Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"71fc5c1c-121a-4b59-8887-4f1fdd3aa18b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Csak ezen a helyszínen 875 szarvasmarhával végeztek.","shortLead":"Csak ezen a helyszínen 875 szarvasmarhával végeztek.","id":"20250419_szaj-es-koromfajas-rabapordany-szarvasmarha-sertes-nagy-istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71fc5c1c-121a-4b59-8887-4f1fdd3aa18b.jpg","index":0,"item":"99e64430-c00e-441d-912b-6c2cc5a4d391","keywords":null,"link":"/itthon/20250419_szaj-es-koromfajas-rabapordany-szarvasmarha-sertes-nagy-istvan","timestamp":"2025. április. 19. 13:40","title":"A sertéseket is leölik a rábapordányi telepen, ahol megjelent a száj- és körömfájás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13043463-ba8f-406f-a8d9-dc34b9ac83ae","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Szabálytalan módon, a kongresszus értesítése és a határidők betartása nélkül vehették le Rogán Antalt az USA szankciós listájáról – mutatta be két ellenzéki szenátor.","shortLead":"Szabálytalan módon, a kongresszus értesítése és a határidők betartása nélkül vehették le Rogán Antalt az USA szankciós...","id":"20250419_Rogan-Antal-szankcio-lista-torvenyserto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13043463-ba8f-406f-a8d9-dc34b9ac83ae.jpg","index":0,"item":"d512123c-4436-4c2f-811e-51cc67bc3e7c","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_Rogan-Antal-szankcio-lista-torvenyserto","timestamp":"2025. április. 19. 12:26","title":"Törvényt sértve vehették le Rogán Antalt a szankciós listáról két amerikai szenátor szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e1535c74-3545-4d9f-a048-e81650afe7a4","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"sport","description":"13-9-cel maradtunk alul a görögök ellen a döntőben.","shortLead":"13-9-cel maradtunk alul a görögök ellen a döntőben.","id":"20250420_Ezustermes-a-magyar-noi-vizilabda-valogatott-a-csengtui-vilagkupan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e1535c74-3545-4d9f-a048-e81650afe7a4.jpg","index":0,"item":"49d91c9d-f01d-440c-a4ce-ce3b9355058d","keywords":null,"link":"/sport/20250420_Ezustermes-a-magyar-noi-vizilabda-valogatott-a-csengtui-vilagkupan","timestamp":"2025. április. 20. 12:20","title":"Ezüstérmes a magyar női vízilabda-válogatott a csengtui világkupán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"575246b4-1d1e-4545-aa13-a6a56ef6b952","c_author":"Karafiáth Orsolya","category":"360","description":"Sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Karafiáth Orsolyának most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: Einstand, érdekes, sajtháború, kéknyelv, életjel.","shortLead":"Sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet...","id":"20250420_Az-en-hetem-Karafiath-Orsolya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/575246b4-1d1e-4545-aa13-a6a56ef6b952.jpg","index":0,"item":"2e45fa03-6c92-4e4c-bb43-eadba4e623b5","keywords":null,"link":"/360/20250420_Az-en-hetem-Karafiath-Orsolya","timestamp":"2025. április. 20. 17:30","title":"Az én hetem Karafiáth Orsolyával: Rogán, az Erkölcsös, netán Rogán, a Feddhetetlen?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"66116a0f-f081-4d33-8c60-86e4178a6cdd","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A hosszúhétvége miatt.","shortLead":"A hosszúhétvége miatt.","id":"20250420_Kesobb-erkezik-a-csaladi-potlek-majusban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66116a0f-f081-4d33-8c60-86e4178a6cdd.jpg","index":0,"item":"2f10ff4c-6d82-4000-83a2-6c9ac324ef0e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250420_Kesobb-erkezik-a-csaladi-potlek-majusban","timestamp":"2025. április. 20. 13:28","title":"Később érkezik a családi pótlék májusban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c98dc123-24d1-48fb-af8d-083e8e99ee6f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A gépen már rajta voltak a Xiamen Airlines légitársaság színei, vasárnap reggel mégis a cég amerikai gyártóközpontjában landolt.","shortLead":"A gépen már rajta voltak a Xiamen Airlines légitársaság színei, vasárnap reggel mégis a cég amerikai gyártóközpontjában...","id":"20250420_boeing-kina-vam-repulogep-visszakuldes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c98dc123-24d1-48fb-af8d-083e8e99ee6f.jpg","index":0,"item":"847e485e-e045-4fcf-ac76-31fca50c84b4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250420_boeing-kina-vam-repulogep-visszakuldes","timestamp":"2025. április. 