Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"460a7b62-804b-4d47-bbeb-1ce173d6fb24","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény? Miként segíthet a környezet abban, hogy változtassunk rossz szokásainkon? Erről beszélgettünk a HVG egészségpodcastjának legújabb adásában, amelyben a HaverVagy! közösséget is bemutatjuk. ","shortLead":"Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben...","id":"20250312_Kosz-jol-Schwab-Richard-eletmodvaltas-szokasok-havervagy-Erdodi-Adam-Veronika-Keri-Csaba-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/460a7b62-804b-4d47-bbeb-1ce173d6fb24.jpg","index":0,"item":"a6c6438c-3a65-48d3-ba5e-8e4a178f724b","keywords":null,"link":"/elet/20250312_Kosz-jol-Schwab-Richard-eletmodvaltas-szokasok-havervagy-Erdodi-Adam-Veronika-Keri-Csaba-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 17:20","title":"Kösz, jól Schwab Richárddal: Ha a barátaid kocsmában ünnepelnek, kell egy másik társaságot is választani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cd0e0284-a481-4476-af8a-b55f00049309","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Intő jel volt, amikor elbuktak egy 2 milliárd eurós szerződést a BMW-nél. ","shortLead":"Intő jel volt, amikor elbuktak egy 2 milliárd eurós szerződést a BMW-nél. ","id":"20250312_Csodot-jelentett-akkumulatorgyarto-Northvolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd0e0284-a481-4476-af8a-b55f00049309.jpg","index":0,"item":"4fc8fd31-85e8-4a13-8a56-dfeb6ed3e2a4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250312_Csodot-jelentett-akkumulatorgyarto-Northvolt","timestamp":"2025. március. 12. 16:04","title":"Csődöt jelentett Svédországban az európai akkumulátoripar nagy reménysége, a Northvolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"944f3a19-abaa-4944-b6d6-6604047e4c86","c_author":"HVG","category":"360","description":"Mi mindent jelent Vlagyimir Putyin óvatos csütörtöki nyilatkozata? Mekkora az esély a békére? Elemzés a washingtoni Külkapcsolati Tanács vezető biztonságpolitikai szakértőjétől.","shortLead":"Mi mindent jelent Vlagyimir Putyin óvatos csütörtöki nyilatkozata? Mekkora az esély a békére? Elemzés a washingtoni...","id":"20250314_putyin-gyozni-akar-tuzszunet-elutasitas-elemzes-washington-post-lapszemle-max-boot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/944f3a19-abaa-4944-b6d6-6604047e4c86.jpg","index":0,"item":"5da529f5-9308-4a79-9728-5bec6033819e","keywords":null,"link":"/360/20250314_putyin-gyozni-akar-tuzszunet-elutasitas-elemzes-washington-post-lapszemle-max-boot","timestamp":"2025. március. 14. 07:30","title":"Max Boot: Oroszország nem akar tűzszünetet, célja, hogy nyerjen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"355069cb-9f01-4d13-8395-08750c3206e2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A napok, amelyekre általában szabadságot szoktunk kivenni.","shortLead":"A napok, amelyekre általában szabadságot szoktunk kivenni.","id":"20250312_2026-hosszu-hetvegek-szombati-munkanapok-rendelet-ngm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/355069cb-9f01-4d13-8395-08750c3206e2.jpg","index":0,"item":"d9ec6e2f-ade8-4c8c-a0f8-95c8659fb164","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250312_2026-hosszu-hetvegek-szombati-munkanapok-rendelet-ngm","timestamp":"2025. március. 12. 19:39","title":"Ezeken a szombatokon dolgozhatunk majd 2026-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c480049e-f869-46ea-9823-1fc03360b675","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A hajtómű kapott lángra az American Airlines dallasi járatán. Tizenkét ember sérült meg.","shortLead":"A hajtómű kapott lángra az American Airlines dallasi járatán. Tizenkét ember sérült meg.","id":"20250314_szarny-utasok-kigyulladt-repulogep-denver-repter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c480049e-f869-46ea-9823-1fc03360b675.jpg","index":0,"item":"6bdf4d2d-9b37-49ad-8eb8-6693fb657054","keywords":null,"link":"/tudomany/20250314_szarny-utasok-kigyulladt-repulogep-denver-repter","timestamp":"2025. március. 14. 