Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"26c8ddeb-d41b-415e-9263-f4c99fa3895f","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A The Washington Post biztonságpolitikai szakírója szerint a véres viszály immár nem csupán Oroszországra, hanem más országokra is kiterjed. A fedett akciók teljesen új dimenziót adnak a konfliktusnak, amely a jelek szerint egyáltalán nem csillapodik.","shortLead":"A The Washington Post biztonságpolitikai szakírója szerint a véres viszály immár nem csupán Oroszországra, hanem más...","id":"20250606_David-Ignatius-Oroszorszag-Ukrajna-piszkos-haboru-Magyarorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26c8ddeb-d41b-415e-9263-f4c99fa3895f.jpg","index":0,"item":"12007a74-7e9f-42f2-b62c-2239022d6f03","keywords":null,"link":"/360/20250606_David-Ignatius-Oroszorszag-Ukrajna-piszkos-haboru-Magyarorszag","timestamp":"2025. június. 06. 17:27","title":"David Ignatius: A most kezdődő piszkos háború átterjedhet Magyarországra is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Az egészséges sertések felvásárlását sem korlátozzák tovább.","shortLead":"Az egészséges sertések felvásárlását sem korlátozzák tovább.","id":"20250606_szaj-koromfajas-operativ-torzs-megszuntetes-kormanyhatarozat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf.jpg","index":0,"item":"10837c35-210f-4a33-a39e-e238d6ed183f","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_szaj-koromfajas-operativ-torzs-megszuntetes-kormanyhatarozat","timestamp":"2025. június. 06. 08:48","title":"Megszűnik a száj- és körömfájásjárvány miatt létrehozott Operatív Törzs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ece49b26-97cb-45d0-a247-bc1e07c2140e","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A média helyzetéről, az ellehetetlenítési törvény következményeiről írt átfogó beszámolót a francia lap.","shortLead":"A média helyzetéről, az ellehetetlenítési törvény következményeiről írt átfogó beszámolót a francia lap.","id":"20250606_Le-Monde-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ece49b26-97cb-45d0-a247-bc1e07c2140e.jpg","index":0,"item":"3263047d-25ce-4a0a-a799-cec25e991292","keywords":null,"link":"/360/20250606_Le-Monde-lapszemle","timestamp":"2025. június. 06. 07:30","title":"Le Monde: A magyar sajtó a hatalom ellenőrzése alatt áll","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d164aefa-b50a-4457-b343-9030705b6fe7","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Bezuhantak a Tesla-részvények az amerikai elnök és a milliárdos összeveszésének hírére.","shortLead":"Bezuhantak a Tesla-részvények az amerikai elnök és a milliárdos összeveszésének hírére.","id":"20250605_trump-musk-szerzodesbontas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d164aefa-b50a-4457-b343-9030705b6fe7.jpg","index":0,"item":"2fdf5993-d8dc-4e01-904c-b8fe1ea10aac","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250605_trump-musk-szerzodesbontas-ebx","timestamp":"2025. június. 05. 21:38","title":"Trump arról írt, hogy az amerikai kormány felbontja Elon Musk szerződéseit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A közlekedési miniszter a felelőst is gyorsan megtalálta: a Siemens addig nem kap új megrendelést a vasúttól, amíg a korábbi hibáikat ki nem javítják.","shortLead":"A közlekedési miniszter a felelőst is gyorsan megtalálta: a Siemens addig nem kap új megrendelést a vasúttól, amíg...","id":"20250607_Teljes-karteritest-fizet-a-MAV-a-balatoni-vasutvonal-karosultjainak-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8.jpg","index":0,"item":"99e2f552-ef17-46e7-ac73-9c848b93948b","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Teljes-karteritest-fizet-a-MAV-a-balatoni-vasutvonal-karosultjainak-ebx","timestamp":"2025. június. 07. 15:36","title":"Lázár: Teljes kártérítést fizet a MÁV a balatoni vasútvonal károsultjainak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8809beb-a5e6-4b9d-9c74-fb509f13772e","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Sok smink fog fogyni. ","shortLead":"Sok smink fog fogyni. ","id":"20250606_Nick-Jonas-foszerepet-kapott-a-KISS-rol-szolo-jatekfilmben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8809beb-a5e6-4b9d-9c74-fb509f13772e.jpg","index":0,"item":"f0821763-faa9-45ad-8319-a3a0e16934a6","keywords":null,"link":"/kultura/20250606_Nick-Jonas-foszerepet-kapott-a-KISS-rol-szolo-jatekfilmben","timestamp":"2025. június. 