szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Fővárosi Önkormányzat szerint járatsűrítéseket és jelentős fejlesztéseket tartalmaz a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által előkészített új BKV-s paraméterkönyv.

Az önkormányzat ezt szombaton arra reagálva közölte, hogy a Népszabadság azt írta, több vonalon is jelentős járatritkítások lesznek, amellyel a városházi szakügyosztálya nem ért egyet.

A lap szombati számában azt írta, hogy májustól ritkábban jár a 2-es villamos, járatsűrűsége 20 százalékkal csökken, rövidül néhány busz üzemideje, átszámozzák a HÉV-vonalakat és egész éjszaka jár majd a 6-os villamos. A Népszabadság szerint a tervezett módosításokat a korábbi gyakorlattal ellentétben sem a szakbizottság, sem a közgyűlés nem tárgyalta. A paraméterkönyvhöz a korábbi évekkel ellentétben nem mellékeltek sem háttérszámításokat, sem tanulmányokat, de utasszámlálásokról szóló jelentéseket sem - olvasható a lapban.

A főváros közleményében hangsúlyozta: a legjelentősebb változás a 6-os villamosok éjszakai közlekedtetése májustól, amelyek biztonságáról őrök gondoskodnak. Ezzel egyidejűleg a 906-os éjszakai járat megszűnik.

A kritikus és zsúfolt vonalakon járatsűrítést is tartalmaz az új paraméterkönyv, amelyeket alapos utasszámlálás és elővizsgálat után vezetnek be - olvasható a közleményben. Kisebb követési távolsággal közlekednek majd a 7-es buszcsalád (7, 7E, 173, 173E) járatai, a 173-as vonalon 10 százalékkal nő a napi járatok száma, a 7-es vonalon pedig több alacsonypadlós buszt állítanak forgalomba. Sűrűbben, 10 percenként közeledik majd a 99-es busz, és eggyel több jármű szolgálja majd ki a 254E járatot.

Mivel sok panaszt kaptak a Ferihegyre az utolsó gépekkel érkezőktől, a BKK májustól meghosszabbítja a 200E repülőtéri busz üzemidejét, így azok éjjel negyed kettőig közlekednek májustól.

A kevésbé kihasznált járatokon ezek ellentételezésére lesz menetrend-módosítás, a 225-ös busz helyett a 25-ös közlekedik sűrítve, és - kis mértékben - csökkentik a 2-es villamosvonal kapacitását. Az önkormányzat ugyanakkor hazugságnak minősítette, hogy 20 százalékkal csökkenne a járatok száma, mivel a délutáni csúcsidőben a 3 helyett, 3-4 perces követési idő lesz, más időszakokban nem változik a menetrend.

Változik a 105-ös busz útvonala is, a járművek nem állnak majd be a Deák Ferenc térre, hanem a József Attila utcán keresztül haladnak az Andrássy út, illetve a Lánchíd irányába.

A HÉV-vonalak a paraméterkönyv értelmében májustól számokat kaphatnak, a szentendrei vonal a H5, a ráckevei a H6, a csepeli a H7, a gödöllői a H8, a csömöri pedig H9-es számozást viseli majd.

Valótlan állítás, hogy jelentős járatritkítások lennének az új paraméterkönyvben, és, hogy ne lett volna alapos előkészítés - hangsúlyozták. Egyben hozzáteszik: György István főpolgármester-helyettes jogszerűen gyakorolta jogkörét, amikor jóváhagyta a Paraméterkönyvet közgyűlési döntés nélkül. A hatáskör átruházásról korábban maga a közgyűlés döntött - emlékeztetnek. A javaslatot a BKK, a BKV, és a városháza szakügyosztálya közösen készítette el, Tarlós István aláírása pedig nem szerepel a paraméterkönyvön, mert - mint írták - nem az ő feladata az aláírás.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Hírszerző/FH Itthon

A hajléktalanok miatt reklamálnak sokan a BKV-nál

A BKV ügyfélszolgálatára az elmúlt mintegy két évben 110-nél is több panasz, bejelentés érkezett a hajléktalanok jelenlétével kapcsolatban. A legtöbben a 4-6-os és a 14-es villamosok, a 7-es buszcsalád, a 150A busz, a 75-ös, valamint a 80-80A troli vonalán - közölte a BKV Zrt. sajtóosztálya a Független Hírügynökség kérdésére.

MTI Itthon

Kigyulladt egy metrókocsi

Kisebb elektromos tűz volt kedd délben egy metrókocsiban Budapesten - közölte a tűzoltóság.

MTI Itthon

Nekimegy a BKV-nak az Orangeways

A Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult az Orangeways, mert szerinte nem indokolható a midibusztender eredménytelenné nyilvánítása.