teljesítenek. Ez a Wizz Airtől került át a Hungary Airlines üzemeltetésébe.

Felszállóban a kínai hátterű új magyar légitársaság – a Légi Selyemút hátterében ott egy Tiborcz-érdekeltség is

Kína kerülőúton, egy kis „magyar” cégen keresztül törne be az európai légi piacra. A személyszállítási tervekből évek múlva lehet valami, a kínai hátterű Hungary Airlines addig is bőven profitálhat az áruszállításból. Jól járhat egy Tiborcz-féle logisztikai cég és az állami lélegeztetőgép-biznisz egyik nyertese is.

A tervek szerint a flotta egy éven belül két, utasszállítóból átalakított Boeing 777-300ERSF géppel bővül, és további Airbus A330F gépeket is keresnek a piacon a kapacitások bővítése érdekében – állítja Talabos. A vállalat célja, hogy kapacitásai szabadon foglalhatók legyenek a szállítmányozó cégek számára, ami az igazgató szerint a magyar és régióbeli exportőröknek jelent kedvező lehetőséget Ázsia irányába. Hosszabb távon világszerte, például az Egyesült Államokba is működtetnének áruszállító járathálózatot budapesti központtal.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!