Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7127e736-1d0a-4761-9da9-01ac2dd11d3c","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A munkás lábára törmelék omlott, a mentők a Szent János Kórház traumatológiájára szállították.","shortLead":"A munkás lábára törmelék omlott, a mentők a Szent János Kórház traumatológiájára szállították.","id":"20250613_sulyos-serules-munkas-tiborcz-istvan-gellert-szallo-felujitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7127e736-1d0a-4761-9da9-01ac2dd11d3c.jpg","index":0,"item":"b145d51d-c08f-4213-a749-55611d4366d7","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250613_sulyos-serules-munkas-tiborcz-istvan-gellert-szallo-felujitas","timestamp":"2025. június. 13. 13:50","title":"Súlyosan megsérült egy munkás a Tiborcz-féle Gellért Szálló felújításánál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1029c0fa-6e90-437f-a837-2a820e61890d","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Eredetileg 25 ezer négyzetméternyi irodaterület jött volna létre a Corvin Campus néven futó beruházás során, a Cordia azonban úgy döntött, hogy a piaci folyamatok hatására lakásokká alakítja át az épületet.","shortLead":"Eredetileg 25 ezer négyzetméternyi irodaterület jött volna létre a Corvin Campus néven futó beruházás során, a Cordia...","id":"20250612_cordia-lakas-ujlakas-iroda-atalakitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1029c0fa-6e90-437f-a837-2a820e61890d.jpg","index":0,"item":"3eb86b18-dfa2-43dd-b49f-433580ed6b25","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250612_cordia-lakas-ujlakas-iroda-atalakitas","timestamp":"2025. június. 13. 11:10","title":"Rekordgyorsan fogynak az új lakások, a fejlesztők inkább az irodákat is átalakítják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b115ef66-583a-4acb-a59c-9856cdc82440","c_author":"Balla István ","category":"kultura","description":"Nyolcvanéves lett a Neoton zenekar, majd később a Magneoton kiadó alapítója. Nevéhez olyan dalok kötődnek, mint a Santa Maria, a 220 felett, vagy a Kell hogy várj!, később kiadóvezetőként pedig olyan előadókat futtatott be, mint Zámbó Jimmy, a Rapülők vagy a Tátrai Band. Milyen viszonyban volt Erdős Péterrel? Mi köze a Black Sabbath-nak a Neotonhoz? Kibékült-e már Csepregi Éváékkal? Interjú Pásztor Lászlóval.","shortLead":"Nyolcvanéves lett a Neoton zenekar, majd később a Magneoton kiadó alapítója. Nevéhez olyan dalok kötődnek, mint a Santa...","id":"20250614_Pasztor-Laszlo-Neoton-Erdos-Peter-Csepregi-Eva-magneoton-interju-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b115ef66-583a-4acb-a59c-9856cdc82440.jpg","index":0,"item":"aad403df-ea22-434c-b79f-d0f6b6a48c83","keywords":null,"link":"/kultura/20250614_Pasztor-Laszlo-Neoton-Erdos-Peter-Csepregi-Eva-magneoton-interju-ebx","timestamp":"2025. június. 14. 20:00","title":"„Be kell valljam, Zámbó Jimmyt majdnem elszalasztottuk, miattam” – interjú Pásztor Lászlóval","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ad6ccfaf-b517-4a5b-9e95-84ca503abfd1","c_author":"Üdülés Ausztriában","category":"brandchannel","description":"Az osztrák Alpok nyári élmények egész sorával várja az idelátogatókat. Szédítő magaslatok, kristálytiszta vizű tavak és számos lehetőség az aktív kikapcsolódásra – mutatjuk, mi az, amit nem érdemes kihagyni.","shortLead":"Az osztrák Alpok nyári élmények egész sorával várja az idelátogatókat. Szédítő magaslatok, kristálytiszta vizű tavak és...","id":"20250424_feelaustria_adrenalin_alpok_ausztria_nyaralas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ad6ccfaf-b517-4a5b-9e95-84ca503abfd1.jpg","index":0,"item":"73b719f1-70d1-474d-9823-6c0470701c2d","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250424_feelaustria_adrenalin_alpok_ausztria_nyaralas","timestamp":"2025. június. 14. 