20. 09:47","title":"Visszaküldtek Kínából a Boeingnek egy új repülőgépet a brutális vám miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98f0c905-9c30-4d5b-8545-050744263424","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Piastri nagyon közel volt a címvédőhöz, de csak megszorítani tudta.","shortLead":"Piastri nagyon közel volt a címvédőhöz, de csak megszorítani tudta.","id":"20250419_szaudi-nagydij-dzsidda-max-verstappen-lando-norris-oscar-piastri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98f0c905-9c30-4d5b-8545-050744263424.jpg","index":0,"item":"0049bb4a-6adf-4d0c-8f20-0d7c6dcf6467","keywords":null,"link":"/cegauto/20250419_szaudi-nagydij-dzsidda-max-verstappen-lando-norris-oscar-piastri","timestamp":"2025. április. 19. 20:37","title":"Norris falnak csapta az autóját, Verstappen nyerte az időmérőt Dzsiddában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A filmekből vett megoldások nem mindig működnek. ","shortLead":"A filmekből vett megoldások nem mindig működnek. ","id":"20250419_osszecsomozott-lepedo-menekules-szereto-legyott-feleseg-ravensburg-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d.jpg","index":0,"item":"e595fb27-2130-4000-bd46-945619ff569c","keywords":null,"link":"/elet/20250419_osszecsomozott-lepedo-menekules-szereto-legyott-feleseg-ravensburg-rendorseg","timestamp":"2025. április. 19. 17:01","title":"Összecsomózott lepedőkön menekült a szeretőjétől egy férfi Németországban, nem lett jó vége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Miért nem költenek eleget a cégek e-mail marketingre?
Tetszett a cikk?
Néhány tanulmány szerint az elektronikus levél generálja a legnagyobb megtérülési rátát, tehát az egyik leghatékonyabb kommunikációs csatorna. Mégis kevesen értékelik hatékonyságához mérten. Íme 5 ok, amiért nem költenek erre a cégek.
A cégek általában a következő okok miatt tartózkodnak attól, hogy az e-mail marketingre költsék pénzüket:
1. Nem tudják, hogy küldhetnek ki nagy mennyiségű levelet úgy, hogy az legális legyen és őket ne tekintsék kéretlen levél küldőnek. 2. Hiányzik egy házon belüli e-mail cím adatbázis, amivel dolgozhatnának. 3. Nincsen megfelelő eszközük arra, hogy megcélozhassák a célközönségüket. 4. Hiányoznak a pontos, nyomon követhető mérőszámok, melyek megmutatják a kampány megtérülési rátáját (vagyis az egyedi érkezési oldalak melyeken mérhető a látogatottság, a letöltések, a feliratkozások és a vásárlások). 5. Több munkával jár a többi online marketing taktikához viszonyítva – és ez már elég is ahhoz, hogy az e-mail kampányok a költségvetési lista végén landoljanak. Ahhoz azonban, hogy a fent említett megtérülési rátát generáljuk szükség van némi befektetésre is. Háttér technológiába - olyan feladatok kivitelezéséhez mint a targetálás -, e-mail szakértőbe aki tanácsot ad hogyan ne lépjünk túl a törvényesség határain és egy kreatív szövegíróba aki lenyűgöző szövegeket készít.
Miért érdemes több pénzt költeni erre?
Az e-mail marketing működik. A nemzetközi Direkt Marketing Szövetség jelentése szerint az e-mail hihetetlenül magas megtérülési rátát biztosít ha a többi médiához hasonlítjuk: minden egyes e-mail marketingbe fektetett dollárra 57,25 dollár megtérülés jutott 2005-ben miközben a nyomtatott reklámanyagok 7,08 dollár az egyéb nem internet-marketinges eszközök pedig 22,52 dollár megtérülést eredményeztek.
A „Forrester” jelentés kimondja, hogy az e-mail általános penetrációja már 97 százalékos az internetező körében. Ez az adat magába foglalja a marketingesekkel közötti interakciókat is. A „Jupiter Research” kutatásai szerint a felhasználók 90 százaléka fogja arra használni az e-mailt a jövőben, hogy elmélyítse viszonyát és meghatározza kapcsolata értékét egy céggel.
