Az eltelt évek eredményeképpen mind többen értik, hogyan készül a Magyar Power 50 rangsora, és miért érdemes figyelni rá akkor is, ha nem tekinthető kőbe vésett igazságnak. Tudatában vagyunk annak, hogy a mérhető, számszerűsíthető kritériumok hiánya miatt a lista – a mai magyar képzőművészet és a műkereskedelem egészét jól reprezentáló zsűri összetétele mellett – sem lehet objektív; egyszerre veendő komolyan, és fogható fel játékként.
A járvány okozta kényszerű körülmények, a színtér megszokottól eltérő, erősen korlátozott működése okán ebben az évben a listát 25 szereplőre csökkentettük, és ezúttal nemcsak személyekre, hanem intézményekre is lehetett javaslatot tenni – különös tekintettel a vírushelyzettel számot vető, arra reagáló szakmai teljesítményekre.
Ismételten hangsúlyozzuk, hogy a Magyar Power nem életműveket mér, hanem egy adott esztendő – jelen esetben a 2020-as év – szakmai teljesítményeit veszi figyelembe, és a színtérre gyakorolt hatás súlyát, nem pedig annak irányát, milyenségét értékeli.
A rangsorokból hosszabb távon értékes kordokumentum áll össze, és az évről évre bekövetkező változások, hangsúlyeltolódások nyomon követése fontos következtetések levonását teszi lehetővé. Erre tettünk kísérletet öt év elteltével a Műértő 2016 márciusi számában, tízéves elemzésünket pedig a 2021. február-márciusi számunk 7. oldalán olvashatják.
Az összehasonlíthatóság miatt fontos, hogy a 25 tagú zsűri összetételében csak elkerülhetetlen változások legyenek. Ezért örülünk annak, hogy az ArtReview-tól átvett „játékszabályoknak” megfelelően titkos összetételű zsűri tagjai – egy személycserétől eltekintve – idén is igent mondtak felkérésünkre. Ezúttal is rövid indoklást kértünk tőlük saját listájuk első öt helyezettjéhez. Ebben az évben 187 személyre érkezett szavazat – hatvannal kevesebbre, mint tavaly.
Az elte évek
eredményeképpen mind többen értik, hogyan készül
a Magyar Power 50 rangsora, és miért érdemes figyelni
rá akkor is, ha nem tekinthető kőbe vésett igazságnak.
Tudatában vagyunk annak, hogy a mérhető, számszerűsíthető kritériumok hiánya miatt a lista a mai magyar
képzőművészet és a műkereskedelem egészét jól reprezentáló zsűri összetétele mellett sem lehet objektív;
egyszerre veendő komolyan, és fogható fel játékként.
A járvány okozta kényszerű körülmények, a színtér
megszokottól eltérő, erősen korlátozott működése okán
ebben az évben a listát 25 szereplőre csökkentettük, és
ezúttal nemcsak személyekre, hanem intézményekre is
lehetett javaslatot tenni – különös tekintettel a vírushelyzettel számot vető, arra reagáló szakmai teljesítményekre.
Ismételten hangsúlyozzuk, hogy a Magyar Power nem
életműveket mér, hanem egy adott esztendő – jelen
esetben a 2020-as év – szakmai teljesítményeit veszi
figyelembe, és a színtérre gyakorolt hatás súlyát, nem
pedig annak irányát, milyenségét értékeli.
A rangsorokból hosszabb távon értékes kordokumentum áll össze, és az évről évre bekövetkező változások,
hangsúlyeltolódások nyomon követése fontos következtetések levonását teszi lehetővé. Erre tettünk kísérletet öt
év elteltével a Műértő 2016. márciusi számában, tízéves
elemzésünket pedig e számunk 7. oldalán olvashatják.