11:30","title":"Ilyen egy kirándulás, amely az egész családnak szórakoztató","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Üdülés Ausztriában","c_partnerlogo":"70c878ef-b3d1-46f9-bb8b-a23cffee679c","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"68c78060-2183-44bc-8b5b-36c8a06b3bd5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A japán gyártó hiperautója nem üzemanyagcellás, hanem a belsőégésű motorjában égeti el a hidrogént.","shortLead":"A japán gyártó hiperautója nem üzemanyagcellás, hanem a belsőégésű motorjában égeti el a hidrogént.","id":"20250613_elkepeszto-hidrogenautoval-rukkolt-elo-a-toyota","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68c78060-2183-44bc-8b5b-36c8a06b3bd5.jpg","index":0,"item":"51cbe18f-301c-4385-a698-76f245e203ae","keywords":null,"link":"/cegauto/20250613_elkepeszto-hidrogenautoval-rukkolt-elo-a-toyota","timestamp":"2025. június. 13. 06:41","title":"Elképesztő hidrogénautóval rukkolt elő a Toyota","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09996e8d-b34a-4893-9176-7f093634266f","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Szörnyű fogyókúrára fogta magát gimnazistaként.","shortLead":"Szörnyű fogyókúrára fogta magát gimnazistaként.","id":"20250613_Stahl-Judit-dieta-gyomorverzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09996e8d-b34a-4893-9176-7f093634266f.jpg","index":0,"item":"c0dfd79f-ad99-4364-8e25-eda20b2039a6","keywords":null,"link":"/elet/20250613_Stahl-Judit-dieta-gyomorverzes","timestamp":"2025. június. 13. 12:10","title":"Stahl Juditnak háromszor két deci tej volt a napi adagja, gyomorvérzést kapott az önsanyargatástól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21207756-4e7d-4771-b83e-34591b8199f9","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Amerikai támaszpontokat is készek megtámadni, ha Washington segít Izraelnek.","shortLead":"Amerikai támaszpontokat is készek megtámadni, ha Washington segít Izraelnek.","id":"20250614_Iran-nyugati-nagyhatalmak-Egyesult-Allamok-Egyesult-Kiralysag-Franciaorszag-Izrael-fenyegetes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21207756-4e7d-4771-b83e-34591b8199f9.jpg","index":0,"item":"bc08a2b1-7f1a-4b8c-962d-82c6ea214e25","keywords":null,"link":"/vilag/20250614_Iran-nyugati-nagyhatalmak-Egyesult-Allamok-Egyesult-Kiralysag-Franciaorszag-Izrael-fenyegetes-ebx","timestamp":"2025. június. 14. 13:16","title":"Irán nyugati nagyhatalmakat fenyegetett meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b4807d7-4929-4e8a-92a3-11efc7e598f7","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Simán tudott úgy hat éven át utazgatni, hogy hamis jelvényszámot adott meg.","shortLead":"Simán tudott úgy hat éven át utazgatni, hogy hamis jelvényszámot adott meg.","id":"20250613_legiutaskisero-legitarsasag-csalas-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b4807d7-4929-4e8a-92a3-11efc7e598f7.jpg","index":0,"item":"4f91bdee-5d1f-48af-8ad7-bcb2087cb47b","keywords":null,"link":"/elet/20250613_legiutaskisero-legitarsasag-csalas-usa","timestamp":"2025. június. 13. 11:36","title":"Százhúsz alkalommal repült ingyen egy férfi úgy, hogy légiutas-kísérőnek adta ki magát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A kezdete előtt félmillió új szerződésről is lehetett hallani, ennyi biztosan nem lesz, de így is százezreket érdekel a lakásbiztosítási kampány. Az ügyfelek tízezreket spórolhatnak, a piac pedig átrendeződik.
Akár félmillió szerződésváltással is számoltak a legoptimistább becslések a lakásbiztosítási kampány során, ám a valós érdeklődés ettől jóval elmarad, ez már az első két hét tapasztalatai alapján is kijelenthető. Ez még nem jelenti azt, hogy a kampány kudarcra lenne ítélve, hiszen várhatóan így is százezres nagyságrendben nézik át a lakásbiztosítási szerződéseket. A kampány célja pedig elsősorban ez – hangzott el a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) keddi sajtótájékoztatóján, amelyről itt írtunk bővebben.
