szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az Audi, a Mol és a Mercedes a legvonzóbb munkáltató Magyarországon - derül ki a 27 ezer válaszadó véleménye alapján a Figyelő, az Aon Hewitt, és az AISEC együttműködésében készült munkáltatói márka kutatásából.

A felmérés célja az volt, hogy feltérképezze az egyetemeken és főiskolákon tanulók, a pályakezdők és a már több éves munkatapasztalattal rendelkezők munkaerő-piaci elvárásait és a cégekről alkotott véleményét, majd ennek alapján összeállítsa azon munkáltatók listáját, amelyek a legjobb választást jelentik az álláskeresőknek, és a legvonzóbbak a munkaerő-piacon. A kérdőíveket 27 ezren töltötték ki, ebből 10 400 pályakezdő és 16 500 tapasztalt munkavállaló volt. A válaszadók több, mint 240 vállalatot értékeltek.

A válaszok alapján a legvonzóbb munkahely az Audi Hungária Motor Kft. lett, megelőzve a Mol csoportot és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.-t. A "dobogósok" után az első tízbe bekerült a Bosch Magyarország, a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft., a Deloitte Magyarország, az IBM Magyarország, a KPMG Hungária Kft., a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. és az SAP Hungary Kft.

A kutatás eredményei szerint a harminc évnél idősebb korosztály a fiatalabbakhoz képest minimális mértékben használja egyetemi, főiskolai kapcsolatait, tagjai az ifjabb generációk képviselőinél nagyobb mértékben támaszkodnak sajtóhírekre, a személyzeti tanácsadó cégektől, állásinterjúkon, valamint a már az adott cégeknél dolgozó emberektől kapott információkra. Az egyetemisták, főiskolások és a pályakezdők ugyanakkor az egyetemi állásbörzéket, levelező listákat, céges prezentációkat és tanáraik véleményét részesítik előnyben, ha egy-egy munkáltatóról szeretnének többet megtudni. 

A tapasztaltabb, 1980 előtt született munkavállalók 80 százaléka tájékozódik online állásportálokról, 56 százalék ismerősök, családtagok, barátok, 53 százalékuk pedig adott cégnél dolgozók véleménye alapján. A fiatalabb pályakezdők is hasonló arányban szereznek információt internetes állásportálokról, illetve ismerősöktől, 54 százalékuk ugyanakkor a vállalati karrieroldalakat is használ. Az egyetemisták, főiskolások is az internetes portálokat használják elsődlegesen, 49 százalékuk pedig ismerősök, családtagok véleménye alapján. Nyomtatott újságból, folyóiratból mindhárom korcsoportban csak 36-37 százalék keres állást.

A válaszadók szakmájuktól függetlenül a biztos megélhetést, folyamatos fejlődést és változatos, érdekes feladatokat szeretnének találni az ideális munkahelyen, de csaknem minden negyedik válaszadó a három legfontosabb tényező közé sorolta a szakmai kihívásokat és a rugalmas munkavégzés lehetőségét is. Közel 70 százalékuk olyan munkahelyen dolgozna, ahol anyagilag és erkölcsileg is elismerik, s emellett több mint 30 százalék jelölte meg a prioritások között, hogy cég stabil, megbízható legyen, ahol jó csapatban, kellemes légkörben dolgozhat. 

A mindenki számára fontos tényezők mellett - mint a biztos megélhetés - a fiatal munkavállalóknál előtérbe kerül a társadalmi elismertség, hasznosság, mások segítése, az ügyfelekkel való együttműködés, mások irányítása és a fejlődés, de egyre nagyobb figyelmet kap a társadalmi felelősségvállalás, a környezetvédelem, illetve az, hogy milyen a hangulat a vállalatnál.

Egyre kevesebbet ér a Shein, miután Trump alapjaiban rengette meg a globális kereskedelmet

Egyre kevesebbet ér a Shein, miután Trump alapjaiban rengette meg a globális kereskedelmet

Megemelik az Audik árait, a tehetősebb vásárlók felé mozdulnának

Megemelik az Audik árait, a tehetősebb vásárlók felé mozdulnának

Kézfogás nem volt, de az oroszok szerint sikerült konstruktív párbeszédet folytatni az amerikaiakkal Ukrajna ügyében

Kézfogás nem volt, de az oroszok szerint sikerült konstruktív párbeszédet folytatni az amerikaiakkal Ukrajna ügyében

Idén is részt vett néhány honvéd kadét a kitörés napi emléktúrán, a Honvédelmi Minisztérium hárít, a kadétprogram hallgat

Idén is részt vett néhány honvéd kadét a kitörés napi emléktúrán, a Honvédelmi Minisztérium hárít, a kadétprogram hallgat