Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"797a2462-d799-4778-8331-97fe0c51a63a","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A korábbi elnök majdnem négy évig tartó időszakából csak 16 hónapot néztek át, 38 magyarázatra szoruló esetet találtak. Az ügyet mégis további vizsgálat nélkül lezártnak tekinti a szervezet közgyűlése.","shortLead":"A korábbi elnök majdnem négy évig tartó időszakából csak 16 hónapot néztek át, 38 magyarázatra szoruló esetet találtak...","id":"20250530_gyanus-koltesek-magyar-siszovetseg-furstner-jozsef","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/797a2462-d799-4778-8331-97fe0c51a63a.jpg","index":0,"item":"6fc70595-5656-426b-9fed-c4ec8d569da3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_gyanus-koltesek-magyar-siszovetseg-furstner-jozsef","timestamp":"2025. május. 30. 18:35","title":"Gyanús költéseket találtak a síszövetségnél, ötmilliót fizettetnének vissza a volt elnökkel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5a0383f-7ecd-4188-b232-3618656e79ee","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Fővárosi Ítélőtábla döntése alapján a négy tanár nemhogy kártérítést nem kap, hanem nekik kell az ötmilliós perköltséget kifizetni.","shortLead":"A Fővárosi Ítélőtábla döntése alapján a négy tanár nemhogy kártérítést nem kap, hanem nekik kell az ötmilliós...","id":"20250529_A-Kuriahoz-fordul-negy-kirugott-kolcseys-tanar-miutan-masodfokon-elvesztettek-a-peruket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5a0383f-7ecd-4188-b232-3618656e79ee.jpg","index":0,"item":"b9d0ca8c-1464-47b5-bb6c-40fe0fd49fb7","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_A-Kuriahoz-fordul-negy-kirugott-kolcseys-tanar-miutan-masodfokon-elvesztettek-a-peruket","timestamp":"2025. május. 29. 11:55","title":"A Kúriához fordul négy kirúgott kölcseys tanár, miután másodfokon elvesztették a perüket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33262707-2763-4a07-a9f4-44c9f778004d","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"A kormány által felemelt adó miatt a főváros a csőd szélén áll, Karácsony Gergely a BKK-tól kért pénzmegtakarítási vészforgatókönyvet. A budapesti közösségi közlekedés valójában máris katasztrofálisan alulfinanszírozott, a BKV „belső adóssága” az elmaradt beruházások miatti meghaladja a 800 milliárd forintot. Érdemi spórolásra csak visszafordíthatatlan leépítés árán lenne lehetőség, ami hatalmas társadalmi károkkal járna.","shortLead":"A kormány által felemelt adó miatt a főváros a csőd szélén áll, Karácsony Gergely a BKK-tól kért pénzmegtakarítási...","id":"20250530_szolidaritasi-ado-bkk-bkv-finanszirozas-megtakaritas-jaratritkitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33262707-2763-4a07-a9f4-44c9f778004d.jpg","index":0,"item":"4c917652-ccf9-4c2e-8b89-eddb11b90907","keywords":null,"link":"/360/20250530_szolidaritasi-ado-bkk-bkv-finanszirozas-megtakaritas-jaratritkitas","timestamp":"2025. május. 30. 06:30","title":"Ha Orbán vagy Karácsony nem húzza félre a kormányt, közlekedési apokalipszis jöhet Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc88fcc6-0c94-45ee-bb5f-c6df3559226d","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Szélesre nyílik Európa kapuja a szegedi BYD-gyárral és a cég budapesti központjával.","shortLead":"Szélesre nyílik Európa kapuja a szegedi BYD-gyárral és a cég budapesti központjával.","id":"20250529_Daily-Telegraph-cikk-Az-EU-paria-Magyarorszag-segit-Kinanak-meginditani-az-elektromos-autok-invaziojat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc88fcc6-0c94-45ee-bb5f-c6df3559226d.jpg","index":0,"item":"886f2843-364f-4b6b-9cc5-ff0bb43f7ff7","keywords":null,"link":"/360/20250529_Daily-Telegraph-cikk-Az-EU-paria-Magyarorszag-segit-Kinanak-meginditani-az-elektromos-autok-invaziojat","timestamp":"2025. május. 29. 07:30","title":"The Daily Telegraph-cikk: Az EU-pária Magyarország segít Kínának megindítani az elektromos autók invázióját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8eb1a4e-b6f6-431a-97e2-e413aee16a7b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Magyar Péter szerint három hasonló előterjesztés volt a közgyűlésben, a Tisza azt szavazta meg, amely számára szakmailag és politikailag megfelelő volt.","shortLead":"Magyar Péter szerint három hasonló előterjesztés volt a közgyűlésben, a Tisza azt szavazta meg, amely számára...","id":"20250529_Karacsony-is-javaslatot-tett-az-ellehetetlenitesi-torveny-elitelesere-ezt-mar-sem-a-Fidesz-sem-a-Tisza-nem-tamogatta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8eb1a4e-b6f6-431a-97e2-e413aee16a7b.jpg","index":0,"item":"89a98a80-9f82-4306-959a-fcced5dd3d60","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_Karacsony-is-javaslatot-tett-az-ellehetetlenitesi-torveny-elitelesere-ezt-mar-sem-a-Fidesz-sem-a-Tisza-nem-tamogatta","timestamp":"2025. május. 29. 