08:38","title":"A szárnyra menekültek az utasok a kigyulladt repülőgépen a denveri reptéren","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d9d2603-4722-4f27-8b13-b51f7d509dc4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Pályára állt, és rövidesen a tudományos munkát is megkezdi a NASA legújabb űrteleszkópja, mely fontos adatokkal segítheti az űrkutatást.","shortLead":"Pályára állt, és rövidesen a tudományos munkát is megkezdi a NASA legújabb űrteleszkópja, mely fontos adatokkal...","id":"20250312_nasa-spherex-urtavcso-univerzum-kutatas-3d-terkep-punch-nap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d9d2603-4722-4f27-8b13-b51f7d509dc4.jpg","index":0,"item":"4b83c638-22cf-4a31-8164-7257b90bf94c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250312_nasa-spherex-urtavcso-univerzum-kutatas-3d-terkep-punch-nap","timestamp":"2025. március. 12. 20:03","title":"Akcióban a SPHEREx: elindult a NASA űrtávcsöve, ami az univerzum keletkezését kutatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49019ca8-afeb-4638-ba97-51be7f240f57","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A világhírű balettművész felemlegette, mekkora hatással volt rá Pintér Béla Titkaink című előadása New Yorkban.","shortLead":"A világhírű balettművész felemlegette, mekkora hatással volt rá Pintér Béla Titkaink című előadása New Yorkban.","id":"20250314_Mihail-Barisnyikov-koszontotte-Csakanyi-Esztert-aki-Psota-Iren-dijat-kapott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49019ca8-afeb-4638-ba97-51be7f240f57.jpg","index":0,"item":"d97f4f30-c1b1-4046-9683-f3f32fddb2ce","keywords":null,"link":"/kultura/20250314_Mihail-Barisnyikov-koszontotte-Csakanyi-Esztert-aki-Psota-Iren-dijat-kapott","timestamp":"2025. március. 14. 08:20","title":"Mihail Barisnyikov köszöntötte Csákányi Esztert, aki Psota Irén-díjat kapott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed99aa24-79fa-4f27-8d0a-3cb7f46992c7","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Megállapodtak a vitás kérdésekről, már csak alá kell írni a békeszerződést.","shortLead":"Megállapodtak a vitás kérdésekről, már csak alá kell írni a békeszerződést.","id":"20250313_azerbajdzsan-ormenyorszag-beketargyalas-lezarult-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed99aa24-79fa-4f27-8d0a-3cb7f46992c7.jpg","index":0,"item":"917cfd12-4c64-4196-b844-324f0551078a","keywords":null,"link":"/vilag/20250313_azerbajdzsan-ormenyorszag-beketargyalas-lezarult-ebx","timestamp":"2025. március. 13. 18:39","title":"Lezárultak a béketárgyalások Azerbajdzsán és Örményország közt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Miért nem költenek eleget a cégek e-mail marketingre?
Tetszett a cikk?
Néhány tanulmány szerint az elektronikus levél generálja a legnagyobb megtérülési rátát, tehát az egyik leghatékonyabb kommunikációs csatorna. Mégis kevesen értékelik hatékonyságához mérten. Íme 5 ok, amiért nem költenek erre a cégek.
A cégek általában a következő okok miatt tartózkodnak attól, hogy az e-mail marketingre költsék pénzüket:
1. Nem tudják, hogy küldhetnek ki nagy mennyiségű levelet úgy, hogy az legális legyen és őket ne tekintsék kéretlen levél küldőnek. 2. Hiányzik egy házon belüli e-mail cím adatbázis, amivel dolgozhatnának. 3. Nincsen megfelelő eszközük arra, hogy megcélozhassák a célközönségüket. 4. Hiányoznak a pontos, nyomon követhető mérőszámok, melyek megmutatják a kampány megtérülési rátáját (vagyis az egyedi érkezési oldalak melyeken mérhető a látogatottság, a letöltések, a feliratkozások és a vásárlások). 5. Több munkával jár a többi online marketing taktikához viszonyítva – és ez már elég is ahhoz, hogy az e-mail kampányok a költségvetési lista végén landoljanak. Ahhoz azonban, hogy a fent említett megtérülési rátát generáljuk szükség van némi befektetésre is. Háttér technológiába - olyan feladatok kivitelezéséhez mint a targetálás -, e-mail szakértőbe aki tanácsot ad hogyan ne lépjünk túl a törvényesség határain és egy kreatív szövegíróba aki lenyűgöző szövegeket készít.
Miért érdemes több pénzt költeni erre?
Az e-mail marketing működik. A nemzetközi Direkt Marketing Szövetség jelentése szerint az e-mail hihetetlenül magas megtérülési rátát biztosít ha a többi médiához hasonlítjuk: minden egyes e-mail marketingbe fektetett dollárra 57,25 dollár megtérülés jutott 2005-ben miközben a nyomtatott reklámanyagok 7,08 dollár az egyéb nem internet-marketinges eszközök pedig 22,52 dollár megtérülést eredményeztek.
A „Forrester” jelentés kimondja, hogy az e-mail általános penetrációja már 97 százalékos az internetező körében. Ez az adat magába foglalja a marketingesekkel közötti interakciókat is. A „Jupiter Research” kutatásai szerint a felhasználók 90 százaléka fogja arra használni az e-mailt a jövőben, hogy elmélyítse viszonyát és meghatározza kapcsolata értékét egy céggel.