Az összehasonlíthatóság miatt fontos, hogy a 25 tagú
zsűri összetételében csak elkerülhetetlen változások
legyenek. Ezért örülünk annak, hogy az ArtReview-tól
átvett „játékszabályoknak” megfelelően titkos összetételű zsűri tagjai – egy személycserétől eltekintve – idén is
igent mondtak felkérésünkre. Ezúttal is rövid indoklást
kértünk tőlük saját listájuk első öt helyezettjéhez. Ebben
az évben 187 személyre érkezett szavazat – hatvannal
kevesebbre, mint tavaly –; a sorrend most is az egyes
zsűritagok listáján elért helyezéseknek megfelelő pontszámok egyszerű összeadásával alakult ki.
Mivel a rangsor első tíz helyezettjének pozíciója –
többségében évekre visszamenőleg is – meglehetősen
stabilnak bizonyult, ezért 2015-ben úgy döntöttünk,
hogy a továbbiakban minden évben az aktuális lista kínálta új szempontok alapján választjuk ki azt az öt szereplőt, akikről rövid portrét közlAz eltelt évekeredményeképpen mind többen értik, hogyan készüla Magyar Power 50 rangsora, és miért érdemes figyelnirá akkor is, ha nem tekinthető kőbe vésett igazságnak.Tudatában vagyunk annak, hogy a mérhető, számszerűsíthető kritériumok hiánya miatt a lista a mai magyarképzőművészet és a műkereskedelem egészét jól reprezentáló zsűri összetétele mellett sem lehet objektív;egyszerre veendő komolyan, és fogható fel játékként.A járvány okozta kényszerű körülmények, a színtérmegszokottól eltérő, erősen korlátozott működése okánebben az évben a listát 25 szereplőre csökkentettük, ésezúttal nemcsak személyekre, hanem intézményekre islehetett javaslatot tenni – különös tekintettel a vírushelyzettel számot vető, arra reagáló szakmai teljesítményekre.Ismételten hangsúlyozzuk, hogy a Magyar Power neméletműveket mér, hanem egy adott esztendő – jelenesetben a 2020-as év – szakmai teljesítményeit veszifigyelembe, és a színtérre gyakorolt hatás súlyát, nempedig annak irányát, milyenségét értékeli.A rangsorokból hosszabb távon értékes kordokumentum áll össze, és az évről évre bekövetkező változások,hangsúlyeltolódások nyomon követése fontos következtetések levonását teszi lehetővé. Erre tettünk kísérletet ötév elteltével a Műértő 2016. márciusi számában, tízéveselemzésünket pedig e számunk 7. oldalán olvashatják.Az összehasonlíthatóság miatt fontos, hogy a 25 tagúzsűri összetételében csak elkerülhetetlen változásoklegyenek. Ezért örülünk annak, hogy az ArtReview-tólátvett „játékszabályoknak” megfelelően titkos összetételű zsűri tagjai – egy személycserétől eltekintve – idén isigent mondtak felkérésünkre. Ezúttal is rövid indoklástkértünk tőlük saját listájuk első öt helyezettjéhez. Ebbenaz évben 187 személyre érkezett szavazat – hatvannalkevesebbre, mint tavaly –; a sorrend most is az egyeszsűritagok listáján elért helyezéseknek megfelelő pontszámok egyszerű összeadásával alakult ki.Az eltelt évekeredményeképpen mind többen értik, hogyan készüla Magyar Power 50 rangsora, és miért érdemes figyelnirá akkor is, ha nem tekinthető kőbe vésett igazságnak.Tudatában vagyunk annak, hogy a mérhető, számszerűsíthető kritériumok hiánya miatt a lista a mai magyarképzőművészet és a műkereskedelem egészét jól reprezentáló zsűri összetétele mellett sem lehet objektív;egyszerre veendő