06. 08:30","title":"Nick Jonas főszerepet kapott a KISS-ről szóló játékfilmben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f8bd1b26-7ec9-4373-9d17-5d73524668c6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Sokkal egyszerűbb lehet hamarosan a Windowson futó valamennyi program és szolgáltatás frissítése, miután a Microsoft szeretne mindent egységesíteni a Windows Update égisze alatt.","shortLead":"Sokkal egyszerűbb lehet hamarosan a Windowson futó valamennyi program és szolgáltatás frissítése, miután a Microsoft...","id":"20250607_microsoft-windows-update-frissitesek-minden-alkalmazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8bd1b26-7ec9-4373-9d17-5d73524668c6.jpg","index":0,"item":"9aa20761-213e-44b9-b109-5cdb9b9ee9f4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250607_microsoft-windows-update-frissitesek-minden-alkalmazas","timestamp":"2025. június. 07. 08:03","title":"Gyökeresen átalakul a Windows alapszolgáltatása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42f0152b-e530-4e22-a049-9a9efd9f2fc7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Már csak autók kellenek hozzá, amelyek győzik ezt a tempót. ","shortLead":"Már csak autók kellenek hozzá, amelyek győzik ezt a tempót. ","id":"20250606_Europaba-is-jonnek-a-BYD-szupertoltoi-5-perc-alatt-400-kilometer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42f0152b-e530-4e22-a049-9a9efd9f2fc7.jpg","index":0,"item":"4b4c6abd-9897-41cd-80c3-af3ff3ca214e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_Europaba-is-jonnek-a-BYD-szupertoltoi-5-perc-alatt-400-kilometer","timestamp":"2025. június. 06. 11:16","title":"Európába jönnek a BYD szupertöltői: 5 perc alatt 400 kilométer hatótávot adnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Miért nem költenek eleget a cégek e-mail marketingre?
Tetszett a cikk?
Néhány tanulmány szerint az elektronikus levél generálja a legnagyobb megtérülési rátát, tehát az egyik leghatékonyabb kommunikációs csatorna. Mégis kevesen értékelik hatékonyságához mérten. Íme 5 ok, amiért nem költenek erre a cégek.
A cégek általában a következő okok miatt tartózkodnak attól, hogy az e-mail marketingre költsék pénzüket:
1. Nem tudják, hogy küldhetnek ki nagy mennyiségű levelet úgy, hogy az legális legyen és őket ne tekintsék kéretlen levél küldőnek. 2. Hiányzik egy házon belüli e-mail cím adatbázis, amivel dolgozhatnának. 3. Nincsen megfelelő eszközük arra, hogy megcélozhassák a célközönségüket. 4. Hiányoznak a pontos, nyomon követhető mérőszámok, melyek megmutatják a kampány megtérülési rátáját (vagyis az egyedi érkezési oldalak melyeken mérhető a látogatottság, a letöltések, a feliratkozások és a vásárlások). 5. Több munkával jár a többi online marketing taktikához viszonyítva – és ez már elég is ahhoz, hogy az e-mail kampányok a költségvetési lista végén landoljanak. Ahhoz azonban, hogy a fent említett megtérülési rátát generáljuk szükség van némi befektetésre is. Háttér technológiába - olyan feladatok kivitelezéséhez mint a targetálás -, e-mail szakértőbe aki tanácsot ad hogyan ne lépjünk túl a törvényesség határain és egy kreatív szövegíróba aki lenyűgöző szövegeket készít.
Miért érdemes több pénzt költeni erre?
Az e-mail marketing működik. A nemzetközi Direkt Marketing Szövetség jelentése szerint az e-mail hihetetlenül magas megtérülési rátát biztosít ha a többi médiához hasonlítjuk: minden egyes e-mail marketingbe fektetett dollárra 57,25 dollár megtérülés jutott 2005-ben miközben a nyomtatott reklámanyagok 7,08 dollár az egyéb nem internet-marketinges eszközök pedig 22,52 dollár megtérülést eredményeztek.
A „Forrester” jelentés kimondja, hogy az e-mail általános penetrációja már 97 százalékos az internetező körében. Ez az adat magába foglalja a marketingesekkel közötti interakciókat is. A „Jupiter Research” kutatásai szerint a felhasználók 90 százaléka fogja arra használni az e-mailt a jövőben, hogy elmélyítse viszonyát és meghatározza kapcsolata értékét egy céggel.
