Az amerikai elnökválasztás és a blogok
A vállalatok tudatosan használják fel a blogok üzleti lehetőségeit
Egyre több vásárló használja fel a céges blogokat információforrásként a vásárlás megalapozására. A Hostway felmérése szerint a látogatók 94 százalékának a céges honlapon lévő blog segített vásárlási döntésében, s mintegy 25 százalék pedig teljesen a blogon nyert információkra alapozta döntését.
Kell-e hirdetés a bloggereknek?
Nemcsak az Egyesült Államokban, hanem itthon is egyre több hirdető vet szemet a blogokra, azaz webnaplókra, amelyek személyes stílusukkal és szubjektív hangvételükkel hamarosan az internetes hirdetési piac kedvenceivé válhatnak. Feltéve, ha a bloggerek engedik.
Bloggerek Irakból
Majdnem minden Irakról szóló információ vagy hír a politikusok és a média szűrőjén keresztül jut el a nagyvilágba - állítják azok az iraki bloggerek, akik küldetésüknek tekintik, hogy naplóikban hitelesen „tudósítsanak” országukról.
Melyik a legjobb magyar blog?
A hvg.hu keresi a legjobb magyar nyelvű webnaplót. Nevezd be te is kedvenc (vagy saját) blogodat, hogy megtudd, mit gondolnak róla mások! A szakmai zsűri által legjobbnak ítélt bloggerek komoly díjakra számíthatnak. Ne késlekedj a nevezéssel, hiszen blogodat akár egyetlen kattintással a legjobbak közé juttathatod. Az igazi verseny pedig csak ezután kezdődik.
Bloggerek olvassák a blogokat
A blogok, íróik és olvasóik is egyre meghatározóbb szeletét jelentik az internetezők társadalmának, ennek megfelelően a szokásaikat kutató felmérések száma is egyre nő. Az ilyen témájú kutatások legfrissebb darabja (2005. februári és márciusi adatokkal) a CNN, az USA Today és a Gallup közös munkája, amely néhány meglepő adatot is közöl.
Könyvsiker lesz-e a lebuktatott londoni „prostituált” blogja?
A londoni örömlány blogja kultikus olvasmánnyá vált a weben; klienseivel töltött estéit ezrek követik, s nemrég egy könyvkiadó is szerződési ajánlattal kereste meg. Egy anonim szövegek szerzőit kutató irodalom professzor azonban állítja: a webnaplót valójában egy San Franciscó-i újságírónő jegyzi.
A blogok és a társadalmi nyilvánosság
A blog szó 2004-ben az év szava lett. Ez nagyjából jelzi a vélemények, élmények viszonylag új kifejezési módjának a terjedési sebességét, valamint a blogok hatásával kapcsolatos felfokozottnak mondható várakozásokat, amit csak lassan hűt le a hidegzuhany. Wild Juditnak a témát taglaló, alább olvasható cikke a Médiamixben jelent meg.
Blogtípusok
Az internetes naplók számtalan kategóriába sorolhatóak, formátumuktól, tartalmuktól és látogatóiktól függően. A skatulyázás nehéz, és mint minden ilyen próbálkozás, késhegyig menő vitákat válthat ki. Mi ezért most nem is próbálkozunk ezzel, csupán közreadunk egy szerintük elfogadható osztályozást, a Wikipedia szerzői közössége által kidolgozott blogskála rövidített változatát.
Mi is az a blog?
Az internet elterjedésével megjelent műfaj mára online jelenséggé nőtte ki magát, s meghatározó a világháló történetében. Mit is takar azonban a rövid szócska, amely világszerte közösséggé kovácsolta a online naplóírókat? Mikor jelent meg az első blog, s megközelítőleg hányan hódolnak ennek a szenvedélynek?
Blogzsargon
Könnyebben eligazodhat a blogszférában, aki tisztában van a bloggerek által használt fogalmakkal és zsargonnal. Az alábbiakban azokat az első látásra idegennek ható terminusokat, technológiák és szolgáltatások elnevezéseit soroljuk fel, amelyek online napló olvasásakor, vagy készítésekor leggyakrabban felbukkannak.
Elnök, terrorista és blogger a legbefolyásosabb 100 ember listáján
A Time magazin által kiadott listán megfér egymás mellett az észak-koreai diktátor, Kim Dzsong-Il és a Nobel-békedíjas Nelson Mandela, de bekerült egy cunami-túlélő, egy kosárlabda-fenomén és a Google fejlesztőcsapata is.