szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az érvényben levő menetrendek alapján a 3-as metró szerelvényei pontosan a menetszámokat és a teljesítményszintet tartalmazó paraméterkönyv előírásainak megfelelően közlekednek – közölte a hvg.hu-val a BKV Zrt. sajtóosztálya a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) közleménye kapcsán.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület Kerényi László Sándorhoz, a Városháza Közlekedési Ügyosztályának vezetőjéhez és Mihálszky Gáborhoz, a BKV közlekedési vezérigazgató-helyetteséhez írt levelet a 3-as metró ügyében. A civilek állítása szerint ugyanis ezen a vonalon az új hétköznapi alapmenetrend reggel 8 és 9, illetve késő délután 17 és 19 óra között jelentős, 15 százalékos ritkítást tartalmaz.

A közlekedési vállalat tájékoztatása szerint a 3-as metróvonal esetében is 2008 augusztusában volt az utolsó nagyobb volumenű menetrendi átalakítás. Akkor vezették be az ütemes menetrendet a Deák téri csatlakozás esetében a két metróvonal között, valamint az esti időszak 10 perces közlekedését (a korábbi 15 perces helyett). 2008-ban a paraméterkönyv bevezetésének túlterhelt időszakában egy adminisztrációs hiba miatt olyan menetrend lépett érvénybe, amely a megrendeltnél nagyobb teljesítményt tartalmazott. A hiba felfedezése után a menetrend kijavítására, a megrendelt teljesítményszintre történő átállásra az elhúzódó belső egyeztetések miatt csak idén, a kollektív szerződés szabályainak módosulása után nyílt lehetőség.

A BKV mindezek alapján hangsúlyozta, hogy nem történt titkolt járatcsökkentés. „A VEKE által megjelentetett 15 százalékos mértékű teljesítmény-csökkenés nem fedi a valóságot, a teljesítményváltozás mértéke napi szinten kb. 2,4 százalékos, de az átmeneti órákban sem haladja meg a 10 százalékos mértéket. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy néhány csúcsidőn kívüli időpontban kell a korábbinál legfeljebb 30-50 másodperccel többet várni a szerelvényekre" - magyarázta a vállalat.

Ezt erősítette meg a hvg.hu-nak Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedés Dolgozók Szakszervezti Szövetsége (VTDSZSZ) elnöke. „Minimálisan csökkentek a járatok, ami a dolgozókat nem is érinti, sőt, még mindig létszámhiány van.”

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Duplán utalt fizetést a BKV májusban

A BKV szerint minden negyedik dolgozójuk kapott tévedésből dupla bért májusban, ezzel a céget 446 millió forint kár érte, a visszafizettetésről már gondoskodtak.

MTI Itthon

Előállították a BKV-üggyel kapcsolatba hozható ügyvédet

Előállította a rendőrség kedden H. Iván ügyvédet, aki a gyanú szerint közbenjárt a BKV-val kötendő, fénymásoló-készülékek műszaki állapotfelmérésére vonatkozó szerződés létrejöttében; a pénzt egy volt BKV-vezérigazgató végkielégítésének kiegészítésére használták fel.

MTI Itthon

Új jegytípust vezet be a BKV

Rendezvényekhez kapcsolódó, úgynevezett kombijegyeket vezet be a BKV, amelyeket az adott rendezvény belépőjével együtt lehet használni.

MTI Itthon

Újabb exrendőrt „igazolt” a BKV

Ismét egy volt rendőr főtisztet „igazolt” le a BKV; Szűcs Ernő ezredesként szerelt le a Rendvédelmi Szervek Védelmi Szolgálatától (RSZVSZ), ahol főosztályvezető-helyettesként dolgozott, és április elsejétől a közlekedési cég biztonsági igazgatója – tudta meg a Népszava.

hvg.hu Nagyítás

BKV, ahogy az utasok sosem láthatják – Nagyítás fotógaléria

A BKV Kőér utcai telephelyének karbantartóüzemében 60 fő végzi reggel 6 órától 18 óráig a 25-35 éves metrószerelvények folyamatos vizsgálatát és azonnali javítását. A munkások nagy része több mint 15 éve áll a tömegközlekedési cég szolgálatában.