szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Megsértette a választási eljárási törvény közvetlen politikai kampányra vonatkozó előírását a Gattyán György-féle Megoldás Mozgalom – állapította meg a Nemzeti Választási Bizottság szerdai ülésén.

Választás 2022
Működik-e a sokadik ellenzéki összefogás-recept? Meggyőző tud-e lenni Márki-Zay Péter? Vagy marad minden a régiben, és győz a Fidesz, legfeljebb kétharmada nem lesz? Vagy akár az is? Egyáltalán: le lehet győzni ma Magyarországon Orbán Viktort? Belelendült a választási kampány, mi pedig minden pillanatát követjük. Tartsanak velünk!
Friss cikkek a témában

Két választópolgár is kifogásolta, hogy a szavazás előtti szombaton „A nagy pénzrablásnak vége. Megoldás Mozgalom, Április 3. X.” tartalmú sms-t kapott. Azt állították, korábban nem járultak hozzá személyes adataik politikai tartalmú üzenetek továbbítására történő felhasználásához.

A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) megállapította, hogy a Megoldás Mozgalom megsértette a választási eljárásról szóló törvény közvetlen politikai kampányra vonatkozó előírását. A jogszabály ugyanis előírja, hogy a választópolgárnak választási kampányanyag e-mail-címre vagy telefonszámra jogszerűen csak úgy juttatható el, ha a kampányanyagot küldő kifejezett felhatalmazással rendelkezik a választópolgártól ezen adatai kezelésére. Mivel a választópolgárok ehhez nem járultak hozzá korábban, az NVB megállapította a jogsértést.

Az NVB határozatai nem jogerősek, ellenük három napon belül lehet jogorvoslatot kérni a Kúriától.

Nyomoznak VV Tommyboy ajánlóívei ügyében

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Fülöp István Vállalkozás

Gattyán közel egymilliárdot költött listaáron két hónap alatt, őt csak a kormány és a CÖF körözte le

Lehet valódi üzenet nélkül is elképesztő összegeket költeni kampányra. Ezt mutatja Gattyán György szervezete, amely 888 millió forintot adott ki hagyományos médiafelületen megjelenő reklámokra a Kantar Media számítása szerint, és további 70 milliót égetett el Facebookon. Összesítettük a januári és februári költéseket.