szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Édességek eladásából finanszírozzák majd azoknak a diákoknak a nyelvtanulását, akiknek nincs pénzük különórákra járni, írja közleményében a Nemzeti Sütibank.

Az új karitatív akciót az Első Jótékonysági Fagylaltgyár mintájára hozták létre, amely az élelmiszeriparban tevékenykedő vállalatok támogatásával jött létre és nyaranta olyan gyermekeket utaztat a Balatonra, akik korábban sosem látták azt. A Nemzeti Sütibank a tanév ideje alatt működik, és elsősorban olyan diákok nyelvtanulását támogatják, akik a munkaerőpiacon is értékelhető módon szeretnének megtanulni valamely idegen nyelven - mondta Éskovács Péter, a karitatív akciók kommunikációs vezetője.

A turizmusban dolgozók nyelvtudásának erősítése kiemelten fontos, talán nem is kell magyarázni miért. Nem csak az angol nyelv oktatása fontos, sok olyan fürdő működik, ahol senki sem beszél például csehül, szlovákul, oroszul, holott ezek a területek egyre fontosabb szerepet töltenek be a magyar turizmusban. A kontinens más országihoz képest is lenne felzárkóznivalója az országnak: az EU lakosainak mintegy 45 százalék beszél valamilyen idegen nyelvet, míg a magyarok mindössze 25 százaléka rendelkezik használható nyelvtudással.

A Nemzeti Sütibank céljai között szerepel az is, hogy felélessze az otthoni sütés hagyományát, népszerűsítse a klasszikus hazai édességeket a magyar családok és a külföldről érkező turisták körében. Hasonlóan a jótékonyság fagylaltgyárhoz, az első Sütibank-fiókok a Balatonon, Sárváron, és Budapesten nyílnak. A tervek szerint jövőre már 6-9 településen működnének a speciális cukrászdák. Három év múlva pedig 20-25 egységet szeretnének üzemeltetni – írja az Élelmiszer Online.

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!