szerző:
Infinit
Tetszett a cikk?

A blogok, íróik és olvasóik is egyre meghatározóbb szeletét jelentik az internetezők társadalmának, ennek megfelelően a szokásaikat kutató felmérések száma is egyre nő. Az ilyen témájú kutatások legfrissebb darabja (2005. februári és márciusi adatokkal) a CNN, az USA Today és a Gallup közös munkája, amely néhány meglepő adatot is közöl.

A felmérés – írja az emarketer.com – az Egyesült Államok felnőtt internetezőit kutatta, fókuszában a bloghasználat gyakorisága és az internetezők korának (rejtett?) összefüggése állt. Az adatokból kiderül, hogy a 18-29 év közötti korosztály olvas legtöbbet blogot (21%-uk), a 30 és 49 év közötti korosztályban valamivel kevesebben (16%), míg az 50 és 64 év közöttiek között még kevesebben (14%) olvasnak legalább havonta valamilyen blogot. Érdekes, hogy a 65 év feletti internetezőknek is még a 7%-a olvas havonta blogot.

Az érem másik oldalaként a legfiatalabb korosztálynak közel 60%-a soha nem olvasott még blogot, és ez az arány az évek számával egyre csak nő: a 30 és 49 közöttiek esetében 68%, az 50 és 64 év közötti korosztály esetében 75%, míg a 65 év felettiek esetében 90%. Az érem két oldala között azok az internetezők sorakoznak, akik ritkábban, mint havonta olvasnak blogot, vagy egész egyszerűen csak láttak ilyet.

Szerencsére a kutatók ennél mélyebbre ástak munkájuk során, és az elsőre félrevezető kép (a fiatalok szeretik a legjobban a blogokat, stb.) árnyalódik. Természetesen itt (is) a százalékos kimutatások csapdájáról van szó. A 18 és 29 közötti korosztály 91%-a internetezik ma az Egyesült Államokban, és szinte felük (44%) olvas blogot. A 65 év feletti korosztály 33%-a internetező (!), és ennek az online népességnek a harmada (33%) olvas blogot. Ebből a megközelítésből szemlélve a nagy szakadék csökkenni látszik.

Az utóbbi időben többen kiemelték a politika és a politikusok nagy szerepét a blogok terjedésében. Ezen felmérés alapján azonban a blogok információközvetítő szerepe nagyon kicsi. Az amerikai polgárok 51%-a szerzi a helyi televízió híreiből mindennapi információit, 44%-a tájékozódik a helyi lapokból, 39%-uk támaszkodik az országos kábeltévék híreire és csak 3%-a az érdeklődőknek gyűjt híreket napi rendszerességgel a blogok segítségével.

A jelentés újra megerősíti a bloggerek önfenntartó, önmagába hajló világának jellegét nem csak a fenti adatokkal, hanem azzal is, hogy főleg azok olvasnak napi rendszerességgel blogokat, akik maguk írnak is ilyet.

Az adatszolgáltatók arról is nyilatkoztak, ki miért olvas blogokat: a legtöbben az egyedi, máshol meg nem található hírek miatt (75,3%), mások a több nézőpont előnyét emelik ki (74,6%), harmadik helyen az őszinteség, mint érték szerepelt (60%), szinte ugyanennyien pedig a gyors hírszolgáltatás miatt olvasnak blogokat (58,9%). Többen kiemelték a személyesség vonzerejét, vagy azt, hogy a blogok segítségével beleláthatnak a kulisszák mögé, könnyebb átlátniuk a világot.

Kiricsi Gábor (hvg.hu) Gazdaság

Könyvsiker lesz-e a lebuktatott londoni „prostituált” blogja?

A londoni örömlány blogja kultikus olvasmánnyá vált a weben; klienseivel töltött estéit ezrek követik, s nemrég egy könyvkiadó is szerződési ajánlattal kereste meg. Egy anonim szövegek szerzőit kutató irodalom professzor azonban állítja: a webnaplót valójában egy San Franciscó-i újságírónő jegyzi.

hvg.hu Média

Az alkalmazottak weblogjai veszélyforrást jelenthetnek

A Clearswift információbiztonsági cég arra biztatja a munkaadókat, hogy világos, az alkalmazottak által is elfogadható bloghasználati házirendet vezessenek be. A titkos adatok kiszivárgása és a cég jóhírének megsértése egyre nagyobb veszélyt jelent a blogok terjedésével.

Golden Blog

Bloggerek Irakból

Majdnem minden Irakról szóló információ vagy hír a politikusok és a média szűrőjén keresztül jut el a nagyvilágba - állítják azok az iraki bloggerek, akik küldetésüknek tekintik, hogy naplóikban hitelesen „tudósítsanak” országukról.

hvg.hu Gazdaság

Kell-e hirdetés a bloggereknek?

Nemcsak az Egyesült Államokban, hanem itthon is egyre több hirdető vet szemet a blogokra, azaz webnaplókra, amelyek személyes stílusukkal és szubjektív hangvételükkel hamarosan az internetes hirdetési piac kedvenceivé válhatnak. Feltéve, ha a bloggerek engedik.

Infinit Világ

Kína, szabadság, emberi jogok és a blogok

A kommunista párt által vezetett Kínában közel 100 millió internetező van, akik viszont csak igen korlátozott keretek között hódolhatnak a világháló nyújtotta lehetőségeknek: a külföldi oldalak letiltása, a chatszobák és a fórumok moderálása általános gyakorlatnak számít.

Világ

Bloggerek az amerikai kampányban

Az idei amerikai elnökválasztás kampányában már komoly szerepet játszanak a blogok, internetes naplók, amelyek nemcsak a hagyományos információhoz jutást segítik, hanem hatékony eszközei a kampányfinanszírozásnak, valamint a jelöltek népszerűsítésének.

Teljesen elnéptelenedett a Városliget – fotógaléria

Teljesen elnéptelenedett a Városliget – fotógaléria

Miért fontos, hogy beszélgessünk?

Miért fontos, hogy beszélgessünk?

Tartsanak ki, őrizzék meg türelmüket, és maradjanak otthon!

Tartsanak ki, őrizzék meg türelmüket, és maradjanak otthon!