szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Sok versenytársát maga mögé utasította tavalyi eredményeivel a spanyol Inditex csoport, a világ legnagyobb ruházati áruházlánca, a Zara, a Bershka és egy sor más ismert divatmárka tulajdonosa.

A társaság szerdán megjelent beszámolója szerint az adózott nyereség 12 százalékkal 1,9 milliárd euróra nőtt tavaly az egy évvel korábbihoz képest, az értékesítési árbevétel 10 százalékkal 13,8 milliárd euróra emelkedett. A növekedést elsősorban az ázsiai piacon elért eredményeknek tulajdonítja a spanyol cég, bár a válság sújtotta hazai piacon is kissé nőtt a forgalom az előző évek pangása után.

Az Inditex 483 új üzletet nyitott tavaly, ezzel világszerte több mint ötezer áruházat üzemeltet valamennyi márkát együttvéve, és az idén szeretné elérni a hatezres számot. Az egyebek mellett a Pull & Bear, a Stradivarius, a Massimo Dutti és az Uterque márkájú ruhákat és kiegészítőket is gyártó és forgalmazó vállalat 1975-ben indult, akkor nyílt meg az első Zara áruház Spanyolországban. A hálózat ma már több mint 80 országra terjed ki: Magyarországon az első Zara áruház 2005-ben nyílt meg, a budapesti Váci utcában.

Az Inditex márkáival elsősorban annak köszönheti sikereit, hogy gyorsan tud alkalmazkodni a fogyasztói igények változásaihoz, rugalmas a munka- és nyersanyagköltségek alakításában.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!