Az 500 ezres várakozás a biztosítási piac jelentős átrendeződését jelentette volna, hiszen az elmúlt években átlagosan 400-450 ezer lakásbiztosítási szerződés köttetett Magyarországon. Körbekérdeztünk az alkuszoknál és a biztosítóknál arról, hogyan ítélik meg a kampányt az első hetek tapasztalatainak fényében.
Az egész piacot nézve az eddigi éves szám harmada, 130-170 ezer új szerződés jöhet össze most egy hónap alatt – vélekedett megkeresésünkre Kozma Gábor, az insura.hu vezérigazgatója. A Groupamánál ugyancsak 100 és 200 ezer közötti szerződésváltásra számítanak. Egyedül a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) közölt merészebb becslést, ők azt saccolják, hogy 200 ezer új biztosítás megkötése várható.
A biztosítási piac szereplői ugyanakkor szinte kivétel nélkül felhívták a figyelmet arra, hogy ezek a számok változhatnak, mert a szerződések többségét várhatóan március második felében kötik meg. Ezt a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányok tapasztalatai mellett az is alátámasztja, hogy a lakásbiztosítások esetében fontosabb a személyre szabhatóság, és jóval szélesebb kínálatból választhatnak az ügyfelek, ezért jellemzően hosszabb időt vesz igénybe a döntés.
Tűzoltók egy égő családi házat oltanak Csongrád-Csanád vármegyében
BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság
Egyelőre válogatnak a lakásbiztosítások között
Az előző év azonos időszakához képest 10-15-szörös az aktivitás az ügyfelek részéről – ezt már Németh Péter, a CLB kommunikációs igazgatója közölte lapunkkal. Hasonlóan nyilatkozott a Netrisk is, amely szerint több, mint 15-szörösére emelkedett a náluk végzett kalkulációk száma, ami közel 100 ezer elvégzett számítást jelent. Az érdeklődés nagyságát mutatja az is, hogy a biztosítási portál tájékoztatása szerint az ügyfelek 65 százaléka korábban nem volt kapcsolatban az oldalukkal. A Netrisk szerint ráfért a hazai biztosítási piacra a kampány, amit az is jelez, hogy közel húsz éves, 2006-ban kötött lakásbiztosítást is újítottak már meg rajtuk keresztül.
Az Uniqánál is ugyanez a helyzet, az oldalaik látogatottsága két-háromszorosára nőtt a kampány előtti időszakhoz képest. A Groupama elsősorban ügyfélpontjain tapasztalja a megnövekedett érdeklődést, ők is azt látják, hogy egy átlagos havinak 10-15-szerese a mostani forgalom.
Megtakarítások és kedvezmények a lakásbiztosításoknál
A lakáskampánytól a biztosítások árának csökkenését várta a szakma nagy része, ami valóra válni látszik: az insura.hu szerint körülbelül 25 százalékot spórolhatnak ügyfelek, ami a tavalyi átlagos lakásbiztosítási díjjal (58 ezer forint) számolva 14,5 ezer forintos megtakarítást jelenthet. A Netrisk felületén kötött biztosítások átlagosan 34 ezer forintba kerültek, ez 24 ezer forinttal alacsonyabb az említett tavalyi átlagnál. A CLB szerint 18-22 ezer forintot spórolnak azok, akik a kampány idején kötnek lakásbiztosítást.
Az látszik a számokból, hogy a biztosítást váltók többsége anyagilag jól jár, arra azonban a biztosítók és az alkuszok egyaránt igyekeznek felhívni a figyelmet, hogy ne az ár legyen a kizárólagos szempont szerződésváltáskor – pedig az ügyfelek 70 százaléka ez alapján dönt, erről itt írtunk bővebben. Az Allianz tavalyi felmérése is hasonló számokat hozott, a szerint az ügyfelek 62,1 százalékánál az ár-érték arány, 14,1 százalékánál pedig csak az ár a döntő szempont.
