szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 25 éves vezetője havi bruttó 1,6 millió forintos fizetésre számíthat a jövőben, amely mellé 40 százalékos teljesítményprémiumot is megítélhetnek - írja a Stop.hu.

Budapest új főpolgármestere a 25 éves Vitézy Dávidot tette meg a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. vezetőjének. A BKK egy új, száz százalékban fővárosi tulajdonú közlekedési mamutcég, amely egyebek mellett a BKV Zrt. irányítója lesz. Mint arról már korábban beszámoltunk: a képviselők döntése alapján a főváros tulajdonában lévő gazdasági társaságok vezetőit a jövőben hat fizetési kategória alapján bérezik majd, az I. fizetési osztályban a bruttó alapbér 1,6 millió forint lesz, amelyhez 40 százalékos teljesítmény-prémium társul, bár ez nem automatikusan jár majd. Ebbe a kategóriába tartozik a BKK is, amelyet Vitézy Dávid vezet - írja a Stop.hu.

A II-es kategóriában - ahová például a Fővárosi Közterület-fenntartó, a Főtáv és az I-es kategóriájú cégek vezérigazgató-helyettesei tartoznak - 1,45 millió forint a havi alapbér és szintén 40 százalék a teljesítmény-prémium. A III-as fizetési osztályban 1,3 millió, a IV-esben 1,15 millió, az V-ben pedig 820 ezer és 1,1 millió közötti a meghatározott alapbér. A VI-os vezetői kategóriába tartoznak többek között az osztályvezetők, üzemvezetők, csoportvezetők, ők 500 ezer és 800 ezer forint között kereshetnek.

Vitézy Dávid kinevezése nem aratott osztatlan sikert az ellenzék körében, az MSZP részéről Horváth Csaba kijelentette: Vitézy Dávid alkalmatlan a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. vezetésére. "Vitézy Dávid a 25. életévét még be sem töltötte, diplomáján még meg sem száradt a tinta, nincs vezetői gyakorlata, ezért kinevezése a főváros legfontosabb vállalatának, a BKK-nak az élére súlyos tévedés, hiba" - tette hozzá az MSZP korábbi főpolgármester-jelöltje, aki szerint bár Vitézy ismeri az összes villamostípust, nem ért a vállalatvezetéshez, egy perc rutinja nincs ebben.

Vitézy Dávid erre úgy reagált: az idő majd eldönti, alkalmas-e a megbízatására, emlékeztetett továbbá arra, hogy a fővárosi cégeknek már több olyan irányítója is volt, akiknek ugyan volt vezetői tapasztalata, mégsem végeztek eredményes munkát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Gyorsabb volt a tömegközlekedés és a bicikli, mint az autó

A közösségi közlekedést igénybe vevők nyerték az Európai Mobilitási Hét nyitóeseményeként megrendezett csütörtök reggeli eljutási versenyt Budapesten, a kerékpárosok alig lemaradva a második helyen értek célba, míg az autós közlekedés bizonyult a leglassabbnak.

hvg.hu Itthon

Vitézy lehet a BKV-holding vezére

A Népszava információi szerint Vitézy Dávid, aVEKE szóvivője lehet a BKV-t is magában foglaló holdingcég vezérigazgatója.

hvg.hu Itthon

Fidesz-közeli „aranyifjak”: jó időben, jó helyen

A pozícióosztogatás szokása pártfüggetlen, a belőle fakadó elégedettség vagy elégedetlenség pedig egyértelműen pártszimpátia függvénye. Jó időben jó helyen lenni sokat hozhat szakmailag és anyagilag is, s a jelek szerint nem lehet elég korán elkezdeni a kapcsolatépítést.

hvg.hu Itthon

Vitézy szakmai szempontból lesz Kocsis István főnöke

Egységesen kell kezelni a fővárosi közlekedést, ezért idejétmúlt a jelenlegi rendszer, amihez 42 éve nem nyúltak hozzá – közölte az M1 reggeli műsorában Vitézy Dávid, akit a november 2-án megalakuló Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. élére nevezett ki Tarlós István október 27-én.

MTI Itthon

Tarlós szerint még megegyezhetnek az Alstommal

Tarlós István főpolgármester nem zárta ki annak lehetőségét, hogy a szerződésbontás ellenére mégis megegyeznek az Alstommal a metrókocsik leszállításáról; a főpolgármester Vitézy Dávidot szeretné kinevezni a Budapesti Közlekedési Központ vezetőjének.

Vélemény

Kiszáradt békatetemek a választáshoz vezető úton

Mintha nem jutna minden napra elegendő botrányos eset, most a fővárosi szocialisták álltak elő azzal, hogy Vitézy Dávid, a fővárosi Fidesz-frakció üdvöskéje korrupciót követett el, hiszen unokabátyja Helyi Téma című kiadványában jelentetett meg többoldalas fizetett BKV-hirdetést. A szkeptikusok szerint Vitézy nem tudta volna meggyőzni a BKV vezetőit, hogy a Témában hirdessenek, ha nem az lenne az egyik legnagyobb példányszámú ingyenes újság. De ugyanilyen megalapozatlannak tűnnek a Hócipőt ért vádaskodások is. Vajon 2010 tavaszáig lenyeljük ezeket a békákat? Köpjük ki!

MTI Itthon

Vitézy felsorolta a magyar vasút hét fő bűnét

Céltalanság és fejlődésképtelenség - mások mellett ezt nevezte a magyar vasút legfőbb bűneinek Vitézy Dávid VEKE-szóvivő egy vasútról szóló kerekasztal beszélgetésen. A rendezvényen a kormány részéről Fónagy János azt ígérte, a közösségi közlekedési döntéseket ezentúl nyilvános vita előzi majd meg.