A „Jupiter Research” kutatása szerint az elkötelezett közönség 18-szor jobban képes növelni a nettó profitot, mint a hideg e-mail listás levelezések. A marketingesek osztják ezt az elméletet. Az „Internet Retailer” szerint az internetes kereskedők több mint fele állítja azt, hogy eladásainak több mint 6 százaléka származik e-mail marketingből, míg 25 százalékuk szerint ez a szám a 11 százalékot is meghaladja.
A „CMO Council” pedig kiderítette, hogy a vezető marketingesek 45-százaléka a legjobban teljesítő online reklámozási technikának a privát e-mai listán keresztüli e-mail marketinget tekinti. A statisztikák és siker sztorik ellenére az e-mail marketing programok a legtöbb cég életében a mai napig alulfinanszírozottak a többi marketing taktikához viszonyítva. A legutolsó „IAB/PCW” riport szerint - mely a digitális marketingre költött összegeket vizsgálta – az összköltségvetések csupán 2 százaléka jutott az e-mail marketing technikára.
Profizmus lépésről-lépésre
Kezdetben határozzuk meg milyen célokat várunk el e-mail marketing tevékenységünktől, beleértve a bevételt, az oldalletöltést, a megrendelések számát, a konverziókat, a feliratkozókat. Etán készítsünk havi kimutatásokat. Böngésszük végig őket, arra fókuszálva, hogy milyen kiemelkedő tendenciákat veszünk észre az e-mail marketinges mérőszámainkban, ha egyszerűen csak egy sima papíron szemléljük? A havi kimutatás lehetőséget biztosít számunkra, hogy nyomon kövessük a legfontosabb e-mail marketinges eredményeinket a vállalat céljaihoz és az iparági trendekhez viszonyítva is.
Miután az e-mail kampányok eredményei nagyon képlékenyek (rengeteg tényezőtől függenek) legjobb ha a kimutatáson szereplő célokat folyamatosan újraértékeljük és átdolgozzuk. Érdemes rendszeresen viszonyítani számainkat a teljes iparág adataihoz, trendjeihez is (már ha hozzáférhető számunkra ilyen adat). A lényeg ugyanis mindig az összefüggésekben rejlik.
Végül fókuszáljunk a megtérülési rátára. Az e-mail marketingesek gyakran megszállottan nézik a megnyitási és az átkattintási arányokat. De kit érdekel, hogy a megnyitási aránya magas, ha eladás egy darab sem történt? Mindig az e-mail program alapvető célja számít. A legtöbb e-mail marketinges csapat azonban pont ezt nem tudja megfogalmazni. Ha mi is így vagyunk ezzel, hívjunk gyorsan össze egy megbeszélést és állítsuk fel a legfontosabb célokat. Fontos átgondolnunk elsősorban az elvárt megtérülést, aztán az oldalletöltéseket, a regisztrálók számát, a konverziókat, az eladások számát stb. Biztosítsuk, hogy a célokat tartalmazó lista egyértelmű és világos legyen.
Ezeket az információkat azonban valóban csak eszköznek tekintsük kampányaink valódi céljainak eléréséhez. Különben még saját magunkat is megtévesztjük és a rengeteg feliratkozónk és magas átkattintási rátánk ellenére rövid idő alatt bezárhatjuk online üzletünket. Forrás: www.internet-marketing.hu
Melyek azok az apró, de nem jelentéktelen hibák, amelyeket gyakran elkövetnek a hírlevél-kiküldők? Milyen finom módszerekkel növelheti a kattintások számát és válhat profi e-mail marketingessé? Csepregi Balázs, a hvg.hu internet-marketing szakértője az alábbi tippekkel szolgál.
Az e-mail marketinget napjainkban egyre több olyan cég alkalmazza, mely vevői nem a fogyasztói rétegből, hanem az üzleti szektorból kerülnek ki. Cikkünkben leírjuk miért és hogyan érdemes ellesniük ezen cégek marketingeseinek a B2C (business to consumer = kereskedés egyéni fogyasztók felé) piacon jelenlévő társaiktól a már bizonyítottan működő e-mail marketing technikákat.
Cikksorozatunk első részében összehasonlítottuk az e-mail marketinget a hagyományos direkt marketinggel. Most megismerheti azokat a lehetőségeket, melyeket egyértelműen az e-mail marketing hozott magával. Ezek a módszerek nem, vagy csak nagyon nehezen kivitelezhetőek egy hagyományos direkt marketing kampányban. Az alábbiakban bemutatásra kerülő technikák alkalmazása nélkül ma már elképzelhetetlen lenne egy jövedelmező weboldal működtetése.