Biztosítói és alkuszi oldalról nagy a hangsúly az alulbiztosítottság elkerülésén is, a CLB pedig úgy látja, hogy ez a hozzáállás az ügyfelekre is átragadt.
Afelől is érdeklődtünk, hogy az áron túl milyen kiegészítő biztosítások és szolgáltatások a népszerűek. Az alkuszok szerint az ügyintézés gyorsasága, az elektronikus kommunikáció fontos pluszpont, a kiegészítő fedezetek közül pedig sokan választanak balesetbiztosítást, de a besurranásra kötött biztosítások is keresettek. A Netrisk és az Insura szerint egyaránt a beázás és a dugulás szerepel a biztosított káresetek élmezőnyében.
Az Allianz szerint a CT/MRI fedezetet is sokan választják, ahogyan a különböző asszisztencia szolgáltatásokat is, így a mesterember helyszínre küldését kár esetén, a jogi segítségnyújtást és a műszaki tanácsadást is. Arról, hogy milyen extrém kiegészítő fedezeteket nyújtanak a biztosítók, itt írtunk korábban.
A biztosítók ezen túl olyan kedvezményekkel is próbálják magukhoz csábítani az ügyfeleket, mint a hűségkedvezmények, az ajándéktárgyak és az ajándék kiegészítők.
Átalakul a lakásbiztosítási piac
Az előzetes várakozásoknak megfelelően a kampány során csökken a korábban a piac több mint 80 százalékát lefedő négy nagy biztosító, az Alfa, a Groupama, a Generali és az Allianz együttes részesedése, de nem azonos mértékben veszítenek pozíciójukból. A Groupama a CLB szerint a kampány nyertesei közé tartozik, és a Netrisk és az Insura szerint is 10 százalék feletti a részesedésük az új szerződésekből. Az eddigi piacvezető Alfa az Insura felületén továbbra is első, a Netrisk oldalán azonban a 10 százalékot sem éri el. Mindehhez persze érdemes hozzátenni, hogy a nagy biztosítóknak van saját értékesítői hálózatuk is, így nem meglepő, hogy az alkuszoknál kötött szerződések között kisebb a részesedésük, mint a teljes piacon. A fentieken túl a nyertesek között említik még az alkuszok a KöBe-t, a K&H-t és a Gránitot is.
Az ügyfelek mozgolódása abból is látszik, hogy az új szerződések többségét új biztosítónál kötik a lakástulajdonosok. Az Insura és a Netrisk szerint is mindössze 16 százalék választotta újra ugyanazt a céget az otthona biztosítására.
Arra is számítani lehetett, hogy teret nyernek a Magyar Nemzeti Bank által meghatározott feltételeknek megfelelő Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások (MFO-k) is. Az Insuránál az új szerződések 36 százaléka ilyen, a Netrisknél 34,9 százalék az arányuk, holott egy évvel korábban még csak 11 volt. A CLB-nél náluk 20-22 százaléknyi az MFO az újonnan kötött biztosítások körében.
Panelház a békásmegyeri lakótelepen
Lakos Gábor
A várt elmozdulás tapasztalható a biztosítások megkötésének módjában is, az alkuszok szerepe a bő kínálat miatt felértékelődött. Egyre többen választják az internetes biztosításkötési lehetőségeket is, az Insuránál a szerződések 63 százalékát kötötték így, de a CLB adatai szerint is ez a legnépszerűbb megoldás. A Netrisknél 10 százalékról 25 százalék felé nőtt az online kötött biztosítások aránya. Az Allianz szerint eddig 10-ből 6-7-en szerződtek személyesen, de most ők is elmozdulást tapasztaltak az internet felé. A sorból a Groupama tapasztalatai lógnak ki, náluk továbbra is mindössze 10 százalék körüli az interneten kötött biztosítások aránya, és saját tanácsadói csatornáikon keresztül kötik a legtöbb szerződést, nagyjából 60 százalékban.
Hogy mire érdemes figyelni a márciusi lakásbiztosítási kampány alatt, itt írtunk részletesen:
Jól és rosszul is lehet járni a márciusi lakásbiztosítási kampánnyal, megnéztük, miért éri meg váltani, és mi az, amire különösen fontos odafigyelnünk az új biztosítás kiválasztásakor.