A „Jupiter Research” kutatása szerint az elkötelezett közönség 18-szor jobban képes növelni a nettó profitot, mint a hideg e-mail listás levelezések. A marketingesek osztják ezt az elméletet. Az „Internet Retailer” szerint az internetes kereskedők több mint fele állítja azt, hogy eladásainak több mint 6 százaléka származik e-mail marketingből, míg 25 százalékuk szerint ez a szám a 11 százalékot is meghaladja.
A „CMO Council” pedig kiderítette, hogy a vezető marketingesek 45-százaléka a legjobban teljesítő online reklámozási technikának a privát e-mai listán keresztüli e-mail marketinget tekinti. A statisztikák és siker sztorik ellenére az e-mail marketing programok a legtöbb cég életében a mai napig alulfinanszírozottak a többi marketing taktikához viszonyítva. A legutolsó „IAB/PCW” riport szerint - mely a digitális marketingre költött összegeket vizsgálta – az összköltségvetések csupán 2 százaléka jutott az e-mail marketing technikára.
Profizmus lépésről-lépésre
Kezdetben határozzuk meg milyen célokat várunk el e-mail marketing tevékenységünktől, beleértve a bevételt, az oldalletöltést, a megrendelések számát, a konverziókat, a feliratkozókat. Etán készítsünk havi kimutatásokat. Böngésszük végig őket, arra fókuszálva, hogy milyen kiemelkedő tendenciákat veszünk észre az e-mail marketinges mérőszámainkban, ha egyszerűen csak egy sima papíron szemléljük? A havi kimutatás lehetőséget biztosít számunkra, hogy nyomon kövessük a legfontosabb e-mail marketinges eredményeinket a vállalat céljaihoz és az iparági trendekhez viszonyítva is.
Miután az e-mail kampányok eredményei nagyon képlékenyek (rengeteg tényezőtől függenek) legjobb ha a kimutatáson szereplő célokat folyamatosan újraértékeljük és átdolgozzuk. Érdemes rendszeresen viszonyítani számainkat a teljes iparág adataihoz, trendjeihez is (már ha hozzáférhető számunkra ilyen adat). A lényeg ugyanis mindig az összefüggésekben rejlik.
Végül fókuszáljunk a megtérülési rátára. Az e-mail marketingesek gyakran megszállottan nézik a megnyitási és az átkattintási arányokat. De kit érdekel, hogy a megnyitási aránya magas, ha eladás egy darab sem történt? Mindig az e-mail program alapvető célja számít. A legtöbb e-mail marketinges csapat azonban pont ezt nem tudja megfogalmazni. Ha mi is így vagyunk ezzel, hívjunk gyorsan össze egy megbeszélést és állítsuk fel a legfontosabb célokat. Fontos átgondolnunk elsősorban az elvárt megtérülést, aztán az oldalletöltéseket, a regisztrálók számát, a konverziókat, az eladások számát stb. Biztosítsuk, hogy a célokat tartalmazó lista egyértelmű és világos legyen.
Ezeket az információkat azonban valóban csak eszköznek tekintsük kampányaink valódi céljainak eléréséhez. Különben még saját magunkat is megtévesztjük és a rengeteg feliratkozónk és magas átkattintási rátánk ellenére rövid idő alatt bezárhatjuk online üzletünket. Forrás: www.internet-marketing.hu
Melyek azok az apró, de nem jelentéktelen hibák, amelyeket gyakran elkövetnek a hírlevél-kiküldők? Milyen finom módszerekkel növelheti a kattintások számát és válhat profi e-mail marketingessé? Csepregi Balázs, a hvg.hu internet-marketing szakértője az alábbi tippekkel szolgál.
Az e-mail marketinget napjainkban egyre több olyan cég alkalmazza, mely vevői nem a fogyasztói rétegből, hanem az üzleti szektorból kerülnek ki. Cikkünkben leírjuk miért és hogyan érdemes ellesniük ezen cégek marketingeseinek a B2C (business to consumer = kereskedés egyéni fogyasztók felé) piacon jelenlévő társaiktól a már bizonyítottan működő e-mail marketing technikákat.
Cikksorozatunk első részében összehasonlítottuk az e-mail marketinget a hagyományos direkt marketinggel. Most megismerheti azokat a lehetőségeket, melyeket egyértelműen az e-mail marketing hozott magával. Ezek a módszerek nem, vagy csak nagyon nehezen kivitelezhetőek egy hagyományos direkt marketing kampányban. Az alábbiakban bemutatásra kerülő technikák alkalmazása nélkül ma már elképzelhetetlen lenne egy jövedelmező weboldal működtetése.