szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

- Konyhabútort készíttettünk egy vállalkozással.

- Konyhabútort készíttettünk egy vállalkozással. Eleinte minden rendben volt: felmértek a konyhát, elkészítették és felszerelték a bútort. A szerelés során közölték, hogy vissza kell jönniük az utómunkálatokat elvégezni. Hátra volt még az alsó takarás felszerelése, a felső díszítés rögzítése, az ajtók beállítása. A felső szekrények terhelhetősége miatt néhány hét múlva lehet befejezni a munkát - mondták. Persze a markukat tartották az egész összegért. Az eszünk azt diktálta, hogy tartsunk vissza az összegből, de végül kifizettük, mert az addigi munkájukat rendben elvégezték.

Már eltelt több mint egy év, de a munkát még mindig nem fejezték be. Egyszer elfoglaltságra hivatkoztak, másszor megígérték, hogy visszahívnak időpont egyeztetés miatt, de ezt is elmulasztották - írta a pórul járt megrendelő. Van-e törvényes eszköz, amivel motiválhatná a vállalkozást a munka befejezésére? - kérdezte.

A Fogyasztóvédelmi Fórum (www.panaszfal.hu) az alábbi teendőket javasolta: - Tértivevényes levélben figyelmeztesse a vállalkozást a szerződésben vállalt feladatokra. A levélben jelezze, hogy amennyiben nem teljesítenek, a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordul. Ha ez nem használ, küldjön fizetési meghagyást nekik az elmaradt munkák és anyagok értékében. Fizetési meghagyást ügyvéddel lehet íratni, de Internetről letölthető iratminta is megfelel. 

A probléma végül megoldódott.

- Úgy tettünk, ahogy javasolták. Írtunk egy levelet, amiben adtunk egy teljesíthető időpontot, és kilátásba helyeztük, ha újra mulasztanak, a fogyasztóvédelemhez fordulunk. Nem volt erre szükség, megérkeztek az adott időpontban. Mindent befejeztek és békében elváltunk. A módszert mindenkinek ajánlhatom - számolt be a megrendelő.

Forrás: Panaszfal

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!