szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Fokozatosan vezetik majd be az újítást, ami állítólag nem jár korábban nem tervezett költséggel.

Jövőre az utasok szóhasználatának megfelelő módon újulnak meg a MÁV-csoport személyszállítói szolgáltatásaihoz kapcsolódó márkanevek és logók. Az új arculati elemek ugyanakkor takarékossági okokból csak fokozatosan, a régi arculati elemek cseréjének szokásos ütemében kerülnek fel a MÁV-csoport különböző felületeire – áll a közlekedési vállalat közleményében.

Mint ismert, a MÁV-csoport három nagy személyszállító cége – a vonatokat közlekedtető MÁV-START, az autóbuszos szolgáltatást végző Volánbusz, illetve a helyi érdekű vasutat üzemeltető MÁV-HÉV – 2025. január elsejétől egy, közös céggé olvad össze, amelynek a neve MÁV Személyszállítási Zrt. lesz.

„Akkor sokan tették fel a kérdést: ez azt is jelenti-e, hogy a mindennapokból eltűnnek bizonyos jól megszokott, közkedvelt márkanevek? Az integráció során kezdettől arra törekedtünk, hogy megőrizzük mindhárom nagy múltú márkanevünket. És meg is őrizzük, igaz, a hétköznapi szóhasználathoz jobban illeszkedő, egyszerűbb formában: MÁV-ként, VOLÁN-ként és HÉV-ként, hiszen amúgy is mindenki így emlegeti őket” – írta Facebook-posztjában Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója.

A csoportszintű összetartozást az immár közös logóvá tett szárnyaskerék szimbolizálja majd a képen látható módon:

Az új arculati elemek a MÁV-csoportnál
MÁV-csoport

A közlemény szerint a régi-új logókkal hamarosan a hirdetményekben, sőt a járműveken is lehet majd találkozni, de csak fokozatosan, lépésről lépésre. Költséghatékonysági okokból az új logók használata csak azokon a felületeken kezdődik el, amelyek legyártása még nem történt meg, vagy ahol a mindennapi használat során keletkező elkoszolódás és kopás miatt a matricák cseréje amúgy is szükségessé vált. A részleges arculatváltás forrást tehát sehonnan nem von el, korábban nem tervezett költséggel nem jár – hangsúlyozzák.

Az elmúlt időszakban nagyon sok szó esett a vasúti közlekedés helyzetéről, arról, hogy milyen állapotban van az eszközpark, hogy ennek milyen veszélyei vannak, hogy mi lehet a sok késés oka, illetve nagy port kavartak a HÉV járatritkítási tervének botránya is. A legutóbbi hírek szerint ugyan nem változik menetrend, de előfordult, hogy csak feleannyi kocsival közlekedett csúcsidőben egy szerelvény Csepelen.

Úgy elhanyagolták a vasutat, hogy most már ezermilliárdokba kerül az is, hogy ne romoljon tovább az állapota

A mozdonyok egyre nagyobb része van túl az ötven éven, a vasúti fővonalakon a mostani menetidő tartásához is egymilliárd eurós hitel kellene, a mellékvonalakat pedig gyakorlatilag feladta az állam.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!