A „Jupiter Research” kutatása szerint az elkötelezett közönség 18-szor jobban képes növelni a nettó profitot, mint a hideg e-mail listás levelezések. A marketingesek osztják ezt az elméletet. Az „Internet Retailer” szerint az internetes kereskedők több mint fele állítja azt, hogy eladásainak több mint 6 százaléka származik e-mail marketingből, míg 25 százalékuk szerint ez a szám a 11 százalékot is meghaladja.
A „CMO Council” pedig kiderítette, hogy a vezető marketingesek 45-százaléka a legjobban teljesítő online reklámozási technikának a privát e-mai listán keresztüli e-mail marketinget tekinti. A statisztikák és siker sztorik ellenére az e-mail marketing programok a legtöbb cég életében a mai napig alulfinanszírozottak a többi marketing taktikához viszonyítva. A legutolsó „IAB/PCW” riport szerint - mely a digitális marketingre költött összegeket vizsgálta – az összköltségvetések csupán 2 százaléka jutott az e-mail marketing technikára.
Profizmus lépésről-lépésre
Kezdetben határozzuk meg milyen célokat várunk el e-mail marketing tevékenységünktől, beleértve a bevételt, az oldalletöltést, a megrendelések számát, a konverziókat, a feliratkozókat. Etán készítsünk havi kimutatásokat. Böngésszük végig őket, arra fókuszálva, hogy milyen kiemelkedő tendenciákat veszünk észre az e-mail marketinges mérőszámainkban, ha egyszerűen csak egy sima papíron szemléljük? A havi kimutatás lehetőséget biztosít számunkra, hogy nyomon kövessük a legfontosabb e-mail marketinges eredményeinket a vállalat céljaihoz és az iparági trendekhez viszonyítva is.
Miután az e-mail kampányok eredményei nagyon képlékenyek (rengeteg tényezőtől függenek) legjobb ha a kimutatáson szereplő célokat folyamatosan újraértékeljük és átdolgozzuk. Érdemes rendszeresen viszonyítani számainkat a teljes iparág adataihoz, trendjeihez is (már ha hozzáférhető számunkra ilyen adat). A lényeg ugyanis mindig az összefüggésekben rejlik.
Végül fókuszáljunk a megtérülési rátára. Az e-mail marketingesek gyakran megszállottan nézik a megnyitási és az átkattintási arányokat. De kit érdekel, hogy a megnyitási aránya magas, ha eladás egy darab sem történt? Mindig az e-mail program alapvető célja számít. A legtöbb e-mail marketinges csapat azonban pont ezt nem tudja megfogalmazni. Ha mi is így vagyunk ezzel, hívjunk gyorsan össze egy megbeszélést és állítsuk fel a legfontosabb célokat. Fontos átgondolnunk elsősorban az elvárt megtérülést, aztán az oldalletöltéseket, a regisztrálók számát, a konverziókat, az eladások számát stb. Biztosítsuk, hogy a célokat tartalmazó lista egyértelmű és világos legyen.
Ezeket az információkat azonban valóban csak eszköznek tekintsük kampányaink valódi céljainak eléréséhez. Különben még saját magunkat is megtévesztjük és a rengeteg feliratkozónk és magas átkattintási rátánk ellenére rövid idő alatt bezárhatjuk online üzletünket. Forrás: www.internet-marketing.hu
Melyek azok az apró, de nem jelentéktelen hibák, amelyeket gyakran elkövetnek a hírlevél-kiküldők? Milyen finom módszerekkel növelheti a kattintások számát és válhat profi e-mail marketingessé? Csepregi Balázs, a hvg.hu internet-marketing szakértője az alábbi tippekkel szolgál.
Az e-mail marketinget napjainkban egyre több olyan cég alkalmazza, mely vevői nem a fogyasztói rétegből, hanem az üzleti szektorból kerülnek ki. Cikkünkben leírjuk miért és hogyan érdemes ellesniük ezen cégek marketingeseinek a B2C (business to consumer = kereskedés egyéni fogyasztók felé) piacon jelenlévő társaiktól a már bizonyítottan működő e-mail marketing technikákat.
Cikksorozatunk első részében összehasonlítottuk az e-mail marketinget a hagyományos direkt marketinggel. Most megismerheti azokat a lehetőségeket, melyeket egyértelműen az e-mail marketing hozott magával. Ezek a módszerek nem, vagy csak nagyon nehezen kivitelezhetőek egy hagyományos direkt marketing kampányban. Az alábbiakban bemutatásra kerülő technikák alkalmazása nélkül ma már elképzelhetetlen lenne egy jövedelmező weboldal működtetése.