Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1cfb410d-b66b-4c9a-839e-b57dfc884ba5","c_author":"Sztupa Melitta Boglárka","category":"kultura","description":"Katalógusból kiválasztott egyenorr, kilófaló galandféreg, amputált testrészek – A csúf mostohatestvér főhőse mindent megtesz, hogy a herceg Hamupipőkével szemben őt válassza. A film pedig minden eszközt bevet, hogy nézőjét sokkolja, de az együttérzését kivívnia nem sikerül. Kritika.","shortLead":"Katalógusból kiválasztott egyenorr, kilófaló galandféreg, amputált testrészek – A csúf mostohatestvér főhőse mindent...","id":"20250530_a-csuf-mostohatestver-filmkritika-Szenvtelen-szenvedes-a-szepsegert-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cfb410d-b66b-4c9a-839e-b57dfc884ba5.jpg","index":0,"item":"ba021006-58da-4c9a-9c00-dc898074ec4f","keywords":null,"link":"/kultura/20250530_a-csuf-mostohatestver-filmkritika-Szenvtelen-szenvedes-a-szepsegert-ebx","timestamp":"2025. május. 30. 20:00","title":"Szenvtelen szenvedés a szépségért – megnéztük az év legundorítóbb filmjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"973ff64a-6c68-44ba-8371-7f2a44fa103e","c_author":"HVG","category":"360","description":"A világ metánkibocsátásának jelentős részéért a szarvasmarhák felelősek, és most ennek hatását akarja csökkenteni egy magyar vállalkozás.","shortLead":"A világ metánkibocsátásának jelentős részéért a szarvasmarhák felelősek, és most ennek hatását akarja csökkenteni...","id":"20250531_hvg-balogh-petya-startup-metankibocsatas-resysten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/973ff64a-6c68-44ba-8371-7f2a44fa103e.jpg","index":0,"item":"f4732b90-4863-41a7-a668-3ab9466b379d","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-balogh-petya-startup-metankibocsatas-resysten","timestamp":"2025. május. 31. 08:30","title":"Marhagázos feladat: egy startup és Balogh Petya kellett hozzá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74c0e0fd-02a6-4873-8386-8927d2dd2206","c_author":"HVG","category":"360","description":"A kiszuperált szélkerekek hatalmas alkatrészeit sem kell szemétdombra vetni vagy reciklálni, használati eszközként is találhatnak új életet. Egy holland dizájnstúdió ezt azzal is bizonyította, hogy egy szélturbina gondolájából készített miniházat.","shortLead":"A kiszuperált szélkerekek hatalmas alkatrészeit sem kell szemétdombra vetni vagy reciklálni, használati eszközként is...","id":"20250601_hvg-hasznalt-szelturbina-garzon-lakas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74c0e0fd-02a6-4873-8386-8927d2dd2206.jpg","index":0,"item":"ac8bd151-01ef-4819-87a7-27b930c597c3","keywords":null,"link":"/360/20250601_hvg-hasznalt-szelturbina-garzon-lakas","timestamp":"2025. június. 01. 16:15","title":"A szemétdombra dobás helyett 35 nm-es lakássá alakíthatók át a kiszuperált szélturbinák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0d79c84f-c54c-442a-9b48-35d0dce01ed5","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Országos tájépítészt és országos főmérnököt is kinevezett az építési és közlekedési miniszter.","shortLead":"Országos tájépítészt és országos főmérnököt is kinevezett az építési és közlekedési miniszter.","id":"20250530_Balatoni-foepiteszt-es-fotajepiteszt-nevezett-ki-Lazar-Janos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d79c84f-c54c-442a-9b48-35d0dce01ed5.jpg","index":0,"item":"d3bef135-4fce-4789-88bc-dc9710dc3e9e","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_Balatoni-foepiteszt-es-fotajepiteszt-nevezett-ki-Lazar-Janos","timestamp":"2025. május. 30. 21:42","title":"Balatoni főépítészt és főtájépítészt nevezett ki Lázár János","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4223e631-111e-40cb-91cf-573981431052","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Először érte el a 10 milliárd forintot Várkonyi Andrea cégének árbevétele, s Várkonyi osztaléka az egymilliárd forintot.","shortLead":"Először érte el a 10 milliárd forintot Várkonyi Andrea cégének árbevétele, s Várkonyi osztaléka az egymilliárd forintot.","id":"20250531_Varkonyi-Andrea-milliardos-lett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4223e631-111e-40cb-91cf-573981431052.jpg","index":0,"item":"0e24f61b-bacf-4f2d-b1a2-2e29bf2fd3df","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Varkonyi-Andrea-milliardos-lett","timestamp":"2025. május. 