szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Úgy fest, a magyar miniszterelnökre marad, hogy lobbizzon a kínai technológiáért, ami nem felel meg az uniós szabályoknak.

A VSquare oknyomozó portál értesülései szerint nem ment bele Hszi Csin-ping kínai elnök Orbán Viktor azon javaslatába, hogy kínai alvállalkozó helyett nyugati cég építse meg a Budapest-Belgrád vasútvonal biztosítóberendezéseit és vonatbefolyásoló rendszerét. A portál hírlevelében egy kormányközeli forrásra hivatkozva azt írta, hogy így Orbánra marad a feladat, hogy kilobbizza az Európai Uniónál a kínai technológia engedélyeztetését.

A kormány kilenc éve döntött a 750 milliárd forintos projektről, 2019-ben pedig egy kínai és magyar cégekből álló konzorciumhoz került a projekt, a bonyolultabb feladatok megvalósítása, így a biztosítóberendezések, valamint a vonatbefolyásoló-rendszerek telepítése lett volna a kínaiak feladata.

A kínaiak viszont a Telex cikke szerint nem tudnak olyan rendszereket építeni, amik megfelelnének az uniós szabványoknak. Orbán részint ennek a kérdésnek a tisztázásáért, megoldásáért utazott Kínába tárgyalni sajtóinformációk szerint, ott viszont nem járt sikerrel, a kínai elnök ugyanis úgy fest, hogy nem engedélyezte a szerződés módosítását. Az viszont kérdéses, hogy mi lesz így a Budapest-Belgrád vasútvonallal, hiszen az nehezen hihető, hogy csupán egy vasútvonal problémái miatt az Európai Unió módosítaná a saját vasúti szabványain.

 

A minisztérium mondott valamit arról, képesek-e a kínaiak megcsinálni a Budapest-Belgrádot

A tárca szerint szerződés szerint zajlik a munka, és a kínai fél az uniós előírásoknak megfelelő biztosítórendszer kiépítését vállalta - állítja a tárca, de azt nem tagadta, hogy a kínaiak valójában képtelenek megfelelő rendszert leszállítani.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!