10:08","title":"Karácsony is javaslatot tett az ellehetetlenítési törvény elítélésére, ezt már sem a Fidesz, sem a Tisza nem támogatta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff743a4b-ee8d-4f58-802c-aace1b93f539","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A védekezés kudarcot vallott, a bánya szerkezete instabillá vált, megsüllyedhet a felszín is.","shortLead":"A védekezés kudarcot vallott, a bánya szerkezete instabillá vált, megsüllyedhet a felszín is.","id":"20250530_parajd-sobanya-viz-ala-kerult-kudarc-vedekezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff743a4b-ee8d-4f58-802c-aace1b93f539.jpg","index":0,"item":"0e887eab-3082-4bf4-bc35-b7c13b780868","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_parajd-sobanya-viz-ala-kerult-kudarc-vedekezes","timestamp":"2025. május. 30. 09:51","title":"Már teljesen víz alá került a parajdi sóbánya, a helyiek a felelősöket keresik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65951237-eb02-4054-af39-32670a95e84d","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"A törökországi tárgyalások eddig nem hoztak áttörést.","shortLead":"A törökországi tárgyalások eddig nem hoztak áttörést.","id":"20250529_orosz-ukran-haboru-targyalas-isztambul-feltetel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65951237-eb02-4054-af39-32670a95e84d.jpg","index":0,"item":"b0a01ad7-a488-48da-8a28-8b26a3f68821","keywords":null,"link":"/vilag/20250529_orosz-ukran-haboru-targyalas-isztambul-feltetel","timestamp":"2025. május. 29. 08:47","title":"Kijev kész részt venni a hétfői tárgyalásokon az oroszokkal, de van egy feltétele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9818f85-536c-4121-b95e-a64a78cdbdb9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A látványos gép mellett az Alpine öt új elektromos modell bevezetését is tervezi. ","shortLead":"A látványos gép mellett az Alpine öt új elektromos modell bevezetését is tervezi. ","id":"20250529_Ferrari-konkurens-lesz-az-Alpine-elso-hiperautoja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9818f85-536c-4121-b95e-a64a78cdbdb9.jpg","index":0,"item":"d4c6cb10-05a9-48bb-8913-57a32e0d653b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250529_Ferrari-konkurens-lesz-az-Alpine-elso-hiperautoja","timestamp":"2025. május. 29. 20:20","title":"Ferrari-konkurens lesz az Alpine első utcai hiperautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Több mint harmincöt évet kellett várni arra, hogy önálló metróvonalat avassanak Budapesten. Pénteken elindult a 4-es metró, amelyet a hetvenes évek óta terveztek már, de csak mostanra lett valóságos. A beruházást rengeteg kritika érte, mert csillagászati összeget költöttek rá, nagyon sokáig húzódott, és sokak szerint kérdéses a megtérülése. Ma és a hétvégén ingyen lehet utazni a 7,3 kilométeres vonalon a Kelenföldi vasútállomás és a Keleti pályaudvar között. Tudósításunk a metróstartról percről percre.
A Jobbik szerint a pénteken átadott 4-es metró nem tud új utasokat elérni, ráadásul 332 milliárd forinttal kerül többe, mint a beruházás elején. Szabó György, a párt fővárosi képviselője pénteken "cifra nyomorúságnak" nevezte az új metróvonalat. Szerinte a beruházás az elmúlt 20 év "lassított ámokfutásának" végeredménye, ami 452 milliárd forintos költségével jelentősen meghaladja a korábban tervezettet. A 2004-es metrótörvény értelmében már 2009-ben át kellett volna adni a vonalat – tette hozzá.
Az ellenzéki politikus kifogásolta, hogy a metró nem ér el új lakótelepeket, így a környezetvédelmi szempontok sem érvényesülnek, hiszen például a gazdagrétiek ugyanúgy autóval közlekednek majd. Emellett bírálta, hogy az előző városvezetők vállalták a dugódíj bevezetését, de mint mondta, a Jobbik mindent megtesz a dugódíj ellen.
„Egyesületünk köszöni a főpolgármester úrnak a 4-es metró megnyitására szóló meghívást” – írják a Metróért Egyesület Facebook-oldalán. Még a kitűzőt is közzétették, amit a pénteki avatón kaptak.
A Keleti pályaudvarnál és Kelenföld vasútállomásnál megnyíltak a BKK új ügyfélközpontjai, ahol jegyet, bérletet vehetnek az utasok vagy közlekedési információkat kérhetnek.
Az International Railway Journal című internetes szaklap címlapon számol be a budapesti 4-es metró átadásáról. A cikkben emlékeztetnek, hogy ez lesz a város első automata metróvonala, amely a Kálvin téren találkozik a 3-as, és a Keleti pályaudvarnál a 2-es metróval. Azt is leírják, hogy egy év után már felügyelők nélkül járhatnak majd a légkondicionált Alstom-szerelvények, amelyekben elbontják a vezetőállást, ha átálltak automata üzemmódra.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója fővárosi fideszes politikusokkal készített szelfit a 4-es metrón. Tarlós István nincs a fotón, de két helyettese igen.
Alagútban futó vasúti vonalat akartak építeni az 1800-as évek végén Miskolcon „az utcák színe” alatt, hogy összekössék a diósgyőri vasgyárat a vasúttal. Pénz lett volna, de a város végül nem járult hozzá az építéshez, mert nem tudták kitalálni, hogyan telekkönyvezzék a föld alatti tulajdont – erről ír a Miskolc Blog. Miskolc és Diósgyőr annak idején különálló volt, és földrajzi okok miatt akarták föld alatt megoldani az összeköttetést.
Végül felszíni iparvágányt építettek, amely most is létezik, és felsővezeték is tartozik hozzá. Az alagutat sem hagyták ki, igaz, nem a föld alatt építették.