31. 14:42","title":"Várkonyi Andrea milliárdos lett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05823b79-f021-4a2a-8735-b98ff5bd24cc","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Évtizedes rekordra ugrott a magyar állampolgárságot megkapó oroszok száma, eközben az ukrán útlevelük mellé egyre kevesebben szerettek volna magyart is. A magyar kivándorlók közül eközben a legtöbben Németországban találtak új otthont.","shortLead":"Évtizedes rekordra ugrott a magyar állampolgárságot megkapó oroszok száma, eközben az ukrán útlevelük mellé egyre...","id":"20250523_orosz-ukran-magyar-allampolgar-kivandorlas-bevandorlas-migracio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05823b79-f021-4a2a-8735-b98ff5bd24cc.jpg","index":0,"item":"7584eb63-5582-4872-ab9c-e6fba55e470a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_orosz-ukran-magyar-allampolgar-kivandorlas-bevandorlas-migracio","timestamp":"2025. június. 01. 11:00","title":"Kétszer annyi orosz kapja meg a magyar állampolgárságot, mint a háború előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c22097dd-25cc-4945-b296-6a64f233218d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nehéz mérni, pedig a szén-dioxid az egyik leghatékonyabb módszere a közelgő vulkánkitörések előrejelzésének – de egy új módszerrel a jövőben akár az űrből is követni lehet majd ezeket a jeleket.","shortLead":"Nehéz mérni, pedig a szén-dioxid az egyik leghatékonyabb módszere a közelgő vulkánkitörések előrejelzésének – de egy új...","id":"20250531_vulkankitoresek-elore-jelzese-falevelek-mulhold-megfigyeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c22097dd-25cc-4945-b296-6a64f233218d.jpg","index":0,"item":"e094ed42-4dac-4f8f-987a-d2286d26d34f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_vulkankitoresek-elore-jelzese-falevelek-mulhold-megfigyeles","timestamp":"2025. május. 31. 12:03","title":"Életmentő jelzést adhatnak le a falevelek, csak tudni kell olvasni belőle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f4eae65-839c-49d6-8628-bc480d508fdd","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az Országos Dohányboltellátó Kft.-ből így 2015-ös alapítása óta már több mint 50 milliárd forintot vettek ki a tulajdonosok.","shortLead":"Az Országos Dohányboltellátó Kft.-ből így 2015-ös alapítása óta már több mint 50 milliárd forintot vettek ki...","id":"20250531_orszagos-dohanyboltellato-eredmeny-beszamolo-profit-osztalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f4eae65-839c-49d6-8628-bc480d508fdd.jpg","index":0,"item":"7ff1db3a-4486-4299-8be8-2c19eec5a290","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_orszagos-dohanyboltellato-eredmeny-beszamolo-profit-osztalek","timestamp":"2025. május. 31. 15:40","title":"Újabb 10 milliárdos osztalékot fizetett a Nemzeti Dohányboltokat ellátó cég","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Októberben indítja a budapesti Nagykörút komplex átalakításának tervezését a Fővárosi Önkormányzat. Van egy, a forgalomcsillapítást középpontba helyező elképzelésük az útvonal élhetőbbé tételéről, de szeretnének mindenkit bevonni a vitába, és azt remélik, ezzel az ellenzőket is könnyebb lesz meggyőzni.
Októberben indítja a Nagykörút komplex átalakításának tervezését a Fővárosi Önkormányzat. Minden érintettet szeretnének bevonni, hogy mindenki számára élhetőbbé tegyék az útvonalat.
Közös gondolkodásra hívja a budapestieket a Nagykörút jövőbeli sorsáról a főváros, jövő tavaszra már szeretnék, ha megszületne az a koncepció, amely alapján el lehet indítani az útvonal gyökeres és komplex átalakítását – hangzott el egy keddi sajtóbeszélgetésen a budapesti városházán, ahol Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke, valamint Kerpel-Fronius Gábor, részvételiségért felelős alpolgármester számolt be a körúttal kapcsolatos tervekről.
A cél, mint mondták, hogy a főváros legemblematikusabb útvonala olyan élhető köztér legyen, ahova érdemes kimenni korzózni, ügyet intézni egyaránt. Szerintük a politika által autós-kerékpáros konfliktussá egyszerűsített kérdés lényege is ez valójában: hogy lehet-e élni a Nagykörúton és hogy használható köztér-e egyáltalán?
