szerző:
Infinit
Tetszett a cikk?

A blogok, íróik és olvasóik is egyre meghatározóbb szeletét jelentik az internetezők társadalmának, ennek megfelelően a szokásaikat kutató felmérések száma is egyre nő. Az ilyen témájú kutatások legfrissebb darabja (2005. februári és márciusi adatokkal) a CNN, az USA Today és a Gallup közös munkája, amely néhány meglepő adatot is közöl.

A felmérés – írja az emarketer.com – az Egyesült Államok felnőtt internetezőit kutatta, fókuszában a bloghasználat gyakorisága és az internetezők korának (rejtett?) összefüggése állt. Az adatokból kiderül, hogy a 18-29 év közötti korosztály olvas legtöbbet blogot (21%-uk), a 30 és 49 év közötti korosztályban valamivel kevesebben (16%), míg az 50 és 64 év közöttiek között még kevesebben (14%) olvasnak legalább havonta valamilyen blogot. Érdekes, hogy a 65 év feletti internetezőknek is még a 7%-a olvas havonta blogot.

Az érem másik oldalaként a legfiatalabb korosztálynak közel 60%-a soha nem olvasott még blogot, és ez az arány az évek számával egyre csak nő: a 30 és 49 közöttiek esetében 68%, az 50 és 64 év közötti korosztály esetében 75%, míg a 65 év felettiek esetében 90%. Az érem két oldala között azok az internetezők sorakoznak, akik ritkábban, mint havonta olvasnak blogot, vagy egész egyszerűen csak láttak ilyet.

Szerencsére a kutatók ennél mélyebbre ástak munkájuk során, és az elsőre félrevezető kép (a fiatalok szeretik a legjobban a blogokat, stb.) árnyalódik. Természetesen itt (is) a százalékos kimutatások csapdájáról van szó. A 18 és 29 közötti korosztály 91%-a internetezik ma az Egyesült Államokban, és szinte felük (44%) olvas blogot. A 65 év feletti korosztály 33%-a internetező (!), és ennek az online népességnek a harmada (33%) olvas blogot. Ebből a megközelítésből szemlélve a nagy szakadék csökkenni látszik.

Az utóbbi időben többen kiemelték a politika és a politikusok nagy szerepét a blogok terjedésében. Ezen felmérés alapján azonban a blogok információközvetítő szerepe nagyon kicsi. Az amerikai polgárok 51%-a szerzi a helyi televízió híreiből mindennapi információit, 44%-a tájékozódik a helyi lapokból, 39%-uk támaszkodik az országos kábeltévék híreire és csak 3%-a az érdeklődőknek gyűjt híreket napi rendszerességgel a blogok segítségével.

A jelentés újra megerősíti a bloggerek önfenntartó, önmagába hajló világának jellegét nem csak a fenti adatokkal, hanem azzal is, hogy főleg azok olvasnak napi rendszerességgel blogokat, akik maguk írnak is ilyet.

Az adatszolgáltatók arról is nyilatkoztak, ki miért olvas blogokat: a legtöbben az egyedi, máshol meg nem található hírek miatt (75,3%), mások a több nézőpont előnyét emelik ki (74,6%), harmadik helyen az őszinteség, mint érték szerepelt (60%), szinte ugyanennyien pedig a gyors hírszolgáltatás miatt olvasnak blogokat (58,9%). Többen kiemelték a személyesség vonzerejét, vagy azt, hogy a blogok segítségével beleláthatnak a kulisszák mögé, könnyebb átlátniuk a világot.

Kiricsi Gábor (hvg.hu) Gazdaság

Könyvsiker lesz-e a lebuktatott londoni „prostituált” blogja?

A londoni örömlány blogja kultikus olvasmánnyá vált a weben; klienseivel töltött estéit ezrek követik, s nemrég egy könyvkiadó is szerződési ajánlattal kereste meg. Egy anonim szövegek szerzőit kutató irodalom professzor azonban állítja: a webnaplót valójában egy San Franciscó-i újságírónő jegyzi.

hvg.hu Média

Az alkalmazottak weblogjai veszélyforrást jelenthetnek

A Clearswift információbiztonsági cég arra biztatja a munkaadókat, hogy világos, az alkalmazottak által is elfogadható bloghasználati házirendet vezessenek be. A titkos adatok kiszivárgása és a cég jóhírének megsértése egyre nagyobb veszélyt jelent a blogok terjedésével.

Golden Blog

Bloggerek Irakból

Majdnem minden Irakról szóló információ vagy hír a politikusok és a média szűrőjén keresztül jut el a nagyvilágba - állítják azok az iraki bloggerek, akik küldetésüknek tekintik, hogy naplóikban hitelesen „tudósítsanak” országukról.

hvg.hu Gazdaság

Kell-e hirdetés a bloggereknek?

Nemcsak az Egyesült Államokban, hanem itthon is egyre több hirdető vet szemet a blogokra, azaz webnaplókra, amelyek személyes stílusukkal és szubjektív hangvételükkel hamarosan az internetes hirdetési piac kedvenceivé válhatnak. Feltéve, ha a bloggerek engedik.

Infinit Világ

Kína, szabadság, emberi jogok és a blogok

A kommunista párt által vezetett Kínában közel 100 millió internetező van, akik viszont csak igen korlátozott keretek között hódolhatnak a világháló nyújtotta lehetőségeknek: a külföldi oldalak letiltása, a chatszobák és a fórumok moderálása általános gyakorlatnak számít.

Világ

Bloggerek az amerikai kampányban

Az idei amerikai elnökválasztás kampányában már komoly szerepet játszanak a blogok, internetes naplók, amelyek nemcsak a hagyományos információhoz jutást segítik, hanem hatékony eszközei a kampányfinanszírozásnak, valamint a jelöltek népszerűsítésének.

Napokkal azután, hogy letartóztattak egy iráni fegyverkereskedőt Olaszországban, az irániak őrizetbe vettek egy olasz újságírót

Napokkal azután, hogy letartóztattak egy iráni fegyverkereskedőt Olaszországban, az irániak őrizetbe vettek egy olasz újságírót

A kedves kalandtól a kaszabolós horrorig – szerintünk ezek 2024 legjobb PS5-ös játékai

A kedves kalandtól a kaszabolós horrorig – szerintünk ezek 2024 legjobb PS5-ös játékai

A tálibok bezáratnak minden nőket foglalkoztató civil szervezetet Afganisztánban

A tálibok bezáratnak minden nőket foglalkoztató civil szervezetet Afganisztánban

Készüljön, ma indul a Vodafone 40 órás országos leállása, mutatjuk, mik nem fognak működni

Készüljön, ma indul a Vodafone 40 órás országos leállása, mutatjuk, mik nem fognak működni