komolyan, és fogható fel játékként.A járvány okozta kényszerű körülmények, a színtérmegszokottól eltérő, erősen korlátozott működése okánebben az évben a listát 25 szereplőre csökkentettük, ésezúttal nemcsak személyekre, hanem intézményekre islehetett javaslatot tenni – különös tekintettel a vírushelyzettel számot vető, arra reagáló szakmai teljesítményekre.Ismételten hangsúlyozzuk, hogy a Magyar Power neméletműveket mér, hanem egy adott esztendő – jelenesetben a 2020-as év – szakmai teljesítményeit veszifigyelembe, és a színtérre gyakorolt hatás súlyát, nempedig annak irányát, milyenségét értékeli.A rangsorokból hosszabb távon értékes kordokumentum áll össze, és az évről évre bekövetkező változások,hangsúlyeltolódások nyomon követése fontos következtetések levonását teszi lehetővé. Erre tettünk kísérletet ötév elteltével a Műértő 2016. márciusi számában, tízéveselemzésünket pedig e számunk 7. oldalán olvashatják.Az összehasonlíthatóság miatt fontos, hogy a 25 tagúzsűri összetételében csak elkerülhetetlen változásoklegyenek. Ezért örülünk annak, hogy az ArtReview-tólátvett „játékszabályoknak” megfelelően titkos összetételű zsűri tagjai – egy személycserétől eltekintve – idén isigent mondtak felkérésünkre. Ezúttal is rövid indoklástkértünk tőlük saját listájuk első öt helyezettjéhez. Ebbenaz évben 187 személyre érkezett szavazat – hatvannalkevesebbre, mint tavaly –; a sorrend most is az egyeszsűritagok listáján elért helyezéseknek megfelelő pontszámok egyszerű összeadásával alakult ki.
1 | Somogyi Hajnalka kurátor és az OFF-Biennále Budapest csapata (18) | 1586 |
2 | Baán László (2) főigazgató, Szépművészeti Múzeum–Magyar Nemzeti Galéria, miniszteri biztos, Liget Budapest | 1276 |
3 | Spengler Katalin és Somlói Zsolt (4) műgyűjtők | 1257 |
4 | Maurer Dóra (1) képzőművész | 1245 |
5 | Fabényi Julia (3) főigazgató, Ludwig Múzeum, kollégiumi tag, NKA | 1111 |
6 | Fehér Dávid (11) kritikus, művészettörténész, Szépművészeti Múzeum | 1039 |
7 | Valkó Margit (13) galériatulajdonos | 846 |
8 | Pados Gábor (5) galériatulajdonos, műgyűjtő | 826 |
9 | Zsikla Mónika és Keresztes Zsófia, a 2022-es Velencei Biennálé magyar pavilon pályázat nyertesei | 780 |
10 | Mélyi József (7) kurátor, kritikus, egyetemi oktató, MKE | 748 |
11 | Matolcsy György és az MNB-Ingatlan Kft. | 743 |
12 | Bak Imre (9) festőművész | 736 |
13 | Nagy Gergely (12) főszerkesztő, Artportal | 730 |
14 | Pőcze Attila (6) galériatulajdonos | 716 |
15 | Petrányi Zsolt (14) művészettörténész, MNG Jelenkori Osztály | 537 |
16 | Keserü Ilona (25) képzőművész | 439 |
17 | Százados László (17) művészettörténész, MNG, szerkesztő, Balkon | 404 |
18 | Küllői Péter (10) bankár, elnök, Bátor Tábor Alapítvány | 381 |
19 | Bencsik Barnabás (15) kurátor, Glassyard Gallery | 376 |
20 | Topor Tünde (23) főszerkesztő, Artmagazin | 374 |
21 | Ledényi Attila (20) kommunikációs szakember, igazgató, Art Market Budapest | 363 |
22 | Szegedy-Maszák Zsuzsanna (16) művészettörténész, Budapest Galéria, szerkesztő, Balkon | 338 |
23 | Virág Judit (35) műkereskedő | 336 |
24 | Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület programjai | 332 |
25 | Sasvári Edit (8) művészettörténész | 324 |