Az ideiglenes sávok
A Nagykörút ügye idén tavasszal került a figyelem középpontjába, amikor a járványügy veszélyhelyzet idején a fővárosi vezetés ideiglenes kerékpársávokat alakított ki a külső forgalmi sávokon. Az ideiglenes intézkedésről szóló vita hamar politikai síkra terelődött a főváros és a kormány között, de a sávok végül – pár ugyancsak vitatott kompromisszummal – maradtak. A keddi beszélgetésen elhangzott, hogy a kerékpársávok kialakítását hiába támadták a dugók miatt, azok kialakulása nem újdonság, az egyre több autó miatt 2016 óta meredeken emelkedik a gyakoriságuk, a kerékpáros közlekedés eközben minden korábbi csúcsot megdöntött, az átaluk most közzétett adatok szerint például szeptemberben minden korábbi évhez képest többen ültek kerékpárra, ráadásul a korábbi trendekkel szemben idén még a júniusi és augusztusi kerékpáros forgalmat is meghaladta az első őszi hónapé. Erre két infografikát is készített a főváros:
A forgalmi dugók gyakorisága különböző városokban
Budapest
A kerékpáros forgalom alakulása havi bontásban a főváros grafikáján
Budapest
Konkrétumot keveset árultak el, ami biztos, hogy a villamosvonal fix, és hogy szeretnék integrálni a fejlesztésbe a még az előző városvezetés idején kidolgozott, de még nem megvalósult portálprogramot is, amelynek célja az lett volna, hogy az adott épületek stílusához illő módon alakítsák ki az itt található üzletek külső arculatát, felszámolva a százforintos boltok, kocsmák és bálásruhaüzletek jelentette vizuális káoszt. Azt mondták, ismert a fővárosi vezetés által preferált irány – az élhető, zöld város kialakítása, a levegőminőség javítása és a balesetek számának csökkentése a forgalom csillapításával –, de nem felülről jövő diktátummal, hanem részvételiségi eszközök alkalmazásával szeretnék ezt megvalósítani.
Kerpel-Fronius Gábor szerint minél nyíltabb, érdemi vitákban szeretnének részt venni, és ezzel a célok elfogadtatása is könnyebben megy majd.
Egy mintaprojekt lesz, amely azt mutatja meg, hogyan képzeljük el egy 21. századi városban egy ilyen fontos közterület megújítását – mondta Balogh Samu.
A közös tervezés októberben indul, a fővárosi önkormányzat honlapján már elérhető a Nagykörútnak szánt aloldal, egyelőre bevezető információkkal, de a későbbiekben folyamatosan frissítik majd, ahogy halad a projekt. Lesznek kérdőívek – novemberben és februárban –, ezeken kívül pedig személyes találkozókkal és workshopokkal – decemberben, jövő januárban és márciusban – is szeretnék elősegíteni azt a közös gondolkodást, amivel szerintük már legalább az 1980-as évek óta adós a város.
Az átalakítás során amellett, hogy bevonják a helyi lakókat, és meghallgatják a kerületeket és a témában aktív civil szervezeteket, a közlekedési, az építészeti, a gazdasági (például hogy milyen üzletek lehetnek életképesek), és a tájépítészeti szempontokat is tekintetbe veszik. A közös tervezési folyamat végeredményről a tervek szerint 2021 tavaszán, egy áprilisi zárókonferenciát követően dönt majd a Főváros Közgyűlés.
A majdani átalakítás finanszírozásában számítanak a kormány segítségére. Arra a kérdésre, hogy mennyi pénzre lesz erre szükség, azt mondták, olyan javaslatokat fognak kidolgozni amelyek egyfajta palettaként kínálják a megvalósítható lehetőségeket, amelyben kitérnek arra is, hogy mennyi pénzből mit lehet elérni. Balogh Samu korábban már beszélt arról, hogy két tervben gondolkoznak: az egyik egy-két milliárd forintba kerülne, és a kormány támogatása nélkül is megvalósítható, míg a másik tízmilliárdos ráfordítást igényelne.
Mintha nem tudná az első kerék, mit csinál a hátsó: a kormány az idők szavát meghallva felcsavarta a bringázás támogatását, miközben Budapesten keresztbe fekszik az ellenzéki vezetés kerékpárosbarát intézkedéseinek.
Hosszú évek óta már Budapesten sem használják azokat a gyaloglást és kerékpározást egyszerre lehetetlenné tévő megoldásokat, amelyekkel a városvezetés most visszaállítja a 2x2 sávos gépjárműforgalmat a pesti Nagykörút déli részén. Ez nem véletlen.