szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Elsősorban a mobil alkalmazásokra épülő technológiákban látják a jövőt a 2. Startup Weekend résztvevői. A fődíjat egy, az ingatlanügynökök és lakáskeresők kommunikációját megkönnyítő, agentbird nevű applikáció kapta. Ugyanakkor az offline termékeknek is van helye a startup világban: a közönségsikert egy időkapszulaként funkcionáló dizájn-betonkocka nyerte el.

A Startup Weekenden közel 60 fiatal it-szakember 12 ötletet dolgozott ki alig 54 óra leforgása alatt. Az esemény – amelynek célja, hogy ugródeszkára állítsa a jövendőbeli startup cégeket – fődíját egy, az ingatlanügynökök és potenciális vásárlók kapcsolatát segítő alkalmazás nyerte el. Az agentbird nevű applikáció jó üzleti modelljével, meggyőző prezentációjával, felhasználó-barátságával vívta ki az elismerést. Az agentbird ötletgazdái lehetőséget kaptak a Colabs seed programját május 16-án záró befektetői napon való bemutatkozásra.

A közönségdíjat egy tipikusnak aligha nevezhető projekt kapta meg: a Beton, amelynek jelmondata az Ultimate anti-cloud solution, dizájn betonkockákból hozna létre időkapszulát az utókor számára. Az ötlet ugyanakkor mégsem áll teljesen távol az online világtól: az ötletgazdákat a tipikusan webesnek nevezhető posztolás jelensége inspirálta, ezt szeretnék kihozni az offline térbe.

„A Startup Weekenden elsősorban a kreativitásra helyeztük a hangsúlyt, ugyanakkor a megvalósíthatóság is fontos szempont volt. Érdekes tendencia, hogy idén szinte csak alkalmazásokra épülő IT megoldásokban gondolkodtak a fiatalok; ez jól mutatja, hogy naprakész üzleti szimattal rendelkeznek, hisz az irány jól tükrözi a piaci igényeket. Ugyanakkor a Beton projekt jól mutatja, hogy a mainstreamtől eltérő ötletekkel is komoly sikereket lehet elérni” – mondta el Bakó Zsolt, a Colabs társalapítója, a Startup Weekend szervezője.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!